Alla inlägg den 28 maj 2011

Av Linda Johansson - 28 maj 2011 22:09

Nea och jag slog upp ögonen runt 08.30 fast jag inte alls vela gå upp då !

Men hade inte mycket till val ... hade en del att fixa med innan

Elias kalas skulle börja kl 11.00 hade inte hittat något bra dagen före

i present så vi gjorde oss klar pappa hämtade oss och skjussade oss till ÖB

hittade en liten grej där som jag trodde han skulle tycka om :-)

åkte hem till mamma & pappa för att slå in presenten och sen vidare till

kalaste ... lämnade Nea där och följde med pappa hem till dom tills det var

dax att åka och hämta henne ... hämtade henne lite sent blev väldigt stressigt

kom dit vid 14.15 nångång men som tur var så var det fortfarane barn kvar

så Nea var inte den sista :-)

 

 pappa skjussade ner mej och Nea på stan för att kika runt lite !

var lite olika evenemang och lite olika stånd och en massa bilar att kolla på

eftersom det är stor crusing här på stan i Sandviken idag !

Gick en stund med Jenny och hennes son pontus och Camme !

Sen kom mamma och Emma ner och mötte upp oss för att gå och äta lite !

(Ute mat idag igen attans tusan)

efter maten så blev små tjejerna Emma & Nea lovad att åka lite Biuck

runt på stan en sväng ... och det tycker dom självklart är jätte roligt :-)

Efter dom åkt en sväng så tog mamma & jag med oss tjejerna

och hämtade bilen för att åka och handla lite götta till kvällen !

blev så klart godis till tjejerna och jag försökte mej på att vara nyttig

så jag köpte persikor och minivattenmelon & annanas !


När kom hem så drog jag ner på stan och mötte upp Jenny för att kika

lite på bilarna en stund ... stod där ett bra  tag och HELVET vad snygga

Amerikanare det finns man blir jue helt tokig !

efter ca 2 timmar så blev jag både trött och kall så jag gick hemåt

till mamma och tjejerna !


Har suttit i fönstret och kollat på bilarna istället man ser skit bra ut

dom åker precis nedanför :-)

så slipper man frysa det är kanon ... men tröttnade efter en stund

tjejerna ligger i sängen och ska till och sova ... själv ska jag också krypa

ner snart för det lär väl bli en väldigt tidig morgon imorgon om tjejerna

får bestämma :-)


Så mina vänner / ovänner hoppas ni har en trevlig kväll !

Godnatt & sovgott !

Puss och Kram

Av Linda Johansson - 28 maj 2011 21:53

 

Svar till : Millie


Nej kanske inte ... men bättre än mej iaf ? Eftersom jag bara får bidrag ?

Ett jobb ger jue liksom mer pengar ?

Nej hans sambo har inte jobb men hon pluggar på heltid så hon får säkert

pengar ifrån CVL och det brukar ligga på några tusenlappar imånaden !

Aaa det är dom ... vi är en vuxen och ett barn det är inte sån stor skillnad

igentligen !

Nej det gör jag inte ... han har inte bidragit med NÅGONTING någonsin

inte ens barnbidraget kunde han betala utan det fick / får jag ifrån

försäkringskassan ... fast han har jobbat och inte sagt det åt dom !

Så snål är han !

Tycker inte det är mer än rätt att jag frågar om han kan hjälpa till ibland !

Dom är iaf två stycken och kan resa utomlands och ha en ny bil osv !

Men att hjälpa till och betala en present på 50 kr var ungefär det går tydligen

inte ibland är det bra konstigt !


Jag skulle ALDRIG kunna ringa och fråga om jag får hämta hem henne

i någon timme för det skulle hans jävla sambo sätta stopp för !

fast hon inte har NÅGONTING att säga till om !

Så varför skulle jag då låta Nea åka till dom ?


Mina föräldrar hjälper mej med MYCKET ! Dom är dom enda som

verkligen har ställt upp på mej när det gäller Nea !

Dom skjussar mej och stor handlar och handlar om jag behöver det ,

skjussar mej och hämtar Nea , hjälper till med pengar ibland om det behövs ,

barnvakt (men det är väldigt sällan) bjuder oss på mat m.m


Nej det är det då rakt inte ... om jag hör en sak som INTE låter bra i mina

öron när det gäller min egen dotter när jag VET hur det har varit och

fortfarande är ... då är det inte farligt ... då drar jag öronen åt mej självklart !

Man kan inte göra något annat !

Jag är nästan helt säker på att det jag hör är helt sant ... varför skulle en

viss person som står oss så nära säga en sån sak isåfall ?

Nej det är inte bra för hon har ingen bra invärkan på min dotter har jag hört !

Att Nea blir en helt annan liten tjej när hon är tillsammans med sambon

än vad hon igentligen är !

Jag kan inte säga hur det ligger till jag är aldrig med när dom är tillsammans

(tack och lov för det) men när jag hör saker så klart jag lyssnar och

börjar fundera !?


hmm .. ja det är helt olika ... hon brukar berätta vad lillasyster brukar säga

och göra ... om pappan säger hon inte så mycket frågar ibland när hon

ska åka till honom ... eller om dom gjort nå tillsammans veckan hon varit där

 då brukar hon prata om honom vad dom gjort !

Ja oftast så är det bra saker ibland kan det komma lite annat också

att dom har gjort så och så och varit dum , sambon är fjantig och barnlig

osv ... men oftast så är det bra !


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards