Alla inlägg den 22 mars 2012

Av Linda Johansson - 22 mars 2012 21:47

Vilken bra dag det har varit !

Jenny hämtade mej i morse när jag lämnat Nea på skolan för att åka till skolan lektion Etik och livsfrågor !

I början av kursen så tyckte jag att det verkade vara ett väldigt tråkigt ämne som inte var ett dugg intressant men jag har faktiskt ändrat uppfattning , idag fick vi fall inom vården som vi skulle diskutera i grupp om och det var intressanta fall och när man sitter i en grupp och diskuterar och får säga vad man tycker det tycker jag är väldigt roligt för jag älskar att ha mina egna åsikter och att höra andras , om man tycker lika eller om man inte alls gör det !

Så lektionen idag gick väldigt fort , efter åkte jag och Jenny ner på stan för att luncha och göra klart en uppgift från lektionen vi ska skriva om bemötande hur man som kund blir bemött vilket visade sig svårare än vi trodde ... för precis alla var väldigt trevliga vi hade velat haft både och ett bra ställe med trevlig service och ett sämre ställe men hur vi än försökte hitta otrevlig personal så hittade vi ingen alla var så hjälpsamma och trevliga ... ! Klart det är tur att det är så !

Så vi får jobba lite mer på det där :-)


Hämtade Nea på skolan knata hem och pussa och kramas lite med älskligen ... han hade varit så duktig idag och städat dammat , dammsugit , diskat och donat medans jag var på stan och leta sura buktisbiträden :-P

Så det kändes väldigt bra att komma hem och glad blev jag så klart ... !

Efter ett tag dök mamma upp för att hälsa på och sen hade vi planerat med Marcus mamma och hennes man och Marcus lillebror  att dom skulle komma och hälsa på och fika lite idag  ... Så dom kom också vi satt och fika & prata en massa alla gick jätte bra ihop och det tyckte både jag och Marcus var jätte skönt ! För dom kommer garanterat att träffas mer !


     

En mycket trevlig kväll ... Näsa gång är det vi som åker dit och hälsar på (lät som vi inte varit där förut) men det har vi jue så klart men det har inte Nea så för henne blir det första gången och jag tror att hon ser fram emot det... !


Nu ska jag krypa upp och kramas lite med stor kärleken jag behöver det nu ... efter en ganska lång dag utan honom så är det skönt att bara ligga och hålla om varandra i soffan det känns fortfarande bra eller det känns bättre och bättre visst båda har sina fel och brister men vi jobbar på det tillsammans !

 

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards