Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Svar !

Av Linda Johansson - 28 maj 2011 21:53

 

Svar till : Millie


Nej kanske inte ... men bättre än mej iaf ? Eftersom jag bara får bidrag ?

Ett jobb ger jue liksom mer pengar ?

Nej hans sambo har inte jobb men hon pluggar på heltid så hon får säkert

pengar ifrån CVL och det brukar ligga på några tusenlappar imånaden !

Aaa det är dom ... vi är en vuxen och ett barn det är inte sån stor skillnad

igentligen !

Nej det gör jag inte ... han har inte bidragit med NÅGONTING någonsin

inte ens barnbidraget kunde han betala utan det fick / får jag ifrån

försäkringskassan ... fast han har jobbat och inte sagt det åt dom !

Så snål är han !

Tycker inte det är mer än rätt att jag frågar om han kan hjälpa till ibland !

Dom är iaf två stycken och kan resa utomlands och ha en ny bil osv !

Men att hjälpa till och betala en present på 50 kr var ungefär det går tydligen

inte ibland är det bra konstigt !


Jag skulle ALDRIG kunna ringa och fråga om jag får hämta hem henne

i någon timme för det skulle hans jävla sambo sätta stopp för !

fast hon inte har NÅGONTING att säga till om !

Så varför skulle jag då låta Nea åka till dom ?


Mina föräldrar hjälper mej med MYCKET ! Dom är dom enda som

verkligen har ställt upp på mej när det gäller Nea !

Dom skjussar mej och stor handlar och handlar om jag behöver det ,

skjussar mej och hämtar Nea , hjälper till med pengar ibland om det behövs ,

barnvakt (men det är väldigt sällan) bjuder oss på mat m.m


Nej det är det då rakt inte ... om jag hör en sak som INTE låter bra i mina

öron när det gäller min egen dotter när jag VET hur det har varit och

fortfarande är ... då är det inte farligt ... då drar jag öronen åt mej självklart !

Man kan inte göra något annat !

Jag är nästan helt säker på att det jag hör är helt sant ... varför skulle en

viss person som står oss så nära säga en sån sak isåfall ?

Nej det är inte bra för hon har ingen bra invärkan på min dotter har jag hört !

Att Nea blir en helt annan liten tjej när hon är tillsammans med sambon

än vad hon igentligen är !

Jag kan inte säga hur det ligger till jag är aldrig med när dom är tillsammans

(tack och lov för det) men när jag hör saker så klart jag lyssnar och

börjar fundera !?


hmm .. ja det är helt olika ... hon brukar berätta vad lillasyster brukar säga

och göra ... om pappan säger hon inte så mycket frågar ibland när hon

ska åka till honom ... eller om dom gjort nå tillsammans veckan hon varit där

 då brukar hon prata om honom vad dom gjort !

Ja oftast så är det bra saker ibland kan det komma lite annat också

att dom har gjort så och så och varit dum , sambon är fjantig och barnlig

osv ... men oftast så är det bra !


 
 
Ingen bild

Millie

31 maj 2011 11:09

Det där med pengar är klurigt! För om de har ett litet barn som har blöjor och sådant, bil kostar en hel del också, så det är inte säkert att dem har det som du tror...

Men barnbidraget betalas enklast via F-kassan, sen får han i alla fall betala tillbaka dit! :) Så jag tror du hyser agg i onödan!

Men vet du en sak!? Om du visar och uttrycker dig såhär emot pappan och hans sambo, då kanske dem blir som du tror! Och även om de är två, är det inte säkert att dem samsas om din dotter. Där vet ju inte jag, och om ni inte har så bra kontakt, kanske inte du heller, hur dem delar sin ekonomi sinsemellan och med barnen..

Ja, någon måste ju börja! :)

Hur är det fortfarande menar du? Har ni det struligt igen? :/
Ojdå, det låter inte bra det! Hur är det hon är/gör mot Nea då som inte blir bra för henne? Vad är hon för olika sig?
För om det är allvarligt kanske du borde ta upp detta med antingen sambon eller pappan?!! Eller att ni träffas och pratar ut om det här på neutral plats! Ett barn ska inte behöva drabbas för att vuxna inte kommer överens!! :(

ha det gott! /Millie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards