Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Linda Johansson - 23 juni 2011 15:24



Eftersom håret slits erhört mycket varje dag speciellt för oss tjejer efter färgning , plattning , föning , och en massa hår spray dagligen !

Och nu till sommaren så slits håret av soljuset och om man badar mycket !

Så har jag två saker att rekomendera !



Garnier respons hårinpackning

20-30 kr på Dollarstore


Tvätta håret som vanligt med schampoo och balsam

handdukstorka håret och smörj in hela håret med hårinpackningen

det spelar ingen roll hur mycket man tar , ta ett rejält lass !

vänta i 5 minuter och skölj ur direkt !


 


Sunsilk hårinpackning (till topparna)

50 kr finns överallt att köpa (men maxi)


När du haft i Respons ovanför och sköljt ur så tar du lite av

sunsiilk och smörjer in i hår topparna

låter sitta i 2-3 minuter det väljer man själv och sköljer ur !


 



Undvik att föna håret eller borsta / kamma igenom det medans det är blött

låt det själv torka om du har tid med det ... sen är det bara att

platta och styla precis som man tycker :-)

Håret blir mjukt och topparna får mer liv och inte lika kluvna

(Rekomenderar till er som inte gärna vill klippa er som jag)

Så kan man andvända det här istälet !

Av Linda Johansson - 23 juni 2011 14:38

 


Ett par gulliga gummistövlar åt mig själv :-)


 



Och ett par rosa sandaler åt Nea som jag har lovat henne !


 

Av Linda Johansson - 23 juni 2011 12:55

Bonusföräldern ska ta det långsamt

Bonusförälder är sällan något man planerar att bli. Det bara blir så.
Det är ingen enkel roll, men den kan bli en ovärderlig bonus om man ger den tid.
– Många vuxna är för på. Låt barnen avgöra takten, säger familjeterapeuten Jesper Juul.

 

Om Snövit hade haft en bonusmamma i stället för en styvmor hade allt varit annorlunda. Det hör man ju bara på namnet. Men även om bonus låter oändligt mycket trevligare än styvförälder så betyder det inte att det är enkelt att bli bonusförälder till den nya partnerns barn.

– Det är en osäker position. Du kan satsa allt på att bygga upp en relation till barnet och ändå upptäcka att det inte vill ha med dig att göra, säger familjeterapeuten Jesper Juul, som skrivit boken Bonusföräldrar - Möjligheter och fallgropar.

 

Steg tillbaka

Han menar att det är viktigt att ge relationen tid.

– Många vuxna är för på. Låt barnen bestämma tempot. Jag pratade med en pojke vars mamma träffat en ny. Han hade bett att få se pojkens rum, men pojken hade mycket hellre sett att han väntat på att bli inbjuden. Varför kunde han inte vänta på att jag bjöd in honom? undrade han.

Det är också lätt att gå in och börja uppfostra den andres barn. För att man tycker att det behövs eller för att man vill avlasta sin partner. Det tycker Jesper Juul att man ska undvika.

– Barn tillåter bara att bli uppfostrade av vuxna de älskar. Det kan ta fyra, fem år att etablera en sådan relation, om den över huvud taget uppstår.


Nummer två

Det betyder dock inte att man inte ska sätta gränser. Kastar barnen mat vid matbordet så kan du lugnt säga ”Jag klarar inte av att du äter på det sättet. Kan du tänka dig att sluta bara för min skull?”.


Det är en stor satsning från bonusförälderns sida att gå in i den nya familjen. Men vad har man för rättigheter?

– Inga alls, och du kommer alltid att vara nummer två för din nya partner efter hans eller hennes barn, säger Jesper Juul och skrattar.

 

Men vad har man för ansvar som bonusförälder?

– Du har ansvar för relationen till din partner. Hon eller han får ta ansvar för att ha sitt barn i fokus.

Han ser också flera fördelar med att vara bonusförälder och att kärnfamiljerna har en del att lära.

– Biologiska föräldrar blir ofta för mycket uppfostrande föräldrar och det sliter. Som bonusförälder har du möjligheten att bli en respektfull vuxen i relation till barnet.

Att få vara det är en verklig bonus.


Av Linda Johansson - 23 juni 2011 11:13

 


Svar till : S


Ja det undrar jag med ... men man kan jue inte veta hur grejerna fungerar

när man beställer dom eller hur ?

Det här är jue liksom 3 och dom har jue många kunder så klart man tror på

att det ska vara bra grejer och att dom ska fungera bra ?

Jo jag gjorde också så ... provade i en månad och tyckte att det fungerade bra

DÅ men det är efter några månader som det börjar krångla !

Jag har haft tre stycken donglar (som dom kallas) till mitt mobila bredband

första slog också ifrån ... den andra gick sönder när jag råkade tappa den i golvet (inget bra skick me andra ord) och nu den tredje jag har är samma som första det är nu efter några veckor som den börjat krångla

Men man ska jue inte bli bemött dåligt när man ringer eller hur ?

Sen så spelar det ingen roll om man ska prova grejerna först så ska man bli bra bemött !


Tack för din kommentar !

Av Linda Johansson - 23 juni 2011 10:22

Skaffa ALDRIG 3 mobilt bredband ! (Om ni inte redan har det) Dom är TOTALT värdelösa att ha och göra med ... deras saker är skit och dom kan inte förklara på ett bra sätt  och dom har inget bra bemötande ! Sen tvingas man betala in räkningar endå fast internet inte fungerar som det ska ! ALDRIG mer 3 !

Så ska man  betala in ett ganska högt belopp i månaden

medans internet är segt som bara fan !


 


Dom är totalt värdelösa jag kommer ALDRIG skaffa någonting med

3 igen ... usch vad förbannad jag är !


 


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards