Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Linda Johansson - 20 juni 2011 19:35

Nea och jag ska krypa upp i soffan nu

och kolla på Lotta på Liseberg !

Och det här ska vi smaska på !


 


Av Linda Johansson - 20 juni 2011 19:29

Jag ska berätta lite om vad vi gjorde igår som jag inte var på humör och berätta igår !


Mamma väckte oss och berättade att vi skulle göra en utflykt ut till

Älvkaleby för dom hade något som kallas "Fallens dag" där som dom brukar

ha varje år ... Med ett slags vattenutsläpp och vattenfall !

Som tydligen skulle vara häftigt att se !

Så vi åkte iväg vid 12.45 tiden för att hinna se utsälppet till 14.00

det tog en liten stund att åka också !

Nea och Ludde somnade i bilen på väg dit trötta båda två :-)


   


När vi kom dit så mötte vi upp bror och hans tjej Therese och inväntade

utsälppet ... före innan vi åkte åkte jag hem för att hämta kameran

för jag hade dåligt med batteri i mobilen så jag kunde knäppa en massa kort !

Men när det väl var dags så med min vanliga otur så hade jag inge batteri

i kameran heller och med mobilen gick det inte att knäppa nå kort !

Då blev jag faktiskt på lite dåligt humör !

men som tur var så hade pappa med sin kamera han hann knäppa några

kort under utsläppet men sen dog hans batteri också !

Snacka om att inte ha planerat något !

Tur att vi hann knäppa något kort iaf ! Men det fanns mycket där som

jag hade velat knäppa kort på ! Nästa gång ska jag ha kameran OCH mobilen

laddad !


                


Efter utsläppet gick vi runt och kikade lite jag skulle LÄTT kunna bo

i Älvkaleby gud vilken mysig liten stad ?

Gick in på en liten loppis men hittade ingenting där ... vidare och kolla

på bil utställning med stylade bilar FYFAN va jag hade önskat att

jag hade kameran då vilka underbart snygga bilar !

Nea fasnade för en rosa bil så klart ... !

Sen knatade vi vidare för att leta efter där dom gjorde kålbullar

tog en stund att hitta dit och såg en massa fint efter vägen

men vi hittade och det var SKIT gott det är inte ofta man äter sånt !

Sen när vi ätit klart var det dax att gå vidare och efter vägen så möttes vi av

ett par dansade utklädda människor som gick i en parad och sjöng

det var roligt att se Nea fick väligt stora ögon :-D

(Ennu ett tillfälle jag skulle ha haft batteri i kameran)

Gick en liten bit och hamnade på en marknad med en massa stånd

hittade min klocka där som jag skrev i går om :-)

Jätte nöjd med den (Nu är den fixad iaf det kostade 20kr)


 


Sen började vi bli lite trötta efter allt gåeende och bestämde oss för att gå

emot bilen ... men hamnade efter vägen hos en tjej som målade ansikten på barn och där ville jue så klart Nea bli målad så hon blev en liten fjäril :-)

Sen var det verkligen skönt att sätta sig i bilen trött i benen och fryssna

som vi var för det var väldigt kallt !

Närvi kom hem så gjorde vi lite varm choklad och köp upp under en filt

och myste

 (Ska man behöva det när det är juni månad typiskt Svenska sommaren)

 

  

 

Både Nea och jag var jätte nöjda med dagen eftersom det var Söndag

så brukar det inte finnas så mycket att göra och då var det här

en perfekt sak att göra en tråkig söndag :-)

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards