Alla inlägg den 12 november 2012

Av Linda Johansson - 12 november 2012 21:13

Godkväll !


Tänkte passa på och slänga in ett inlägg medans det är reklam på tvn , sitter och kollar på tv3 dokumentär som har premiär ikväll , verkar vara väldigt spännande så det tänkte jag att jag skulle kolla klart på medans tvättmaskinen snurrar inne på toaletten innan jag ska krypa ner i sängen ... börjar känna mej väldigt trött så det ska bli skönt att krypa ner sen och sova ... ny dag imorgon klockan ringer 05.15 så jag hinner göra mej klar innan jag ska lämna Nea i skolan och själv knata iväg på VOMS lektion , vi ha fortfarande inte fått tillbaka svaret ifrån provet och det gör mej faktiskt lite irriterad , jag vill veta hur det gick för mej om jag måste  göra om provet eller om jag kan slappna av och lägga det åt sidan och koncentrerar mej på annat ... men men man får väl vänta tills läraren blir sugen på att rätta proven !


Nea ligger i sängen och har nog somnat nu , hon ville kolla på 112 på liv och död innan hon skulle somna så vi har legat i soffan och kollat på det och bara tagit det lungt efter dagen i skolan och så ! Imorgon har vi lite andra planer efter skolan .. det blir ett besök hos kusinen och kusinbarnen kaffe och lite skit snack ! Det ser vi fram emot båda två ! Men nu får det här räcka för ikväll pogrammet har börjat och det är så intressant att jag inte vill missa något fast man blir väldigt illa berörd ! Bloggar mer imorgon om jag orkar känner för det , tog min sista ciggarett för en liten stund sen som jag har haft i några timmar nu och rökt några bloss på åt gången ... men nu tog jag sista blosset så vi får se hur det här kommer att gå jag ska försöka iaf ! håll tummarna nu !

Av Linda Johansson - 12 november 2012 15:21

Kom på en grej , jag har funderat på det här med rökning och hur äckligt det igentligen är och framförallt hur farligt det är ! Man känner sig aldrig riktigt fräch när man är rökare det spelar ingen roll hur mycket man duschar eller andvänder parfymer så luktar man endå alltid illa och en väldigt viktig grej är att man sparar en massa pengar som man kan göra annat roligt för ! Och så klart hälsan framförallt ! Så jag tänkte faktiskt ge det en allvarlig chans att sluta röka ! Jag har en ciggarett kvar i mitt paket och efter den ska jag försöka sluta ! Nea har tjatat länge på mej nu och jag ska verkligen ge allt för att sluta ! Det kommer verkligen inte att bli lätt , jag har iaf rökt i 13 år började när jag var 12 år (det är skamligt) och har rökt sen dess ! Det kommer att bli otroligt svårt och jobbigt när kroppen vill ha nikotinet och inte får det ! Jag hoppas att folk kommer ha överseende med det ! Så nu får ni hålla tummarna och peppa mej lite så det går ännu lättare att sluta Hejja mej !!!  


 

Av Linda Johansson - 12 november 2012 14:39

Äntligen !


Ledsen för att jag inte bloggade något igår men jag kände faktiskt inte för det ! Jag var inte ett dugg bakis eftersom jag drack väldigt lite i Lördags men jag hade annat för mej ... Kom hem sent på Lördags natt och sov ganska länge på Söndagen , upp göra mej klar plocka ihop och sen åka hem till mamma & pappa för att fira pappa på farsdag så klart med god mat och efterätt  ! Blev kvar över natten med mamma för pappa jobba tolvtimmars så jag & mamma planera att kolla på Beck tillsammans ! Därför blogga jag ingenting igår ! Men tänkte slänga in ett inlägg nu innan vi ska åka iväg !


Mamma skjuta mej till skolan imorse till strax efter 08.00 och jag blev kvar där till 13.45 när jag knata iväg och hämta hem lill hjärtat mitt äntligen ! gjorde klart två uppgifter som jag skulle göra och lämna in , så nu hoppas jag att hon blir nöjd med dom också ! Väntar förväntanfullt på betyg på dom sen ! Hämta som sagt var hem Nea ifrån skolan , knata hem och har hunnit plocka ihop lite här hemma ... Så nu tänkte jag ta det lungt en liten stund och passa på och blogga innan vi ska åka iväg ... Nea ska på barngruppen och jag ska passa på och köra lite med pappa under tiden ! Sen ska vi hem i lugn och ro resten av dagen / kvällen som är kvar ! Veckan har jag inte planerat riktigt än det får bli som det blir

men vi ska väl hitta på något roligt att göra det brukar vi alltid ! Tror Nea tycker att det var skönt att få komma hem faktiskt ... hon kröp upp i sin säng det först hon gjorde när jag tagit av sig skorna och jackan och la sig och kolla på TV ... ibland tror jag att det kan bli lite väl mycket för henne , det märks hon är oftast trött efter en hel vecka hos sin pappa plus skolan i veckorna ! Nu behöver hon lugn och ro bortsätt från skolan då som är ett måste ! Vi ska försöka ta en sån lugn och skön vecka som möjligt ! Inga måsten om det absolut inte är nödvändigt utan bara vara !


Avslutar här och bloggar säkert mer senare ikväll ! Tills dess kan ni få lyssna på min favorit låt just nu Enjoy ! !



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards