Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Kaffe & Trevligt sällskap !

Av Linda Johansson - 13 november 2012 19:44

Jag var lite bitter i mitt tidigare inlägg det är jag medveten om ... men ibland så måste man få spotta ur sig lite skit för att orka fortsätta ! Och nu känns det bättre även fast det har varit lite jobbigt under dagen ! Men man får kämpa vidare vad gör man inte för sina barn liksom ? !



När jag hämtat Nea i skolan så knata vi hemåt tog det lungt ett tag innan vi knata iväg till min kusin för att dricka lite kaffe medans ungarna sprang av sig ... blev en massa prat om gamla minnen delvis ... mamma & moster kika över ett tag dom också ! Så vi har haft en trevlig kväll både jag och Nea med många goda skatt som alltid !


   


men Nea var mindre glad när vi skulle åka hem ... hon skulle minsann sova hos mamma & pappa inatt men eftersom det är skola imorgon för både mej och Nea sen att mamma & pappa jobbar så funkar inte det och det förstod inte Nea hur jag än försökte förklara för henne både jag och mamma , hon blev sur och kallade mej både det ena och det andra tills jag sa åt henne att hon skulle få gå och lägga sig på en gång när vi kom hem ... då lugna hon ner sig för hon vet att det blir så också om jag säger det , det har jag visat henne förut att jag menar allvar när jag säger det ! Så nu sitter hon snällt i soffan och kollar på film , ska snart stänga av filmen och hon ska få krypa ner i sängen ! Jag ska ta en dusch och sen ska jag också lägga mej , vart tidig morgon imorse och sen kväll igår så jag är ganska trött sen är det en ny dag imorgon så man lär väl vara pigg då också ! Jag har inte planerat morgon dagen riktigt än faktiskt ... vi får se vad det kan tänkas bli helt enkelt ... ha en fortsatt trevlig kväll , det ska vi ha !

 
 
Ingen bild

Emil

13 november 2012 21:12

Go kväll på dig..
Suttit här och kikat runt nu och blir lite fundersam faktiskt!

Ursäkta rättfram fråga sådär, men varför har du barn? Och vad är det som gör att du vill ha fler?

Dels verkar du inte vara klar med dig själv ens utifrån hur ofta och gärna du "bor in dig" hos dina päron och dessutom framställer de lite halft som föräldrar till ditt barn, samtidigt som du liksom lite baktalar pappan på nå sätt.. Vad är grejen där? Blev du sårad? Fann han kärleken medan du inte förmår hålla ihop ett förhållande? Eller vad är grejen med det?
(inget fel med att ha god relation med sina föräldrar eller så, men du verkar själv både känna och uttrycka hur du absolut i n t e skulle klara dig alls utan de och hur myyyycket dem gör för dig..)

Sen klagar du över hur jobbigt det är med Nea och hur hon gör eller inte gör, men när någon föreslår (nyligt inlägg) att du kanske skulle fundera över vad som är bäst för henne om du har massa att tänka på, då skäller det annat i klockan... Liksom inget fel med en bara för att man ändrar eller tänker om, menar, allt som är bra för ditt barn borde vara bra för dig?? Jag har själv upplevt detta så tro mig jag vet vad jag pratar om!
Alltså all cred när man klarar sig som ensamstående och kämpar på med jobb och så, men, du verkar mer åt andra hållet... Sorry!

Sen det här med att ha "rutiner" och barn som "tar ansvar"... Kanske skulle du fundera över att föregå med gott exempel?! Hota med att skicka en "illa uppförande" unge i säng för att sen hålla henne uppe sent framför "vuxen tv" för att själv slippa känna dig så ensam!?!?! Varför? Det blir ju lite som att lägga krokben på sig själv..

Vill inte vara taskig eller så, men ja, jag var bara tvungen att skriva något... Hoppas du kan ta det för vad det är och ja.. :) Alltid kan man lära sig något :p haha

Trevlig kväll

Linda Johansson

13 november 2012 22:13

Oj du hade då en väldigt massa grejer att komma med :) tur att ingenting av det du tror dej veta stämmer , det är alltid lätt att sitta och dömma andra speciellt framför en dataskärm fast man igentligen inte har en aning om hur det igentligen ligger till ! Jag känner inte att jag behöver försvara mej på något sätt varken för dej eller någon annan speciellt inte någon som varken känner mej eller min dotter ! MEN en sak tänker jag svara på iaf och det är att jag älskar min dotter mer än någonting annat på denna jord hon är klok och en fin liten tjej ! MEN jag som alla andra mammor och pappor har rätt att bli trött på barnen och det kan jag tala om för dej om du inte förstår det själv att det är jag verkligen inte ensam om ! Ibland blir det för mycket helt enkelt ! Sen beklagar jag mej inte hela tiden jag vet inte vart du har fått det ifrån snälla lilla du vem du än är ! Av det jag förstod av det du skrev så råka du snubbla in här i min blogg alltså har du inte följt mej under dom åren jag bloggat ! Då kan du inte uttrycka dej något om något alls ! När du vet lite bättre och inte sitter och dömmer mej från det du tror dej veta så kan du komma och säga mer ! Är vi överens ? Tycker djupt synd om sånna bittra människor som du ! Ha en fortsatt trevlig kväll !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards