Alla inlägg den 6 november 2012

Av Linda Johansson - 6 november 2012 21:29

Blogga så mycket ikväll ! iaf inte om något roligt ! Jag tänkte faktiskt krypa ner i sängen och kolla på TV en stund för jag känner mej trött och det är inte kul att sitta helt ensam i soffan och kolla på TV heller då kan jag lika gärna krypa ner och kolla på TV i sängen istället på något sätt så känner jag mej mindre ensam där !


Idag är det inte en sån jätte bra dag känner jag , jag känner mej lite nere det har gått bra under dagen men jag har endå känt av det , men det börjar kännas mer nu till kvällen när man verkligen känner hur ensam man igentligen är ! Det hade inte varit helt fel med lite sällskap just nu , det hade inte spelat någon roll av vem utan bara ha någon att prata med , disskutera TV pogram eller bara känna att det finns någon bredvid ... det har man inte direkt blivit bortskämd med kan jag tala om ! Man kan ju inte bosätta sig hos föräldrarna en hel vecka heller ! Jag trivs bra hemma men jag tycker inte om ensamheten , hur mysigt hade det inte varit och sitta i soffan med ett glas vin med någon just nu kolla på en bra film eller ett bra TV pogram tillsammans !


Äh det blir väl inte bättre av att jag sitter här och beklagar mej , men ibland så känner jag mej väldigt ensam och idag är det just en sån dag ... jag kan erkänna att jag verkligen inte har nån tur när det gäller kärleken heller , jag har förmågan att träffa killar som är för omogna för det som jag begär så det rinner oftast ut i sanden ... jag känner och vet hur många som helst som har det stadigt och antingen har en liten krabat eller väntar en liten , jag känner också ett enormt sug efter en liten till eller minst två till ... Nea börjar bli så stor nu och det blir sån stor ålderskillnad , jag känner en släng av avundsjuka och svartsjuka när jag ser hur bra det går för alla andra som jag känner medans jag själv står och trampar på samma jävla ställe och kommer absolut ingenstans ! Det är inte det att jag inte unnar dom det självklart gör jag det , jag blir alltid lika glad för andras skull när det går bra ... men jag kan endå inte hjälpa att jag önskar att jag också fick det ! Ibland känns det som om att jag kommer bli helt ensam , men jag vet att det inte kommer att bli så men ibland så känns det endå så speciellt dom dåliga dagarna !


Skit samma Ni vill väl inte sitta och läsa en massa gnäll , men ibland måste man få spy ur sig det man behöver för att det ska kännas bättre ! Inte för att det känns så mycket bättre inte än iaf ! Jag ber om ursäkt att det blev ett bittert inlägg ikväll jag lovar att det kommer att komma ett  gladare inlägg kanske imorgon ! Nu ska jag krypa ner i sängen och göra det bästa av situationen och ladda upp inför imorgon när jag ska ut och köra för första gången med en handledare från körskolan ! Berättar mer imorgon hur det gick (Håll tummarna för mej nu)

Av Linda Johansson - 6 november 2012 08:05

Godmorgon !


förvånadsvärt pigg för tillfället fast klockan ringde 06.45 imorse , då var jag inte lika pigg som nu men det kan bero på kaffet , ska snart cykla iväg till skolan , sov hos mamma & pappa inatt för jag har cykeln när som jag behöver ha till veckan så det blir en lite längre bit att ta sig till skolan men då hinner man väl bli ännu piggare med en cykeltur i kylan ... det ligger frost på backen och det var lite små kyligt ute när jag var ute med hunden nyss , men det är bara att klä på sig så slipper man frysa sen ... som sagt jag ska till skolan om ett tag på vård och omsorg , jag hoppas att vi får tillbaka svaret på provet idag så jag vet om jag måste göra om det eller inte men det hoppas jag inte att jag behöver , det är så mycket annat på gång just nu !


Imorgon kl 13.00 kommer jag vara otroligt nervös , ringde igår och boka en körlektion med körskolan och fick tid den tiden imorgon , jag är ju så van med att köra med pappa om jag känner och är inte rädd för att göra fel med honom , men det blir en helt annan sak med någon som man inte känner så jag kommer att vara grymt nervös imorgon men ni får hålla tummarna för mej ... körningen kommer ta 1 timme och 10 minuter , så jag har lite tid på mej och visa vad jag kan ... och jag kan köra och jag kör bra förutom att det så klart blir fel ibland att jag missar och lägga i en viss växel eller att jag  bromsar för hårt eller att jag kör för nära trottoarkanten ... men det är sånt som man lär sig med tiden jag har endå kommit en bra bit på vägen , dom enda vägarna jag inte kör idag är på motorvägarna dit har jag inte riktigt kommit ännu , men det kommer det också så småningom ! Så imorgon kommer det bli både nervöst och roligt på samma gång eftersom jag älskar att köra , jag kan köra i flera timmar men det vill så klart inte pappa ! Idag blir det lite körning med pappa för att värnma upp tills imorgon , nu bil och ny körledare , hmm detta kan bli intressant !


Hur som helst !


jag ska snart hojja i väg till skolan så jag har lektion i timma idag , det känns lite drygt faktiskt men endå intressant ... mer än skola och körning idag har jag inte planerat det visar sig vad som händer ! Hoppas ni får en bra dag idag för nu lär jag göra det sista innan jag ska cykla iväg !


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards