Alla inlägg den 29 november 2012

Av Linda Johansson - 29 november 2012 20:27


       


Herregud vilken dag !


Okej nu överdrev jag lite  , inte hela dagen men hela eftermiddagen iaf ! Det började med städningen ... Jag som hade kommit igång så bra trots förkylningen hade dammat och skulle precis till och dammsuga då går dammsughelvetet sönder , hur irriterande är inte det då så säg ?! Måttligt glad ... ringde mamma & pappa som fick åka och köpa en ny dammsugare till mig ! Tack älskade mamma & pappa vad skulle jag göra utan er ? inte så lätt att ta en stor kartong på cykeln !Sen påbörjade jag maten ... potatis , fiskpinnar och dillsås som Nea verkligen tycker om ... potatisen var klar och jag hade stekt på fiskpinnarna och skulle precis till och lägga upp maten på tallrikarna när jag känner en sur lukt ... smakar på fiskpinnarna och dom smakar SURT som fan ! En riktigt mega super suck och lite svordomar lite tyst blev det så klart... kikade i frysen och hittade på ett par andra fiskpinnar nyare paket och börjar steka dom allt gick bra stekte på inte allt för hög värme , kände att jag behövde gå på toa och sen snyta näsan på det ... när jag kommer tillbaka ifrån toan in i köket och ska vända pinnarna ja vad fan hade hänt då ? Jag hade BRÄNNT sönder fiskpinnarna så dom för kol svarta ! Men då kan jag tala om att Linda var INTE glad då ... då kände jag att jag inte orkade mer jag ville vara dra täcket över huvudet , kände mej så jävla matt på allting ! Hur mycket otur kan man ha igentligen ? Så det slutade med att det blev makaroner och hamburgare ... så kvällen / eftermiddagen kunde ha varit bättre ... och inte hann jag dammsuga klart idag heller så golven är lika skitiga som vanligt ! jag får helt enkelt ta och hinna med och dra av golven imorgon på förmiddagen innan jag ska hämta hem Nea !



    



Imorgon var det planerat och baka lussebullar !  jag , mamma och Nea men vi får se hur det blir ... hur pigg jag är och om mamma vågar ta hem oss med min förkylning men jag hoppas på det ! Det visar sig imorgon ... annars får vi hitta på någonting annat skojigt det brukar lösa sig !


Nea sover skönt i sin säng , hoppas hon sover där hela natten ! Inatt kom hon upp till mej ... Det går verkligen inge vidare med det här ... jag önskar jag hade mer ork på nätterna och kämpa lite mer än vad jag gör men jag är sååå trött när hon kommer upp och vill krypa ner att jag inte orkar ta någon disskution med henne då eftersom det alltid blir det ... jag har halvt provat en gång och då började hon gråta och skrika högt ... och vem orkar med sånt på nätterna ? Så vi får se hur det går inatt när jag sa godnatt till henne innan hon somnade sa jag åt henne att hon skulle sova hela natten i sin säng inatt ... får se om hon lyssnar på det eller om hon kommer upp till mej inatt också ! Jag ska också krypa ner i sängen snart ... jag orkar inte vara vaken så mycke längre nu känner jag ! Ibland är man bara sååå trött !

Av Linda Johansson - 29 november 2012 08:52

Men allvarligt talat ! Jag är på väg och bli sjuk/förkyld IGEN ! Jag som nästan nyss blivit frisk ifrån hosta och rinnsnuva så är det påväg tillbaka ! Jag brukar inte ha sån här otur att det tar om sig jag förstår inte vad som har hänt , kanske har med åldern att göra ! Näsan rinner , det värker i kroppen som att jag skulle ha feber och igår stack det i näsa och hals ! Jag känner mej trött och orkeslös jag halvsover näsan när jag skriver det här inlägg ! Jag har INTE tid och bli sjuk nu heller , jag tänkte städa av här hemma idag tillsammans med Nea som har lovat att städa sitt eget rum om hon ska ha upp sin adventljusstake och det vill hon så klart ha sin rosa fina :-)  så städa och sätta upp adventljusstakarna och lite sånt pyssel har jag planerat idag men just nu känner jag att jag inte skulle orka damma av ens ! Men jag ska försöka man är väl ingen kille heller :-) dom tror ju att dom är dödssjuk när dom är lite förkylda , klent tycker jag :-P vi tjejer måste föregå med gott exempel och visa att vi minsann inte behöver ligga och åma oss i soffan !



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards