Alla inlägg den 21 december 2008

Av Linda Johansson - 21 december 2008 19:58

Vill inte barn göra som vi vill att dom ska göra ?

Varje kväll är det samma visa tjat och tjat om att hon ska lägga sej och sova !

Nea kan aldrig lägga sej före 21.00 någongång ! Jag vill också ha kväller !

Krypa upp i soffan och kolla på TV och bara ta det lungt vila upp mej lite till nästa dag Men det får man ALDRIG !

Utan man måste tjata och tjata ett bra tag innan hon ens ger upp och försöker sova !

Dom två senaste dagarna har varit jätte jobbiga hon har varit SJUKT trotsig och uppkäftig och krävande !

Det är sånna gånger man skulle vilja sälja dom till någon faktiskt !

Och en sak som gör mej så fruktansvärt arg på henne det är att om hon blir arg eller förbannat på någonting så tar hon ut det på våran stackars katt (Bebis) sparkar efter henne eller rycker henne i svansen eller vad hon nu gör ! Sånt gör mej jätte arg Bebis är så glad i Nea och andra barn också så jag vill inte att hon ska gå och bli rädd för barn det skulle inte vara nå bra alls !

Klart man älskar sina barn till jordens ände och tillbaka plus så mycket mer man kan göra ALLT för sina barn men ibland så kan man bli sååå OTROLIGT trött på dom också man har rätt att bli trött och INGEN ska komma och säga någonting om det !

Jag vet att vissa tycker att det är såå fel att man kan bli trött på sina barn !

Men det är bara för "Dom" inte har nå egna barn ! eller så har man inte samma band som mor och dotter eller far och dotter ! eller vad det nu kan vara för någonting ?

Och då kan man inte förstå heller att man kan bli trött !

Ne nu ska jag sluta gnälla finns dom som har det värre än vad jag har det men ibland så får man faktiskt gnälla lite grann !

Har försökt att få henne att sova i ca timme nu hon ligger fortfaranade och ropar "mamma" "mamma" "mamma" hela tiden

Hade önskat att hon kunde sova snart så att jag kan få tvätta håret lite grann och ta bort det jobbiga sminket och slänga på mej morgon rocken och bara gäsa framför TVn en stund för jag får ALDRIG kolla på TV på kvällarna har jag inte fått gjort någongång när Nea är hemma bara när hon är hos sin pappa !


Eftersom det inte blev nå julgranspynt idag så ska vi åka till mamma och pappa imorgon eftermiddag och sätta i alla julgranskulor och glitter och allt vad det nu kan tänkas vara :)

Men jag känner endå ingen som helst julkänsla dom flesta tar ALL sin energi och lägger på allt pyssel och julklappar och mat och allt vad det nu kan tänkas vara Men inte jag eller inte VI rättare sagt har gjort det

eller kan man säga dom ? Eftersom jag vill ha en riktig jul

lyssnade föresten på en massa julmusik i morse hos mamma och pappa

bland annat (tomten jag vill ha en rikig jul , en sån som man har när man var liten ? ) något sånt vet inte rikigt ?

Just då högg det till i mej och jag blev lite nedstämd och tänkte tillbaka på alla jular man har firat som liten vad förväntansfull man var på att tomten skulle komma och det var det enda man såg fram emot

Julen var något speciellt när man var liten något som försvinner mer åren

vilket jag tycker är tråkigt eftersom julen bara är 1 gång om året

Ne ingen julkänsla alls jag vill bara att allt ska vara över så det blir nytt år snart !


Ne nu tror jag att Nea gett upp så jag tänker tvätta håret nu och slänga mej framför TVn en stund innan jag också ska sova

Passar på att säga godnatt nu för nu blir det det sista inlägget för idag iaf

Natti natt

Av Linda Johansson - 21 december 2008 16:26

Fullt upp idag också !

Sov jue hos mamma och pappa igår natt åkte hem tidigt i morse före Lunch för att invänta Linda och Hugo dom kom mellan kvart över 10 och halv 11 !

Sen var det full rulle i några timmar barnen lekte och bråka lekte och bråka och lekte igen ! Som vanligt men när dom väl leker så leker dom också !

Så Linda och jag satt och planerade lite i sommar som vi ska göra med barnen antingen kolmåden eller så skansen !

Sen ska Linda och jag åkte till badhuset i Borlänge också är sjukt roligt där har sätt lite bilder så då får barnen vara hemma och vi åker och härjar utan dom :P barnsliga som vi är haha !

pratade om allt mellan himmel och jord åt lite mat ungarna åt inte speciellt mycket men Nea fick i sig en potatis och två korvar iaf ! får väl vara nöjd med det då !

Fika lite också en stund efter maten munk med äppel i GÖTTANS det !

vid 15.00 gick Linda och Hugo hem och pappa hämtade mej och Nea

var meningen att vi skulle välja en julgran och klä den tillsammans bara jag och Nea hemma hos mamma och pappa för vi ska jue inte ha någon egen julgran men fick reda på att man inte ska ta in en gran som stått ute och blivit kall direkt in i värmen då barrar den något otroligt !

Så den får stå ute på balkongen inatt så får vi klä den i morgon istället !

Ska väl hem senare och ha lite myskväll bara jag och Nean med lite godis och så eftersom det inte blev något av det igår !


Nea blir väl vaken en stund i kväll för hon somnade till en stund i bilen medans vi letade julgransfot hon var helt slut efter lekdagen med Hugo tufflan mammas :)


Ne nu skriver jag inge mer nu får se om jag skriver en liten stackars rad senare ikväll annars bloggar jag igen i morgon



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards