Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Svar !

Av Linda Johansson - 27 maj 2011 09:41

 


Svar till : Millie


Till och börja med tack för din kommentar :-) den gjorde mej jätte glad

att folk kan förstå att jag behöver lite annan tid ibland än bara med min dotter

jag är iaf ensamståeende och kämpar varje dag ensam ...

På den andra sidan är dom iaf två stycken dom kan hjälpas åt ...

Jag tar ALLT mitt själv även fast det är jobbigt ibland !

Klart man ska kunna gå ut och roa sig och ha kul ... det är ett måste om man

ska orka ... men jag tror inte att dom som skriver sånna kommentarer

att dom har egna barn sen kanske dom inte är ensamståeende som jag ? :-)

då är det väldigt lätt att skriva sånna saker utan att veta något alls hur det är !

Men sen så är det så att jag inte alls festar ofta när jag har Nea

Om folk läste igenom min blogg dom helgerna jag har Nea så skriver jag

OFTA att vi är hemma och har myskvällar tillsammans eller är hemma hos

mamma och pappa (mormor&morfar) och har myskväll där !

Så jag förstår INTE vart dom har fått det ifrån riktigt ?

Men huvudsaken jag vet och dom runt omkring mej vet hur det är !

Sen OM jag skulle lämna bort Nea en gång när jag har henne så skiter jag

totalt i vad folk skulle säga om det ... men när jag inte gör det och dom påstår

det endå då blir jag riktigt förbannad faktiskt !


Därför kom din kommentar som ett plåser på såret :-)

hade förväntat mej ännu en elak kommentar sånna får jag många av

Men jag deppar inte för det ... dom känner inte mej jag känner inte dom

dom vet ingenting hur jag har det ... därför tar jag inte åt mej :-)

Det borde finnas fler som du !

Nea älskar att vara med mormor & morfar ... OCH farmor , farfar och faster

hon får inte träffa farmor farfar och faster så ofta när hon är hos sin pappa

sambon godkänner inte det ... hon är för självisk för att låta dom ta henne

i någon timme ... hon förlorar jue en massa tid tylidgen !

Fast dom igentligen har mer RÄTT till Nea än hon någonsin kommer att få

Så dom är JÄTTE tacksamma för att jag ringer ibland

nu är det inte ofta det  händer ... men det händer och dom blir ALLTID

så tacksamma och glada för det ...

För mej är det viktigt att alla får vara delaktiga för sambon är det inte lika

viktigt hon går före ALLA inkesive neas pappa !

(en liten fågel viskade det)

 

Överlämningarna går rätt så bra iaf när Daniel (pappan) och jag lämnar över till varandra annars så är det lite spänt om det är den andra som överlämnar ... Nea älskar att vara hos oss båda

hon tycker bara att hon får för lite tid md pappa hennes men hon älskar att vara där hon är tokig i både sin pappa och lillasyster

det märks :-)


 alltifd kul att få snälla och bra kommentarer som ifrån dej !

Tack ännu en gång :-)


Ha en underbar dag !

 
 
Ingen bild

Millie

27 maj 2011 12:14

Det är väl självklart att man oavsett relation eller status, behöver tid för sig själv och de egna! :-) trångsynt att inte förstå det, kanske avundsjuka att inte själv våga eller få det..? :-)
Du måste kunna få vårda dina vänner, vara dig själv och må bra i dig för att vara en bra förälder!!! :-)

Kanske skulle du ta upp din ensamhet med pappan!!? Elr dina föräldrar, farmorn.. För det är jue inte bra för varken tösen eller dig om du måste ta allt själv! :-/ klart ni ska kunna hjälpas åt, ni har jue ändå ett barn tillsammans! :-)

Ja klart man behöver fler omkring sig!! Det är jue viktigt!! Hur kan hon mena att hon är viktigare än pappan? :-/

Skönt att tösen har det så bra där då iaf och tycker om sin syster, det kan jue bli mycket med orättvisor och sånt annars. Pratar hon om dem o så hos dig?:-)

Så lite så :-) kul att kunna glädja någon lite!

Hoppas ni får en fin helg nu då! Får skriva nåt roligt inlägg sen :-) hehe

/Millie

 
Ingen bild

Linda

27 maj 2011 13:05

Hej.

Har alltid varit emot att skaffa barnvakt på mina veckor tillsammans med Hugo, då jag ansett att man har så "lite" tid tillsammans med honom när han är hos sin pappa halva tiden.

Men på senaste tiden har jag tänkt om. Eftersom jag ser på Hugo hur mycket han tycker om att vara hos morfar eller mormor, eller här hemma tillsammans med lillasyster när jag jobbat eller gjort något. Han tjatar om det hela tiden att han vill dit & han älskar ju att vara där.. så mina åsikter om just barnvakt har ändrats mycket på sistone.

När det finns folk som slår sina barn, gör dom illa och är elak emot dom - då tycker inte jag att man behöver trycka ner på folk som lämnar bort sitt barn till mor&far-föräldrar lite då & då för att låta dom få sin tid tillsammans. Dom uppskattar ju den.

Ha det fint /

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards