Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Johansson - 1 mars 2011 10:54

Ja då var det första mars då ... vi börjar närma oss våren sakta men säkert :-)

Jag kan knappt vänta  tills snön börjar smälta och man kan lätta lite på kläderna så slipper man klä på sig så inåthelvete hela tiden ....

Men mest längtar jag till Sommaren så klart   

HOPPAS jag får ett sommarjobb i sommar med jag har haft tur i 4 år hittils

så jag hoppas jag har lika tur detta år också så man får göra något om dagarna

Jag ska också sätta mej ner och planera resor för mej och Nea ....

Jag funderar lite smått på SkarasSommarland så klart så blir det

Furuvik också som varje år :-) sen kommer det att bli en massa små utflykter om dagarna ... Sola , Bada , Äta glass , gå på massa marknader osv !

Det kommer att bli KANON .... Måste planera denna somma bätttre än förra

Jag har jue två veckors semester med Nea i sommar lika som Danne

så den veckan ska jag ta vara på tänkte att jag kunde ta ledigt då om det går iaf en utav dom två veckorna ....

Nog om det ....


Jag SKA sätta igång och städa här snart .... Jag skulle ha gjort det igår

men så långt kom jag inte jag låg i soffan hela dagen igår och kollade på TV

Men det var skönt det också att kunna slappa en hel dag ....

Men idag måste jag ta städningen för att slippa det resten utav veckan ...

Sen får vi se vad som händer om jag åker ner till mamma & pappa och

dricker lite kaffe och umgås med dom ... eller om jag hittar på något med

nån kompis det lär visa sig :-)

Men först STÄDNING !!!

Av Linda Johansson - 1 mars 2011 09:36

Svar till : Anja

 

Ja det är väldigt jobbigt med varannan vecka det är jobbigt att vara ifrån henne men samtidigt får man INTE vara självisk ! Barnen har rätt till båda sina föräldrar hon älskar att vara hos sin pappa också det vet jag ...

Då får man bita ihop själv under veckan som hon inte är hemma ...

Igår var hon ledsen för hon saknade mej det händer inte ofta att hon ringer och är så där ledsen det kanske hade hänt något eller så saknade hon bara mej helt enkelt ... som jag skrev i inlägget så försökte jag prata bort det lite ... prata om vad hon gjorde , vad hon skulle göra , om lillasyster om dagis .m.m

Så hon hade annat att tänka på just för tillfället :-)

 

Ja det är tufft många gånger .... men jag har börjat se det ifrån den ljus sidan istället jag vet inte vad som har hänt om någon kommit på natten och gjort mej till en annan männsiak hehe nä skämt och sido ... jag anser att det är BRA att Neas pappas sambo tycker så mycket om min dotter (visst många gånger går det till överdrivt) men jag tror inte hon gör saker för att göra mej arg eller ställa till det utan hon gör det för HON anser att det är rätt ...

Och även om många säger åt henne att det är fel så tror hon fortfarande att det är rätt så hon fortsätter på samma väg så att säga ....

Jag lägger ner ALLDELES FÖÖÖR mycket energi på det där och missar så MYCKER annat roligt i livet pga det ...

Jag ska istället lägga ner mer energi på min dotter och gjädjas åt den relation vi har hon och jag för hur det än är så finns det INGEN som kan ta min plats som Neas mamma ... det vi har är speciellt och det kan inet mätas med sambon ....



Vi hade en JÄTTE bra vecka det har vi alltid :-)  ibland gör vi en massa saker men vissa gånger är vi bara utan nå måsten och planeringar utan bara är hemma och tar det lungt kramas och leker eller ritar tillsammans ...

Hm jo det finns MYCKET trots kvar fast det har gått över till något HELT annat  så jag vet inte om man kan kalla det trots längre....

Nea är i den ålden (fyllt precis 6 år)  som kan kallar något före tonåren ...

Dom är precis som tonåringar fast endå inte , mycket prat om kroppen hennes vad som händer där osv , bråk tjafs många gånger under en dag ...

Smäll i dörrarna och skrik och elakheter osv ... ja ungefär som en tonåring

Men det går över säger dom det är bara att bita ihop fast det är jobbigt ibland ...


Kram på dej

 

 

Svar till : Erika

 

Oja ,.. det är väldigt mysigt när hon ringer och saknar mej ...men endå väldigt svårt när hon är så ledsen över det men det gick säkert över på en gång :-)

Min vecka går OTROLIGT fort jag hinner inte med och planera saker Nea går på dagis Måndag - Onsdag mellan 09-14 också så där går det några timmar

Vi gör många saker men vi skulle behöva göra fler :-) men dagarna räcker inte riktigt ttill åt det ...

Jadu kan jue bara tänka dej hur sakta veckan hon är borta går ? hehe det är dom längsta dagarna i mitt liv .... så tyst ....


Kram på dej

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards