Alla inlägg under april 2009

Av Linda Johansson - 17 april 2009 08:54

Hittade lite VÄRDELÖSA bilder på Lindas dator som hon knäppt på mej ENJOY! :D

Lägg märke till att pappershållaren på bordet ser ut som en PENIS :P  





Av Linda Johansson - 17 april 2009 08:43

Godmorgon !

Är det solen jag ser som försöker titta fram bakom dom tjocka molnen ?

Jag HOPPAS verkligen på sol och värme idag !

Sov hos Linda inatt hon hade ställt klockan på 07.00 för att hinna till skolan i tid !

Tänkte att jag kunde sova en stund längre så jag hade ställt min på 09.30 men INTE sov jag så länge inte jag gick upp när Linda gick upp !

Kollade en stund på TV medans Linda gjorde sig klar !

Käkade frulle tillsammans !

När Linda gick så tog jag reda på disken och bäddade sängen !

Ska snart stutsa in i ett varmt skumbad hade jag tänkt ! UNDERBART !

Sen ta det lungt kolla på TV eller på någon film !

Sen vid 13.00 tiden kommer killarna och hämtar upp mej här

Vi ska hem till mej och bära ner lite skit i förrådet i källaren som ligger och tar plats i min skrubb nu så man inte ens kan komma in dit och hämta sängkläder !

Så då har jag två STORA killar som hjälper mej :D LOVELY !

Ska bli så UNDERBART att få träffa Micke igen  har SAKNAT honom så OTROLIGT mycket !

Så i helgen blir det en MASSA mys och gos och sen utgång då så klart !

Är INTE sååå jätte taggad som jag känner det nu men det brukar ändra sig när man tar första groggen :P

Ne nu stutsar jag in i badet en sväng !


Puss & Kram





Av Linda Johansson - 16 april 2009 19:51

Jag är så FRUKTANSVÄRT trött på detta samhälle vi lever i !

Hur olika dom kan behandla folk igentligen !

Vissa får mer , vissa får mindre medans andra inte får NÅGOT ALLS !

Jag hör till dom som får mindre !

Jävla SOC ibland har jag lust att ja jag vet inte alls ! blir så FÖRBANNAD!

Var i kontakt med försäkringskassan idag !

Som jag har det nu bidrag därifrån har jag Underhållet 1279:-

Barnbidrag 1050:- Och bostadsbidrag 2100:-

Om vi ska ha varannan vecka med tösen så är det underhållet det enda som kommer ändras ! Jag kommer då få halva underhållet jag kan söka något som heter underhåll för växelvistboeende

Men jag kommer endå få bara 636:- alltså 637:- mindre i underhåll

Men barnbidraget och bostadsbidraget skulle inte påvärkas tydligen

För när det gäller barnbidraget så var det jag och tösens pappa som skulle komma överrens om hur vi ville ha det där vem som skulle få vad !


Sen ringde jag upp SOC för att höra med dom vad som skulle påvärka

Jag skulle få 290:- mindre av dom i månaden

Och tillsammans med dom där 637:- plus 290:- är jag nästan uppe i 1000:- mindre i månaden !

Jag som knappt har så vi klarar oss nu !

Hur ska det då bli om jag förlorar så mycket pengar ? ? ?

Saken är den att dom gör sån JÄVLA skillnad på folk på SOC

Jag har en kompis som också har varannan vecka med sonen och hans pappa och hon förlorar INGENTING på att ha varannan vecka utan SOC täcker upp det som fattas av underhållet hon får precis lika mycket som jag skulle få om det blir varanann vecka !

Och hon har MYCKET mer i månaden att leva av än vad jag har ! ! !

Och hon har berättat för mej att dom gör skillnad på henne och andra också !

Hon har tre kompisar (tre med mej då) som också har barn men våra barn är yngre än vad hennes är !

Vi tre har en varsin 3a (lägenhet) som SOC har godkänt !

Hon sover i vardagsrummet i en trång 2a med sin son !

Hon har ansökt om en 3a hon också men hon får ingen 3a

För dom är för dyra säger dom isåfall får hon leta en 3a som kostar max 4000 kr i månaden och sånna billiga 3or finns INTE !

Medans en av hennes andra kompisar (inte jag) har en hyra på 5600:- i månaden för sin 3a !

Men dom nekar henne endå !

Vissa får men vissa får INTE så är det !

Hur ska jag klara mej på mindre i månaden än vad jag redan har ? ? ?

Hur säger man till sitt barn om tösen skulle fråga varför hon inte får vara tillsammans med sin pappa lika mycket som förut ? ? ?

(Mamma har inte råd med det)

ALLT är så jävla sjukt så man tror att man drömmer !

För bara några månader sen så lät det så JÄVLA STORT att pappan ska ha minst lika mycket rätt till barnen som mamman att pappan också är lika viktig !

Men nu idag fan då undrar man igentligen om det är sant ? ? ?

Jag lär ta mej en RIKTIG JÄVLA funderare på hur jag ska göra ! ! !

Jag vill INTE vara den som står ivägen för att Nea ska få träffa sin pappa !

Han är LIKA viktig för henne som jag är !


Sen så verkar det INTE heller som om folk pratar med varandra !

För min handläggare på SOC som jag prata med idag hon visste INTE ens att hon var min handläggare utan hon frågade till och med vem som var min handläggare och lät VÄDLIGT förvånad när jag sa att det var hon som var min handläggare !

Jag har fått hjälp ifrån SOC i lite drygt 5 år nu och på dom få åren har jag fått haft 6 olika handläggare !

Och dom gångerna har jag INTE ens vetat att dom bytt handläggare åt mej !

Utan det har dom sagt när jag har gjort min ansökan varje månad ! ! !

Som om det vore så svårt att skicka ett enkelt mejl eller ett brev om att man bytt handläggare så man vet vilken man ska ta kontakt med om så sklle behövas ? ? ?


Sen har Arbetsförmedlingen krånglat också !

Fick ett brev hem i brevlådan för ett tag sen att jag var avskriven därifrån ! (för en miss som dom har gjort)

Blev förvånad och ringde upp och kollade varför jag var avskriven !

Enligt dom så hade jag inte följt min handlingsplan och missat ett möte

Men när jag var där före och skulle göra min handlingsplan så fick jag träffa någon virrig tant !

Tänkte inte så mycket på det då !

Så när hon skulle skriva ut min handlingsplan så gick det inte så hon lovade att göra den klar och skicka den hem till mej istället när det funkade att skriva ut !

Dagarna gick och jag väntade och väntade och sen tänket inte jag nå mer på det förrens avskrivningen damp ner i brevlådan !

Så jag bokade en ny tid på Arbetsförmedligen för att rätta till saken

fick då till och med reda på att hon INTE ens skrivit klart min handlingsplan och ännu minst skickat iväg den hem till mej !

Så det var hennes fel att jag inte kunde gå på mötet !

Hennes fel att jag blev avskriven !

Hur skulle jag kunna veta om något möte när jag inte ens hade nån handlingsplan som INTE ens var klar !

Ibland funderar jag på vad det är för JÄVLA amatörer som jobbar nu för tiden ! Om dom inte kan ett skit av det dom borde kunna !

Sen om vi gör något fel då blir det ett JÄVLA liv men om dom gör nå fel så spelar det inte sån stor roll tydligen !

Så trött på detta samhälle nu !



Sitter hos Linda nu ska sova över här inatt vill inte sova ensam :D

Hann inte ta mina golv idag men det får vara inte så farligt skitigt där !

Imorgon kommer sötare också ÄNTLIGEN ! ! !

Sen blir det lite små dricka hemma hos mej sen puben en sväng på trubadur8ball !

Sen på Lördag blir det krogen :D så två dagar i rad hur fan ska man orka det då ? :D

Ordnar sig !

Linda har en kåt katt och henne stryper jag snart ! ! ! ! !

SPRINGER RUNT OCH SKRIKER HELA TIDEN ! ! ! !

:D :D :D

Sovdax snart !


Natti natt













Av Linda Johansson - 16 april 2009 09:54

Godmorgon !


USCH vilken mardröm jag hade inatt jag har förmågan att drömma sånt som gör att jag många gånger vaknar med tårar i ögonen !

Men nu har jag pratat med Micke och jag är lugn igen !


Jag drömde !

Linda och jag och Micke (så var det någon mer men jag kommer inte ihåg vem det var) Vi var på väg någonstans i en bil och Linda körde !

Eftersom hon inte är så jätte van och inte ens har ett körkort !

Vi hamnade bakom en plog som plogade bort snö och snön började yra omkring massor Linda såg ingenting på vägen för det var alldeles vitt med snörök

Sen hördes det bara ett ill skrik och ALLTING blev svart !

Sen vaknade jag upp på sjukhuset (nå konstigt sjukhus såg inte alls ut som ett rikigt sjukhus men det måste ha varit ett iaf)

Linda och jag överlevde Micke och den andra som var med dog ! dom klarade sig inte !

Och jag grät och grät och var helt förstöd jag Saknade honom så OTROLIGT mycket (Kan ha mycket med att göra att jag saknar honom extremt mycket nu) Så jag vaknade SJÄLVKLART med tårar i ögonen

Drömmen var hemsk iaf för mej kanske inte låter så hemsk men när jag drömmer så känns det som om det vore verkligt på något sätt !

Sen har jag förmågan att drömma sanndrömamr också !

Så jag hoppas verkligen INTE att denna dröm slår in !

JAG SKA DÅ INTE SÄTTA MEJ I EN BIL MED LINDA IAF ! :D


Ne ska börjar ringa runt lite grann nu

har hunnit med att små plocka i morse bäddat rent i sängen och håller på att tvätta nu !

Sen är det disken kvar och golven sen får det duga men det tar jag efter jag ringt och kollat med försäkringskassan :D


Puss & Kram Så länge

Av Linda Johansson - 15 april 2009 19:55

HELT meninglöst !


Har JORDENS huvudvärk och är MEGA trött lovely kan inte bli bättre !

Linda kom över för ett tag sen vi snackade lite skit och härjade omkring (somvanligt) Hon gick precis så nu är man ensam igen då ! UNDERBART !

eller så INTE !

Idag kan jag tala om att jag är FRUKTANSVÄRT negatvi emot ALLT !

Nästan allt känns meninglöst just nu !

Jag har jue sånna här jobbiga dagar ibland mycket man tänker på och mycket som händer runt omkring som gör att man mår dåligt och blir både Ledsen och nere !

Har INTE en endaste JÄVLA krona ligger minus på kontot så klart !

Inga ciggaretter har man heller och man ska klara sig tills på Måndag !

Känns jue helt UNDERBART just nu !

Ibland har jag sån STOR lust att bara gå och gräva ner mig någonstans !

Saknar både Nea och Micke också !

ABSOLUT INGENTING är bra idag har en massa att fundera på också !

mycket med umgänget och allt sånt som tar all min kraft !


Ne blir tidig kväller ikväll tänkte jag !

Har MASSOR att hinna med i morgon ringa till försäkringskassan

om en massa olika saker sen ska jag tvätta lite också och ta golven igen

Sen när Linda slutat skolan ska jag knata över till henne för att sova över där hos henne ifrån Torsdag till Fredag !

Så det är en massa som ska göras i möra och då vill man vara pigg

Men först ska jag nog slänga mej framför TVn  



Så här känner jag mej just nu !



Av Linda Johansson - 15 april 2009 15:47

Nea åkte till sin pappa vid 14.30 tiden

Vi var hos min mamma och pappa då så han fick hämta henne där och sen skjussade han hem mej ! (lite lär han fan kunna göra den där också)

Så nu sitter jag här framför datorn som VANLIGT ! har JÄTTE MEGA SUPER tråkigt

Linda kommer över senare hon var tvungen att åka till vetrenären med lilla Elsa (Fis grisen då)

Men sen skulle hon komma förbi och underhålla mej en stund

Är ganska trött nu funderar på att gå och lägga mej en stund och vila kanske !

Så man orkar med kvällen ikväll :D


Bara två dagar kvar nu inte i morgon men nästa dag LÄNGTAR JÄTTE mycket har lite samtal att ringa i morgon och sen ska jag städa ta golven igen så det inte hinner bli lika skitigt som det var i söndags när jag städade !

Så morgondagen kommer säkert gå fort den också sen är det ÄNTLIGEN fredag och min älskling kommer <3

Bloggar mer senare


Av Linda Johansson - 15 april 2009 09:15

När ett hjärta slår för någon gör det som det vill Mitt slår hårt när du finns tätt intill När en blick som söker någons får en blick igen Kan du läsa allt i ögonen Kärlek är så mycket mera än man nånsin tror Den kan inget kamouflera känslan är för stor När ditt hjärta har bestämt sej så sträck ut din hand och jag finns hos dej så fort jag kan Kärlek är så mycket mera än man nånsin tror Den kan inget kamouflera känslan är för stor När ditt hjärta har bestämt sej så sträck ut din hand och jag finns hos dej så fort jag kan

Av Linda Johansson - 15 april 2009 09:08

Godmorgon !


Nea och jag gick upp för en liten stund sedan ! men OJ som jag har frysit inatt kan INTE förstå varför men frysit har jag gjort iaf

Kanske för att sötaste inte ligger bredvid mej

Nea kom väl upp smygandes till mej i natt undra när hon ska sluta med det tro ?

Inte för att det gör så mycket men hon kan väl knappast göra så jämt tycker jag väl !


Jag har INGEN som helst aning vad man ska hitta på idag faktiskt

Lika tråkigt väder idag som igår när ska det bli soligt och varmt igen då ?

som det var i Söndags !

Men jag tror att vi klär på oss och går ut endå och gör någonting som jag lovat Nea

Vi får se vad vi gör !


Puss & Kram så länge

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards