Alla inlägg den 9 december 2008

Av Linda Johansson - 9 december 2008 18:38

Kom precis hem var och hämtade Nea kl 14.00 på dagis hon var jätte ledsen när jag hämtad henne först var hon sur och satte sig på en stol och surade ett bra tag och jag försökte locka henne med allt möjligt sen så gick det över till gråt och grät länge medans jag klädd på henne och tröstade imellan sen hela vägen hem grät hon och vägrade släppa min hand gumman min <3

Men när vi kom hem så la hon sig och kollade på tv och åt två smörgåsar sen blev det bra !

Pappa kom och hämtade oss för jag skulle åka och hämta mina glasögon som jag skulle ha hämtat igår men orkade inte pga att det snöade så mycket !

Så vi åkte med ner och Nea följde med pappa upp och jag gick och hämtade mina glasögon såg en kille på stan som jag verkligen inte ville se ! Men men dom lär väl få vara ute dom också !

Provade glasögonen där inne och såg SKIT bra Oj är det så här världen ser ut ?

Jag har jue inte sätt den så här på jätte länge ! Så det tar ett tag att vänja sig blev lite yr på en gång men det gick snabbt över Men nu ser man iaf bra för en gång skull !


Gick hemåt och hade precis klätt av mej när Linda ringde och frågade om jag ville följa med henne och kolla lite på stan så självklart ville jag det !

Så mamma och pappa fick vara barnvakt i 2 timmar ungefär

hade precis kommit ner för trappen och vad fan får man se ?

något så OTROLIGT sexigt Lindas tryne tryckt emot fönstret till dörren OTROLIGTsnyggt hörru du hahahahah !

Sen traskade vi ner på stan och tog ut peengar och hämtade ett papper till Linda skulle kolla mitt saldo på kontot om jag kunde ta ut 200 kr och fika lite grann! Fick en ganska stor chock då hade fått in 1000 kr ifrån majblomman som jag sökt blev jätte glad dom kunde inte ha kommit mer lämpligare ! Det tackar jag för !

Så jag gick in till Lindex och köpte en parfym som jag luktade på som jag gillade precis samma märke som min förra jag köpte där för någon vecka sen men en annan lukt ! och sen gick vi in till kick och köpte lite smått och gott macara och halsband och örhängen som jag ska ha på mej på Lördag när vi ska ut ! Har inte många halsband så jag var tvungen att köpa ett iaf !

Så lite shopping vart det iaf ! INTE bra måste försöka lugna ner mej med mitt shoppande är faktiskt shopping beroeende ! inte alls bra !

Varje månad jag får pengar så MÅSTE jag köpa mej någonting

och har jag slut på pengar så blir jag galen och skit arg och sur och förbannad ja allt om jag inte kan köpa något som jag kollat på ! då går hela världen under ! Så jag måste verkligen ta mej i kragen nu och sluta shoppa så mycket ! vissa saker jag köper behöver jag inte ens! utan jag vill bara ha den saken och så köper jag den !

Ska bli ändring på det !

Tog en snabb fika också med Linda på marangoni sen så  var det dax att gå hemåt till lill skruttan hittade henne i soffan jätte trött halvsovandes !

låg och kramades och myste en stund

sen åkte vi hem


Nea ligger i sängen och kollar på julkalandern och jag passar på att blogga lite ska strax göra kväller mycket som händer för henne i morgon

först upp till dagis och en massa saker som händer där träna på sångerna och så sen hämta henne till 14.00 som vanligt hem och ta det lungt en stund och sen kommer Daniel och hämtar oss och vi åker ännu en gång till dagis för lucia firande och fika och lite sånt mys

Får INTE glömma kameran måste nog lägga den i väskan nu medans jag kommer ihåg det !

Så lägger jag ut lite bilder i morgon så ni får se !


Nu blir det mys i sängen och kväller är sjukt trött ser väldigt suddigt :S

Natti natt !



Av Linda Johansson - 9 december 2008 13:16

(x) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
() fått sparken
(x) varit i knytnävsslagsmål
(x) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
() blivit arresterad
(x) hånglat med en främling
(x) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
(x) varit kär i en lärare
(x) skolkat
(x) sett någon dö
() varit kär i en av mina internetkompisar
(x) varit med på TV
(x) flugit
( ) spytt i en bar
( ) sett en del av dig själv brinna
() ätit sushi
() åkt snowboard
(x) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) lekt uppklädd
(x) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel
(x) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
(x) rört en orm
(x) sovit under stjärnorna
() blivit rånad
(x) blivit missförstådd
(x) vunnit en tävling
(x) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
() varit i en bilolycka
(x) haft kramp
() känt mig som en utstött
() hatat ditt utseende
() varit med i radio
(x) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt ditt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungit karaoke
(x) betalat för mat med bara mynt
(x) gjort något med dig själv som du inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om
(x) gjort upp eld på en strand
(x) åkt rullskridskor
() fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa
( ) hoppat från en bro
( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen
(x) burit en svart klänning
(x) drömt att du gift dig med någon
(x) limmat fast din hand i något
() fastnat med tungan i metall
(x) kysst en groda , man får kyssa många grodor innan man hittar prinsen
(x) suttit på ett tak
() skrikit så att du inte fått luft
( ) byggt en kärra
(x) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
() inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd
() haft en träkoja
() är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
() burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på
(x) blivit tillsagd av en främling att du är het
( ) brutit ett ben
() fångat en fisk och sen ätit den
(x) skrattat så mycket att du grät
(x) gråtit så mycket att du skrattade
(x) fuskat på ett prov
(x) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken
(x) sårat någon du älskar
(x) blivit sårad av någon du älskar
(x) tittat på mer än tre långfilmer i sträck
(x) sprungit tills du ramlat
(x) tjuvtittat i tjejernas/killarnas omklädningsrum

Av Linda Johansson - 9 december 2008 10:53

Godmorgon !


Usch va kallt det är ute nu vill ha sommar pratade med Nea om det i morse när vi gick iväg till dagis fullt påklädd med mössa vantar och allt vad man måste ha nu när det är så här kallt ! att det skulle vara skönt om det var 25 grader varmt och strålande sol och man kan ligga på stranden och sola och äta glass! (hoops jag ska jue inte äta sånt skit)

Men jag får vänta som alla andra hoppas sommaren kommer blir bättre än sommaren som var den var inte rikigt så är jätte varm som jag vill ha den !


Min frukost i morse bestod av 3 ägg (ja la till ett till var så hungrig i morse) ett stort glas mjök och en banan och en morot !

Mätt som bara den blev jag....Hade velat gått ut på en lång promenad men har ingen att gå med alla går i skolan eller så jobbar dom inge kul att gå ensam precis !

Måste ta tag i det nu snart annars kommer jag inte se någon skillnad!

Ska verkligen ge järnet och gå ner dom där jäkla 8 kg till sommaren men om jag skulle gå ner mer så är det bara ett stort plus :)

Vi får se ni får hålla tummarna och peppa mej så mycket som ni kan :) uppskattas !


Har sökt jobb idag men det verkar inte som om dom tar in någon före jul och nyår dom sa åt mej att återkomma efter jul och nyår !

Så jag får väl göra det då ! Och hoppas på bättre tur då :)


Puss & kram !


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards