Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Linda Johansson - 27 maj 2011 19:56

Idag har det inte alls varit nån bra dag

! Jag har känt mej nere och lätt irriterad !

Känner fortfarande att jag rynkar på ögonbrynen ibland

och så brukar jag göra när jag är arg på något eller irriterad !

Hoppas på en bättre dag imorgon !


Regnet öser ner utanför mitt fönster ... fast igentligen är det rätt så mysigt

att krypa in i ett par mysbyxor en stor tröja och strosa runt i

medans man ser och hör regnet utanför fönsret !

Jag ÄSLKAR verkligen min lilla lägenhet ... den är så mysig och liten :-)

Den enda lägenheten jag verkligen trivs i sedan jag flyttade hemifrån

och då har jag bott på ganska många ställen !

Sen så älskar jag min säng ocskså ... efter ha sovit på en madrass på golvet

i några månader så blir man inte direkt bortskämd !

Så det bästa som finns är att krypa ner i min säng under mitt älskade duntäcke

och dra täcket enda upp till öronen :-D

 

Nea följde med mamma och pappa ut till bror i Jädefors tidigare

idag för att leka lite med sin lilla kusin Emma :-)  jag kände inte för att följa med ut dit så jag blev kvar hemma ... la mej i soffan och kollade på TV  men somnade av en stund till Jelan ringde och väckte mej :-)

Men skönt att halvsova en stund ... när jag vaknade var jag bortdomnad

i underläppen på höger sida ! Öhh ? vad fan har jag gjort ? :-)

Ringde till mamma direkt och frågade om dom var på väg hem !

Dom hämtade upp mej sen svängde vi förbi Sibylla och käkade lite !

Skulle igentligen ha stor handlat idag men jag hade verkligen ingen som helst

lust att göra det idag pga humöret och att jag är lite små deppig !

Så det får vänta tills imorgon !

Men mat i magen behövde vi ha så det blev lite snabb mat men jätte gott !

Efter maten svängde vi förbi Maxi för att kolla på en present till Elias

Neas dagiskompis / pojkvän som fyller år i morgon !

Så Nea ska dit till kl 11.00 till 14.00 men vi hittade ingenting ! blä !

Så det blir att gå upp i ottan imorgon och knata iväg till coop för att kika

där och ÖB hoppas vi hittar något där vägrar att gå ner på stan !


Senare på kvällen imorgon ska vi ha myskväll !

Nej hör och häpna jag ska INTE gå ut och supa som vissa av er tror att

jag gör varje helg jag har Nea ;-)

Kanske lika bra att skriva det idag och imorgon så ni rikigt ser vad vi ska

göra ... Eller jag kanske tar upp sprit flaskan och super mej redlös

medans Nea kollar på film ? :-D

Ja ni hör jue hur det låter ? Ungefär så låter era kommentarer

om att jag skulle dricka varje gång jag har Nea för mej !


Nej nu har jag inte tid mer er längre !

Har annat för mej tyvärr :-)

Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 27 maj 2011 15:42

 


Svar till : Millie


Ja tydligen något sånt :-) eller väääldans brist på något att göra ;-)

Men dom har fel därför så bryr jag mej inte alls om det dom skriver !

Jag blir bara förbannad att dom uttrycker sig om något som inte vet något

om PLUS att jag skrivit flera gånger i min blogg vad jag och Nea gör på helgerna men tydligen så läser dom inte dom bitarna ;-)

Ja men precis jag vill inte vara den där griniga mamman

för att "vissa" lägger hela sitt liv åt sina barn så behöver inte jag göra det !

Lite egen tid behöver man annars går man under !


Äh det var jag som valde att gå ifrån tösens pappa

jag får mycket hjälp av mina föräldrar med lill tjejen men det mesta

gör jag själv ... en gång mamma alltid mamma:-)

Jag kan inte rikigt be han om hjälp ... frågade igår om han kunde gå ihop

med mej och köpa en present till tösens dagiskompis som ska ha kalas imorgon

jag är ensamståeende och har inte den bästa ekonomin så tänkte att man

kunde dela på det för det var han som berättade att det var klas !

Men tydligen kunde han inte hjälpa mej med det fast han har fast jobb

när jag ber han om hjälp så går det tydligen inte ...

Så därför frågar jag vääldigt sällan han om hjälp ...

Så varför ska jag fråga han om hjälp när han aldrig hjälper till endå ?

Bara onödigt att göra det tycker jag !

Farmor kan jag fråga om hjälp det brukar jag kunna göra ibland lika

Neas faster Sandra hon är inte bara Neas faster hon är en bra kompis till

mej också ... hon brukare ofta säga åt mej att be om hjälp om jag behöver det


Jag vet inte alls hur hon kan påstå något sånt jag har aldrig hört det själv

men jag vet att hon blir otroligt ledsen om Nea väljer att gå till sin

pappa / farmor / faster istället för henne ...

Bara en sån sak kan göra så att hon bryter ihop !

Jag har hört det så det är inget jag hittar på utan det är ren sanning !

Hur sjukt det än låter ... Så Nea får jue dåligt samvete om hon går till

någon annan än henne ... och eftersom hon är bra på att visa hur ledsen

och arg hon blir så väljer Nea att gå till henne istället för att inte göra henne

ledsen fast hon inte vill alla gånger !

sjukt va ?


Ja hon tycker verkligen om sin lillasyster och det jag har sätt så lyser

lillasyster upp som en liten sol när hon ser Nea så det är mycket kärlek

imellan dom :-) hon brukar ofta prata om lillasyster och pappa

det är dom hon pratar om ... ibland nämner hon sambon också

men det var mer förut än det är nu !


Tack ännu en gång för din kommentar :-)

och ha en bra helg du med !


Av Linda Johansson - 27 maj 2011 15:28

 


Svar till : Linda


Jag känner samma sak ... dagarna dom är hemma springer iväg och man vill ge all sin tid åt dom som man kan inte ränna ute på helgerna !


Jag vet hur det är ... Nea tjatar om mamma & pappa hon också

att hon vill åka dit ... ibland har jag grejer jag behöver göra hemma

så om hon vill åka dit så är det jue självkart hon ska göra det så kan jag passa på att göra det där tråkiga som hon tycker :-)

Eller om hon vill åka dit och jag inte alls har nån lust med det utan bara vill

vara hemma så åker hon svårare än så är det jue inte :-)

Sen har tydligen "folk" missuppfattat det där och tror att jag är ute och

dricker varje helg jag har Nea hemma ... Men dom vet ingenting

och jag anser att dom är patetiska människor som kan uttala sig om något

dom absolut inte vet någonting om !

Sen OM som jag skrev i tidigare kommentar jag vill ut och festa nångång

när jag har Nea hemma så är det upp till mej och ingen annan !

Det ska dom skita i !


Ja men precis helt rätt där ! Det är inte så att jag är elak eller misshandlar

mitt barn för att hon är tillsammans med sin mormor & morfar !

Dom som är närmast henne direkt efter mej och Daniel liksom !

Äh folk är jue helt körd i huvudet verkar det som !

Men alltid kul att läsa kommentarer av folk som har åsikter om mej

som inte ens har egna barn :-D


Tack för din kommentar

och ha det bra !

Av Linda Johansson - 27 maj 2011 09:41

 


Svar till : Millie


Till och börja med tack för din kommentar :-) den gjorde mej jätte glad

att folk kan förstå att jag behöver lite annan tid ibland än bara med min dotter

jag är iaf ensamståeende och kämpar varje dag ensam ...

På den andra sidan är dom iaf två stycken dom kan hjälpas åt ...

Jag tar ALLT mitt själv även fast det är jobbigt ibland !

Klart man ska kunna gå ut och roa sig och ha kul ... det är ett måste om man

ska orka ... men jag tror inte att dom som skriver sånna kommentarer

att dom har egna barn sen kanske dom inte är ensamståeende som jag ? :-)

då är det väldigt lätt att skriva sånna saker utan att veta något alls hur det är !

Men sen så är det så att jag inte alls festar ofta när jag har Nea

Om folk läste igenom min blogg dom helgerna jag har Nea så skriver jag

OFTA att vi är hemma och har myskvällar tillsammans eller är hemma hos

mamma och pappa (mormor&morfar) och har myskväll där !

Så jag förstår INTE vart dom har fått det ifrån riktigt ?

Men huvudsaken jag vet och dom runt omkring mej vet hur det är !

Sen OM jag skulle lämna bort Nea en gång när jag har henne så skiter jag

totalt i vad folk skulle säga om det ... men när jag inte gör det och dom påstår

det endå då blir jag riktigt förbannad faktiskt !


Därför kom din kommentar som ett plåser på såret :-)

hade förväntat mej ännu en elak kommentar sånna får jag många av

Men jag deppar inte för det ... dom känner inte mej jag känner inte dom

dom vet ingenting hur jag har det ... därför tar jag inte åt mej :-)

Det borde finnas fler som du !

Nea älskar att vara med mormor & morfar ... OCH farmor , farfar och faster

hon får inte träffa farmor farfar och faster så ofta när hon är hos sin pappa

sambon godkänner inte det ... hon är för självisk för att låta dom ta henne

i någon timme ... hon förlorar jue en massa tid tylidgen !

Fast dom igentligen har mer RÄTT till Nea än hon någonsin kommer att få

Så dom är JÄTTE tacksamma för att jag ringer ibland

nu är det inte ofta det  händer ... men det händer och dom blir ALLTID

så tacksamma och glada för det ...

För mej är det viktigt att alla får vara delaktiga för sambon är det inte lika

viktigt hon går före ALLA inkesive neas pappa !

(en liten fågel viskade det)

 

Överlämningarna går rätt så bra iaf när Daniel (pappan) och jag lämnar över till varandra annars så är det lite spänt om det är den andra som överlämnar ... Nea älskar att vara hos oss båda

hon tycker bara att hon får för lite tid md pappa hennes men hon älskar att vara där hon är tokig i både sin pappa och lillasyster

det märks :-)


 alltifd kul att få snälla och bra kommentarer som ifrån dej !

Tack ännu en gång :-)


Ha en underbar dag !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards