Alla inlägg den 13 november 2012

Av Linda Johansson - 13 november 2012 19:44

Jag var lite bitter i mitt tidigare inlägg det är jag medveten om ... men ibland så måste man få spotta ur sig lite skit för att orka fortsätta ! Och nu känns det bättre även fast det har varit lite jobbigt under dagen ! Men man får kämpa vidare vad gör man inte för sina barn liksom ? !



När jag hämtat Nea i skolan så knata vi hemåt tog det lungt ett tag innan vi knata iväg till min kusin för att dricka lite kaffe medans ungarna sprang av sig ... blev en massa prat om gamla minnen delvis ... mamma & moster kika över ett tag dom också ! Så vi har haft en trevlig kväll både jag och Nea med många goda skatt som alltid !


   


men Nea var mindre glad när vi skulle åka hem ... hon skulle minsann sova hos mamma & pappa inatt men eftersom det är skola imorgon för både mej och Nea sen att mamma & pappa jobbar så funkar inte det och det förstod inte Nea hur jag än försökte förklara för henne både jag och mamma , hon blev sur och kallade mej både det ena och det andra tills jag sa åt henne att hon skulle få gå och lägga sig på en gång när vi kom hem ... då lugna hon ner sig för hon vet att det blir så också om jag säger det , det har jag visat henne förut att jag menar allvar när jag säger det ! Så nu sitter hon snällt i soffan och kollar på film , ska snart stänga av filmen och hon ska få krypa ner i sängen ! Jag ska ta en dusch och sen ska jag också lägga mej , vart tidig morgon imorse och sen kväll igår så jag är ganska trött sen är det en ny dag imorgon så man lär väl vara pigg då också ! Jag har inte planerat morgon dagen riktigt än faktiskt ... vi får se vad det kan tänkas bli helt enkelt ... ha en fortsatt trevlig kväll , det ska vi ha !

Av Linda Johansson - 13 november 2012 08:41

Godmorgon !


Och vilken morgon sen ! Har haft en diskution med Nea imorse , man får tjata och tjata på henne och sen att hon inte ens kan gå själv till skolan när hon är så pass stor och det tar mindre än 3-4  minuter att gå och det är cykelväg hela vägen till skolan och hon är inte direkt ensam om att gå den vägen utan det är både barn vuxna och ungdomar som går eller cyklar den vägen , istället måste jag gå med henne varje morgon , tjata upp henne så jag inte  hinner göra mej klar själv och gå dom där ynka 3-4 minuterna som det tar att gå till skolan med henne sen hem hinna göra mej klar på en halvtimma och sen hinna gå till min egen skola och hinna in på lektionen när den börjar också ! Istället för att Nea går själv till skolan nu när hon ska fylla 8 år och jag hinner göra mej klar och slippa stressa på morgonen och inte hinna med frukosten ens ! Finns det någon som har nå tips på hur jag kan göra för att få henne att gå själv till skolan? jag har provat dra ner på bitarna jag går med henne första dagen följer jag med henne in till skol gåden , andra dagen fram till grinden , tredje får hon gå en bit själv osv ... men det funkar inte heller ! Jag blir tokig allvarligt snart ! Sen ett till problem att hon kommer upp och ska sova i min säng på nätterna , vilket hon har gjort i år nu , på nätterna vill man gärna få vara ifred men jag får inte det ... och jag vet inte vad jag ska göra ! Jag tycker inte att en snart 8 åring ska behöva sova med sin mamma utan då ska man vara så pass stor att man kan sova i sin egen säng hela natten ! Jag vet inte hur jag ska få henne att sova hela nätterna i sin säng , våra sängar står så pass nära varandra att om Nea sätter sig upp i sin säng så ser hon mej i min säng då kan jag tycka att det inte finns nån andledning för henne att sova med mej !

Några tips på hur jag ska göra kanske ? Sen att hon vägrar att vara ute och leka med andra barn ! Utan hon ska absolut sitta inne med mej varje dag och trycka ! Normalt så leker barn med varandra men Nea går inte ut fast hon har några kompisar som hon känner i närheten av där vi bor ! Hon vill endå inte gå ut ! Och det är också en grej som jag tycker är otroligt jobbigt att man känner att man har dåligt samvete för att hon sitter inne och inte leker med någon ! Nu tycker ni kanske att jag gnäller mycket på henne MEN det är här faktiskt väldigt stora problem för mej ... vilket ni säkert inte tycker ... barn ska kunna bli självständiga och då behöver dom få prova sig fram och med det så växer dom ... men det går inte med Nea ! Jag vet inte vad jag gör för fel ?! Om det ens är jag som orsakat det här problemet jag har mina aningar på vad det kan bero lite på också !


Så detta är något jag måste jobba på ... ! Önskar att Nea hade en pappa som man kunde prata så vi kunde hjälpas åt med det här för det kommer att bli tufft att göra det själv ! Men om det är så , så får det bli så ! För både Neas och min skull , mest för Neas så  hon känner att hon växer och får ta mer ansvar ! Så det där med att sluta röka , det kan jag total glömma ! Jag gick och köpa ciggaretter imorse när jag lämnat Nea i skolan så , så gick det med det ! Tyvärr mina vänner det får bli när det lugnat ner sig med Nea , skola , körkort !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards