Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Johansson - 29 mars 2011 11:49

Svar till : Anna

 

Jag har ALDRIG fått se ett shcema någonsin inte ens när vi bodde ihop och fortfarande var tillsammans ... Självklart ska han jobba det fattar väl jag också tror du att jag är dum lr vad menar du ??? Jag skulle väl själv vilja ha ett jobb ...

Men har man barn så MÅSTE man liksom ta hänsyn till det ... Har du barn själv ?

Många som är småförälder brukar normalt jobba halvtid för att vara med barnen också ... Hur menar du att barnen tar på sig hur föräldrarna känner ?

Tror du jag sitter och säger till henne att hennes pappa jobbar jämt ??

Isåfall har du jävligt fel ... Varför skulle jag säga det när hon vet själv att det är så ? När hon kommer hem ifrån sin pappa efter en vecka så är hon oftast ledsen och säger att hon knappt fått träffa sin pappa på hela veckan och att hoon saknar honom ... Det ENDA jag säger då är att då är det tur att mamma är hemma med dej ... vad är det för fel med det då ????


HAHAHHAHA men lilla vännen vad är det för fel på dej ?? Är du riktigt dum eller är det nå annat fel ??? Jag lurade INTE in han i någonting .... Det är MIN kropp om jag väljer att behålla barnet så är det mitt val ... Jag hade aldrig begärt att han skulle ta ansvar för barnet om han inte ville ha barnet ...

Då skulle väl han tänkt på det innan han stoppade in kuken i mej kanske ???

Sen när Nea var 4 månader gammal så var det tösens farmor som övertalade Daniel att ta sitt ansvar för sin dotter eftersom han nyss träffat sin nya tjej och inte alls var intresserad av sin dotter längre ....

Jag har ALDRIG sagt att du ska behöva tycka synd om mej ... Jag kanske inte vill ha ditt medlidande ? tänkt på det ?


Ja vad hon klarar ? att bo ihop med honom ... eftersom jag bott ihop med honom så lär väl jag veta hur nonchalant han är ... att han inte tar på sig mycket ansvar ... maten är säkert klar när han kommer hem ifrån jobbet och städningen och barnen ligger i sängarna och hunden rastad och han behöver bara lägga sig i soffan och vänta på att få åka iväg och jobba igen nästa dag ...

Men det är hennes problem henne skiter jag totalt i .... det är min dotter jag bryr mej om ... ingen av dom andra !


Japp jag är en BRA förälder / mamma ... jag är stark och kan ta kretik ifrån ja tex sånna som dej utan att bry mej så mycket om vad andra tycker :-)

Bra va ? Jag VET att jag gör ett bra jobb ... jag är ensamståeende och har en underbaart fin dotter alltså har jag lyckats ganska bra endå ? :-)

Av Linda Johansson - 28 mars 2011 20:51

Ikväll är det en riktig TV kväll för mej kollar just nu på "112 Poliser" direkt efter det så börjar "Världens bästa hotell" som jag VERKLIGEN fasnat för ... jag tycker sånna människor är så otroligt underbara ... dom är ALLTID glada och njuter av livet ... dom gemför sig inte med andra ... som vi brukar göra ...

"titta på henne vilka jävla fula skor , eller guuud vad tjock hon var , eller jag borde verkligen banta jag har gått upp så mycket i vikt ,

 jag mår så jävla dåligt" tex

dom lever i nuet och är glad att dom är som dom är ... Det är DET som gör dom så speciella och underbara i mina ögon .... Dom är ALLTID glada och det smittar av sig på alla andra ... Jag tycker speciellt om Kristoffer ... han bryr sig inte om , om han gör bort sig han försöker

 verkligen fast det blir lite tokigt ibland ...

Alla borde igentligen vara lite mer som dom här

 underbara tjejerna och killarna

Och inte klaga så JÄVLA mycket på allt utan vara glad åt det man har ...


Efert världens bästa hotell blir det Big Brother så klart :-D

Sen blir det sängen för min del ...  imorgon ska jag försöka sova ut en stund på

morgonen sen upp och städa och putsa fönstrerna så hoppas på fint väder imorgon att det inet snöar ...

Nu börjar världens bästa hotell så nu ska jag krypa upp i soffan och kolla på

dom här mysiga människorna :-)

Natti Natti  

Av Linda Johansson - 28 mars 2011 14:20

Svar till : Anna

 

Jag säger som jag alltid brukar att hon ska åka till pappa och jag frågar om hon tycker att det ska bli kul att åka till pappa igen och att vi ses igen om en vecka att jag hämtar henne då !

Hon tycker vanligtvis att det är kul att åka till sin pappa men hon börjar säga mer och mer att han bara jobbar vilket jag tycker är väldigt tråkigt för hennes skull

Oftast så är det lillasyster som lockar ....

Näe jag har inte pratat med Daniel om det , det går liksom inte ... jag försöker prata så lite som möjligt med honom för att han är svår att prata med

vi ligger inte på samma nivå ... han har en ny tjej som han tycker ska ta mitt ansvar  dom pratar om uppfostran med varandra och jag får ta mitt själv ...

Så jag skulle ALDRIG göra mej till åtlöje och ringa  honom om det inte är nå jätte viktigt som jag måste prata med honom om !


Som sagt jag har inget som helst stöd i Daniel , jag har ALDRIG haft och kommer ALDRIG någonsin ha det heller tyvärr ... Jag har kämpat mej igenom det svåra själv och jag har vuxit i det också ... jag kan säga så här ... att jag är en MYCKET starkare förälder än vad Neas pappa är ... under hennes uppväxt så har han jobbat OTROLIGT mycket många gånger har han levt på sitt jobb ...

Medans hans nya har fått tagit hant om Danils och min dotter ... så han har inte varit lika mycket delakitg som jag han har mest sluppit undan ansvaret ...

Tur för honom att han har en tjej som klarar av det jag skulle ALDRIG klara av det ...


Jag och Nea har våra små "bråk" om det mesta faktiskt ... det beror på vilket humör hon är på ... Ibland kan hon bli arg eller skrika på mej om jag säger åt henne att spänna fast sig med bältet i bilen tex ...

Hon kan också bli arg om jag säger åt henne att plocka ihop i sitt rum för det är stökigt där ... Hon kan bli ledsen om en ballong går sönder tex ...

Eller om hon inte får sova i min säng ... Då kan hon gråta i flera timmar ...

Så det är olika jag tror att hon är inne i en jobbig perido nu och inte bara för mej utan det är jobbigt för henne också ... hon börjar i skolan till hösten och det är nu det händer jätte mycket i kroppen med all hormoner och allt som spökar ... Så ibland så tror jag inte riktigt hon kan hantera sitt humör

som tex när vi tjejer har mens ? Ena studen skrattar vi medans andra så gråter vi eller skriker och slänger saker ? En gång sa hon till mej att hon inte visste vad som hände med henne att dset är inte var var hon styrde sin kropp ...

Det här är nog en period som vi lär gå igenom tillsammans och eftersom vi tagit oss igenom alla andra jobbiga peridoer ensam så klarar vi det här också

:-)  annars är min dotter en UNDERBAR liten tjej som är väldigt omtänksam och full av kärlek !


Ta hant om dej !

Av Linda Johansson - 28 mars 2011 14:10

Svar till : Patrica

 

Jag bor i Sandviken 2 mil utanför Gävle om du vet vart Gävle ligger ?

Jag visste redan ifrån första början att jag skulle ha det här barnet sen så fick det bli hur det ville ... Pappan till tösen var inte alls lika säker som jag ... men om han valde att inte vara delaktig så var det upp till honom hans osäkerhet påvärka inte mej utan snarare tvärtom ;-) jag blev starkare och kände att någon ska älska detta barn och det är jag ! Men idag så tar han sitt ansvar och vi har varannan vecka ...


Jag har varit ensamståeende sedan tösen min var 4 månader gammal så jag har i prencip varit ensamståeende hela tiden ... men jag har klarat det bra ... vi har kämpat tillsammans jag och lill tjejen och jag har vuxit under alla åren ...

Och jag ångrar ALDRIG en sekund att jag valde att behålla henne ... Det är det BÄSTA jag kunde göra ... man kan få elaka kommentarer ifrån folk som TROR sig veta allt det kan du räkna med ... men gör man sitt bästa så ska man inte ta åt sig :-) Visst har det varit OTROLIGT tufft många gånger det ska jag inte ljuga om ... men ingenting som det inte har varit värt  !

För 7 år sedan så var det inte alls lika vanligt att man skaffade barn  i ung ålder ... men idag är det nog det vanligaste som finns att man är ung förälder


 

Hare gött !

Av Linda Johansson - 27 mars 2011 20:08

Nu är den här veckan över som vi haft tillsammans ♥ är det nu vi kommer tillbaka till verkligheten ? Jag kan inte förstå att dagarna går så fort ... endå så har vi inte gjort mycket den här veckan ...

 Men dagarna springer iväg endå

Jag önskar att jag kunde stanna tiden och ha henne hemma hos mig för alltid

Men det går jue inte ... det kommer kännas i morgon när jag lämnar henne på dagis och är påväg hemåt och vet att vi inte träffas på en vecka !

Det känns i både mage och själ kan jag lova !

Men det är bara att bita ihop och som vanligt försöka göra så mycket som möjligt under dagarna hon är borta så dagarna går snabbare !

 

Nea ligger iaf i sin säng nu inte så mycket problem med det ikväll faktiskt ...

Vissa dagar är mer krävande än andra när det gäller läggning !

Min lilla solstråle ♥ har alltid haft en egen vilja och väldigt envis

(Det har hon väl fått ifrån mej antar jag)

Så ibland kan det bli lite väl jobbigt när båda är envisa och har en stark vilja

Men vi brukar lösa det tillsammans endå fast vi tycker olika :-)

Folk verkar tro att det är sååå lätt att vara förälder ibland

att vi inte kan göra nå fel ... men det kan vi visste göra ... Jag har gjort

en MASSA fel och många saker jag ångrat men jag har också lärt mej av mina misstag man måste fela för att vinna !

Jag är verkligen INTE felfri gud ska veta att jag gjort många ledsna och

många arga med mina handlingar ... Nea har varit JÄTTE arg

och många gånger ledsen på mej ... för hon tycker att jag är elak

och att hon inte får göra någonting ... Jag är rätt hård ibland faktiskt ...

Ibland lite väl hård men också rättvis ... Man måste sätta gränser för henne

hon är inne i den åldern nu som hon gärna vill bestämma ALLT själv ...

Men gränsen lär gå någonstans ...

Jag vet inte vissa dagar bråkar vi nästan hela dagen ... eller bråkar gör vi väl inte så heller utan Nea snäser och jag blir arg för att hon fräser och är elak

hela tiden ... då blir hon värre eller så blir hon ledsen ...

Det är INTE lätt att vara ensamståeende förälder och ta hant om ALLT själv

Folk kan INTE dömma mej ... Jag gör så gott jag kan ...

Vissa dagar har jag mer ork än andra dagar ... ibland är det svårt att finna orken att angagera sig i uppfostran ... Men man får ALDRIG någonsin

ge upp för en gång förälder alltid förälder ...

Men ibland önskar jag att jag hade någon jag kunde dela allt det här med ...

För det är INTE  lätt att ensam ta alltihopa hela tiden ...

Men jag ÄLSKAR min dotter mer än någonting annat på denna jord ♥

Och när hon sträcker sig efter min hand , smeker mej på kinden ,

ler emot mej , säger att hon älskar mig ... Då blöder mitt hjärta ...

Då känner jag en sån ENORM kärlek och glömmer bort hur jobbigt det kan vara ibland ... Jag har världens finaste underbaraste lilla tjej ♥

Som jag skulle göra PRECIS allt för ... den kärleken kan INTE mätas med

någonting annat ... det är så äkta ♥

Av Linda Johansson - 27 mars 2011 13:11

Ja då var det Söndag då ... Imorgon åker lill hjärtat ♥ bort och det är alltid lika svårt och jobbigt när hon åker bort i en hel vecka ... Speciellt under vissa omständigheter jag önskar så ofta att det kunde vara annorlunda ... men det är SVÅRT när man bara möter motgångar ... man blir utskälld och påhoppad hela tiden ... och ibland så förstår jag själv inte varför ? Jag tar INTE åt mej visst det är jobbigt men jag tar inte åt mej ... för jag VET vad som är bäst för MITT barn ...Och INGEN annan ska säga något annat så är det !

Ibland så tror jag att vissa bara är ute efter att bråka som jag har sagt hela tiden att dom väntar bara på att jag ska göra nå snesteg sen så är det kört !

Men eftersom jag är en STARK människa så kan jag ta väldigt mycket också ...

Och det VET dom flesta som känner mej också ...

Det krävs OTROLIGT mycket för att det ska brista för mej ...

Och än så är ni inte där hur ni än försöker :-D Jag är stark för min dotter skull

Nog om det !


Igår kväll hade jag och Nea myskväll gjorde favoriten

(Kycklingfile ris och äldelostsås) Nea åt väl så där ... men jag åt då så jag

åt för mycket:-) men är det gott så är det och då äter man mer än vad

man kanske borde många gånger ... Efter det blev det plockade jag fram

godis Nea åt inte så mycket faktiskt jag är ganska förvånad ...

Och inte jag heller ... av nån konstig andledning så får jag ALLTID ont i magen

när jag äter godis det spelar ingen roll om jag äter 1 eller om jag äter 17

Så får jag ont i magen .., fast ibland kan man INTE låta bli !

Vi kollade också på Körslaget men slog över till Man in black istället ...

Visst den är inte heller så jätte bra men körslaget njaaa inte riktigt min grej ...

Först kollade Nea med STORA ögon på alla utomjordningar i filmen

Men sen när hon skulle lägga sig i sin säng börjades det ...

Hon skulle inte ha kollat på filmeen för hon var rädd ... hon ville inte sova i

sin säng osv ... Så det var en pers kan jag lova innan hon somnade ...

Men jag VET att hon inte alls var rädd utan hon ville bara sova i min säng ...

(Jag känner jue henne)

Men efter många moment så somnade hon iaf i sin säng ... Jag gav mej inte

För om jag skulle ge med mig så vet hon hur hon ska göra nästa gång ...

Jag visste jue att hon endå skulle komma upp till mej inatt det gör hon alltid ...

Jag somnade rätt tidigt jag med trött och seg som man var :-)

 

Och imorse vaknade jag faktiskt 10.30 fast igentligen 09.30 men nu

har man jue ställt om klockan till Sommartid ... Nea hade gått upp själv och låg i sin säng och kollade på barnpogram så hon var snäll och lät mej få sova en stund min lilla finis ♥ Hon vet vad mamma behöver ibland :-)

Vi åt en rejäl frukost tillsammans och nu väntar vi på mamma & pappa

vi ska följa med dom in till IKEA en sväng för att ha någonting att göra idag ...

Sen blir det en sväng in på Rusta också kika lite grann ...

Sen blir det att åka hemåt ta det lungt äta lite kvällsmat och varva ner

innan det är läggdax för lill kråkan min ♥ dagis imorgon för henne om hon orkar ... hon är inte så jätte pigg och hosta har hon också och så har hon klagat på både huvudvärk och magvärk i flera dagar nu ... Så v i får se om hon

orkar gå till dagis annars får hon vara hemma med mej  istället :-)


Bloggar kanske mer ikväll eller imorgon ... !

Ha en bra dag allesammans !

PUSS PUSS

Av Linda Johansson - 26 mars 2011 19:30

Hallå där !


Hoppas att ni mår bra ... det gör iaf jag ... men inte imorse när jag vakna :-)

men så kan det vara ibland när man blivit lite överbefriskad på alkohol !

Jag hade iaf en liten fest här hemma igår ... Gänget ifrån Gävle kom ...

Och då lär man jue fixa till någonting :-D Nea var hos mamma & pappa

och hade det JÄTTE bra där med film och godis (Som det ska vara)

Jag hade också jätte roligt ... Vi började som sagt var hemma hos mej

Sen drog vi vidare ner till Kharma och fortsatte våran kväll där ...

Inte så mycket folk men det funkade endå ... Tror nog att det är sista

gången jag går på Kharma ... Ska jag gå ut så ska det hända något & det gör det inte där tyvärr ... Så nästa gång får det bli Lobby !

Men som sagt var jag hade iaf jätte kul ... fast alla drog ifrån mej utan att säga att dom gick ..,. men det kan jue lätt bli så ... jag hittar alltid någon annan att hänga med så ensam är jag jue inte !

Efter krogen gick jag hem till mamma & pappa för att vara med Nea när vi vaknade ♥ Fast jag sov lite längre än henne så klart :-)

Nästa gång blir det nog att jag åker till Gävle ... men det lär dröjja ett tag tror jag känner att det börjar bli lite för mycket av det goda nu !

 

Dagen idag

Har också varit bra Jag , mamma , pappa och Nea gick ner på stan för att fira Saik som vunnit SM Guld ... lyssnade på musik och en massa prat

men det var så JÄVLA kallt och Nea är redan förkyld så vi stannade inte så länge utan vi gick hem till mamma & pappa nöjd med det !

Nu sitter jag här Nea kollar på barnpogram ... vi har nyss ätit

kycklingfile ris och ädelostsås MUUUUMS ! Så nu är man lite väääl mätt

Jag tänkte att Nea och jag skulle kolla på Körslaget som börjar

kl 20.00 och äta liet godis och bara mysa hon och jag ♥

Så det blir en lugn kväll framför TVn med lill hjärtat ikväll ♥

Eftersom jag fortfarande är lite små trött och seg så är det skönt med en lugn hemma kväll tillsammans med den som betyder mest för mej ♥

Snart är det Måndag igen också och det betyder att Nea åker till sin pappa

och en ensam vecka väntar mej :-( så man får passa på att mysa en massa nu

 

Näe mina vänner nu ska jag gå och kramas med lillis ♥

Ha en trevlig kväll vad ni nu hittar på !

PUSS PUSS ! 

Av Linda Johansson - 24 mars 2011 19:42

Sitter och njuter fullt ut av lugnet här hemma ... fast Neas TV är jue på men det är inget som stör mej ... Idag har det varit en lugn dag men endå lite att göra ...

Var på möte på eftermiddagen idag och det gjck bra ... Sen åkte vi iväg

till Citygross med mamma & pappa för att stor handla ...

Fick med oss en MASSA mat hem :-) nöjd ...

Kom hem och betalade in dom flesta av räkningarna så nu är man inte direkt tät

(Jag hatar att vara vuxen ibland)

Betala räkningar hit och dit ... handla för nästan alla pengar ... så man inte

har råd att unna sig själv någonting ... äre inte underbart ?

Aja det kan man jue inte göra någonting åt ...

Men nu är det gjort iaf så slipper man tänka på mat och räkningar iaf ...

Nea ligger i sängen och ska snart sova både hon och jag är ganska trötta nu

Och jag ska krypa upp i soffan och försöka hålla mej vaken till BB börjar

jag missade det igår för jag somnade ... Så ikväll lär jag se det !

Sen blir det sängen och sova för heeela slanten ska bli underbart !

(Jag älskar kvällarna när man får krypa ner under täcket och sova)



Jag vet inte riktigt vilken period Nea är i just nu ...

Antingen gråter hon eller så skriker hon och det är oftast HELA tiden ...

Hon kan börja toook grina/skrika om en ballong går sönder tex ...

Eller om jag säger åt henne att plocka reda på efter sig innan hon tar fram något nytt i vardagsrummet ... Då skriker hon och grinar och slänger sig i

sin säng ... Jag vet inte varför hon håller på så ...

Sen så får jag göra precis ALLT åt henne ... Om hon lagt sig i sängen och inte lagt på sig täcket så ropar hon på mej att jag ska lägga på henne täcket

(Visst jag har absolut ingenting emot att stoppa om henne)

Men bara grejen att hon VET att jag kommer och hon utnytjar det ...

Sen kan hon inte klä på eller av sig kläderna heller utan det får jag göra ...

Jag menar hon är 6 år hon börjar i skolan till hösten då ska hon kunna sånt ?

Jag tror hon tycker om att man daltar med henne ...

Kanske beror på hennes halv lilla syster ? Hon är jue liten än och behöver

hjälp med det mesta så hon kanske märker det och tycker att hon också ska

få hjälp med allt , ja jag vet inte !

Det är väl en period det går väl över sen hoppas jag ...

Nog om det ... göra nå annat kanske ?

PUSS PUSS !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards