Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Linda Johansson - 8 mars 2012 15:31


Med att barn MÅSTE få vara barn !



Och ingenting annat ! Barndomen är så kort endå ... Helt plötsligt är man vuxen och måste ta en massa ansvar !

Jag ser många barn i Neas ålder och något äldre som hämtar och lämnar sina små små syskorn på dagis

och sen går till skolan själv eller hem tillsammans !

Vart är föräldrarna liksom ? Är det barnens skyldighet att se till så att syskorna kommer hem ?

Då kan man jue undra hur dom lite större barnen har det hemma , får dom ta hant om sina syskorn då också ?

Jag blir förtvivlad när jag ser detta !

Sen vet jag att det finns fall där barnen känner en skyldighet att hjälpa till med sina syskorn ... själv kanske

dom får skippa att leka med sina kompisar för små syskorna behöver underhållas för att föräldrarna

inte har tid eller inte orkar !
Jag tycker att det är så otroligt fel har man skaffat barn så ska man inte andvända sina andra barn till

barnvakter någonstans är något otroligt fel !


    


Sen har vi det här med pogrammen med barn som andvänds till föräldrarnas fördelar och nöjen !

"Mammor och minimodeller" är en typiskt sådan sak !

Jag kollade på det en enda gång innan jag bojkottade skiten för jag blev så otroligt arg !

En mamma uttryckte sig att hon inte ville ha fula eller tjocka barn !

Hur kan man ens tänka den tanken ? Det spelar ingen roll hur barnet ser ut så är barnet fint endå !

I ett annat fall så var det en 9 åring som var tvungen att vaxa benen !

Hur kan man vaxa benen på ett barn ? För sin egen vinningsskull ?

Jag skulle ALDRIG någonsin ens komma på tanken att vaxa eller raka benen på min dotter ...

Sen hur mammorna pressar sina barn till den milda grad så barnen börjar gråta !

HALLÅ ska inte barnen gå i skolan och lära sig något ? Få bra betyg och få ett jobb bilda en framtid ?

Nej för mammorna tycker att dom ska vara modeller för dom själv inte lyckats så andvänder dom sina

barn för sin egen vinningsskull ... det är helt sjukt !

Dom missar så mycket av sin barndom något som dom aldrig kommer att få tillbaka !

Jag förstår inte ens hur dom får sända sånna här pogram i Sverige ... i USA kan jag förstå för där
har dom inte mycket till hjärna många gånger ... men i Sverige ? Vi andvänder våra barn till våran
egen fördel och tänker inte en sekund på deras känslor , lyssnar vi ens ?

Nu pratar jag INTE om mej själv men det låter bättre å skriva så , så man inte dömmer någon

Men det fanns en mamma som jag beundrade lite grann i detta pogram hon hade en liten dotter på 6 år
tror jag eller om hon var 7 år det ska jag låta vara osakt !
Hon fick absolut INTE sminka sig som dom andra barnen fick , hon skulle ha sin naturliga skönhet och ingenting annat gick hennes mamma på lite Läpglans på sin gräns !
Sen tvingade hon inte hennes dotter till detta utan hon fick välja själv om hon ville eller inte
Det som hon inte ville göra behövde hon inte göra och om hon ville åka hem så skulle dom åka hem !
Men endå hon var den klokaste utav alla korkade mammor i det pogramet , men det betyder inte
att jag tycker att hon gör rätt som ställer upp i ett sådant pogram för det !

 



Jag förstår inte hur föräldrar är funtade Speciellt mammor i detta fall ... jag tror inte det är så vanligt att

pappor pressar sina döttrar till sånna här saker men då finns det pappor som pressar sina söner istället

till olika slags sporter som dom inte lyckats med själv eller som är ett stort intresse !

Och då SKA barnen också brinna för den sporten och ingenting annat !

Hur var det med den där pappan som lämnade sin son utan tröja för att han hade förlorat en match ?

Vi lever igenom våra barn för att uppfylla våra egna drömmar eller intressen !

Är det rätt tycker ni ?

Ska inte barn få vara barn , leka , upptäcka sina egna intressen och prova sig fram i livet ?

Av Linda Johansson - 8 mars 2012 12:28

Jag förstår mej inte på sånna som orkar läggan er sån otrolig energi på saker som är totalt meningslösa !

Eller iaf är det , det för mej ! Vi kanske inte har samma syn på saker och ting kanske ?

Men det är ALLTID samma sak ... åååh det är så synd om mej , det är jobbigt , jag finner inga ord ,

det gör ont , det är synd att det ska vara så här , m.m !

Men vad fan har du ställt till med själv då dum jävel ???

Som man bäddar får man fan ligga , du har inte gjort ett jävla skit för att det ska fungera någonsin !

Tro inte att du är nå jäkla offer i alltihopa för det är du verkligen inte ... !

ååå nee nu lägger jag ner energi på sånt som betyder lika mycket som skiten under fötterna man släpar in !

Du är den falskaste människan jag någonsin träffat , allt du säger och skriver är BARA ljug !

Jag hoppas att folk genomskådar dig snart , jag tror att det är många som redan har gjort det !

Du kan börja öppna käften igen NÄR

 du gör eller gjort NÅGONTING som hjälper till i situationen istället

för att tycka synd om dig själv och inte göra ETT SKIT för att det ska fungera !

Det är fruktansvärt patetiskt att försöka få andra att tro att du gör allt i din makt för att det ska bli bra !

När det snarare är tvärtom , du gör absolut ingenting du fortsätter på ditt jävla sätt som inte är

acceptabelt någonstans ! Du fortsätter förstöra relationen till mig och tösens pappa så den inte heller fungerar !

Tror du att jag ska tacka dej för det ?

Idiot !




Annars så mår jag bra :-) jag väljer att lägga ner min energi på saker som betyder något för mej !

Som min älsklade lilla underbara dotter Nea min finaste lilla ängel !

som börjar bli stor nu utan att man hinner med ! Den här åldern är väldigt lik tonåren !

Ibland kan det bli jätte tokigt och man blir sura och tjivas en aning men vi blir alltid sams igen !

Nea kommer med sina små lappar hon har suttit och pysslat och skrivit på , på sitt rum till mej !

Det brukar ofta stå "mamma jag älskar dig måste vi vara osams"

Eller så står det

"Förlåt kan du förlåta mej"

eller så brukar hon dra till med att det inte är hennes fel men ibland så kan det vara just det , att hon har

sagt eller gjort något som inte är acceptabelt att göra eller säga ! då låter det annorlunda !

"Varför får jag alltid skäll , varför är det mitt fel"

jag tror dom här sakerna kan komma ifrån den situaton vi sitter i någonting som vi aldrig har bett om !

Men vi får ta smällen endå medans han som har valt att sitta i skiten inte bryr sig ett skit om hur

verken hans eget barn mår eller hur situationen är !

Mammas fina tjej ... tillsammans du och jag alltid vad som än händer !

(Det är kärlek det)

någonting som ingen kan ta ifrån oss vi är starka i det vi har tillsammans !




Sen har vi min pojkvän (oj , det är nog första gången jag säger det) det känns otroligt konstigt !

Men det känns bra på samma gång , men jag är inte alls varn med det ordet !

Han som på något sätt lyckats fånga mitt hjärta , som ingen annan har lyckats gjort som han !

När vi ligger och kramas vill jag bara ha mer och mer jag vill inte släppa  taget 
det har jag bara känt en gång förut det är någonting nytt för mig !

Och när han inte är tillsammans med mej så saknar jag honom
det blir liksom tomt utan honom
Jag tycker verkligen om den här killen på allvar .... och det gör mej rädd och glad på samma gång
Nu får vi se vad framtiden har att ge oss , det vet ingen av oss nu ....
Men jag vet bara att det känns så bra tillsammans med honom och det känns bra att känna så också !


Sen har vi mina älskade föräldrar !
min mamma & pappa världens bästa mamma & pappa !
som alltid ställt upp på mej och min storebror så länge som vi kan komma ihåg
och fortfarnade gör det !
Ibland kan dom glömma bort sig själva för att kunna hjälpa mej , dom är otroligt omtänksamma
och godhjärtade på alla sätt och vis , och jag älskar dom mer än ord kan beskriva och är otroligt
tacksam och stolt över att få vara deras dotter !
Jag vet att jag alltid kan lita på er , jag kan ringa och be om hjälp utan att skämmas !
Jag älskar er mer än ni någonsin kommer att förstå !



Sen alla mina UNDERBARA fina vänner som jag haft lyckan att träffa igenom åren !

Jag nämner inga namn ni vet precis vilka ni är och vad ni betyder för mej
Jag skulle inte klara mej en dag utan er i mitt liv
ni har olika platser i mitt liv men ni betyder PRECIS lika mycket ingen mer eller mindre !

En del träffar jag varje dag , en del någång i veckan , medans det finns dom som jag tyvärr inte kan träffa
lika ofta som jag skulle vilja , men kom ihåg att ni finns med mej endå hur långt bort ni än bor
och hur långt tid som än går så finns ni med !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards