Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Svar !

Av Linda Johansson - 27 maj 2011 15:42

 


Svar till : Millie


Ja tydligen något sånt :-) eller väääldans brist på något att göra ;-)

Men dom har fel därför så bryr jag mej inte alls om det dom skriver !

Jag blir bara förbannad att dom uttrycker sig om något som inte vet något

om PLUS att jag skrivit flera gånger i min blogg vad jag och Nea gör på helgerna men tydligen så läser dom inte dom bitarna ;-)

Ja men precis jag vill inte vara den där griniga mamman

för att "vissa" lägger hela sitt liv åt sina barn så behöver inte jag göra det !

Lite egen tid behöver man annars går man under !


Äh det var jag som valde att gå ifrån tösens pappa

jag får mycket hjälp av mina föräldrar med lill tjejen men det mesta

gör jag själv ... en gång mamma alltid mamma:-)

Jag kan inte rikigt be han om hjälp ... frågade igår om han kunde gå ihop

med mej och köpa en present till tösens dagiskompis som ska ha kalas imorgon

jag är ensamståeende och har inte den bästa ekonomin så tänkte att man

kunde dela på det för det var han som berättade att det var klas !

Men tydligen kunde han inte hjälpa mej med det fast han har fast jobb

när jag ber han om hjälp så går det tydligen inte ...

Så därför frågar jag vääldigt sällan han om hjälp ...

Så varför ska jag fråga han om hjälp när han aldrig hjälper till endå ?

Bara onödigt att göra det tycker jag !

Farmor kan jag fråga om hjälp det brukar jag kunna göra ibland lika

Neas faster Sandra hon är inte bara Neas faster hon är en bra kompis till

mej också ... hon brukare ofta säga åt mej att be om hjälp om jag behöver det


Jag vet inte alls hur hon kan påstå något sånt jag har aldrig hört det själv

men jag vet att hon blir otroligt ledsen om Nea väljer att gå till sin

pappa / farmor / faster istället för henne ...

Bara en sån sak kan göra så att hon bryter ihop !

Jag har hört det så det är inget jag hittar på utan det är ren sanning !

Hur sjukt det än låter ... Så Nea får jue dåligt samvete om hon går till

någon annan än henne ... och eftersom hon är bra på att visa hur ledsen

och arg hon blir så väljer Nea att gå till henne istället för att inte göra henne

ledsen fast hon inte vill alla gånger !

sjukt va ?


Ja hon tycker verkligen om sin lillasyster och det jag har sätt så lyser

lillasyster upp som en liten sol när hon ser Nea så det är mycket kärlek

imellan dom :-) hon brukar ofta prata om lillasyster och pappa

det är dom hon pratar om ... ibland nämner hon sambon också

men det var mer förut än det är nu !


Tack ännu en gång för din kommentar :-)

och ha en bra helg du med !


 
 
Ingen bild

Millie

28 maj 2011 13:32

Ja det där med pengar är ju alltid känsligt och en stor konflikt här! =/ Tyvärr!! Sen även om han har fast jobb betyder inte det att han har god ekonomi heller.. Har sambon hans jobb? Annars är dem två vuxna och två barn väl? Och har därför högre utgifter, det kan vara viktigt att tänka på, så du inte känner det orättvist eller så om han inte bidrar med pengar... Förstår du hur jag menar? :)

Det kanske finns andra sätt ni kan hjälpa varandra på? Prata om saker som är svåra i perioder i Neas liv? Hur ni ska komma överens och göra det bättre mellan er och för henne.. Om den ena eller andra måste göra någonting, eller bara en sån sak som att Nea kanske längtar eller saknar mycket och man kan höra om att ses en liten stund :)

Hjälp innebär ju olika saker.. Vad hjälper dina föräldrar dig med tillexempel? :)

Så härligt att kontakten med farmor och faster fungerar så bra! :) Det är ju viktigt att inte familjerna blir två "fiende läger"! :)

Det kan vara farligt att höra allt för mycket vad andra säger istället för att ta det med personen det gäller. Om det redan är infekterat så är det så lätt att det blir värre istället för tvärt om.. :) :/ Det låter inte alls bra om sambon ger Nea dåligt samvete och uppför sig så! Men hur kan du veta att det är så? :/

Så fint! Vad kan hon berätta om pappa och lilla syster då? Eller om sambon? Jag menar, är det fina och positiva saker så kan du känna lugn över det! Eller är det sådant som förstärker ditt agg emot sambon?

Ta hand om er
/Millie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards