Alla inlägg den 1 december 2008

Av Linda Johansson - 1 december 2008 12:21

En av mina kära trogna bloggläsare ville att jag skulle lägga ut dagiskortet på Nea eftersom jag inte har någon skanner som kan göra det åt mej så tog jag ett kort med min kamera det vart inte såå bra men det var det bästa jag kunde åstakomma!

visst är hon söööt ? :D min älskade dotter de <3

Av Linda Johansson - 1 december 2008 10:17

Nea klagar flera gånger om dagen att hon har ont i magen

ibland säger hon att hon har ont i hjärtat också men hon kan jue inte veta på vilken sida hjärtat sitter på men jag har pratat med hälsocentralen ringde nyss dit och dom sa att jag skulle skriva en dagbok vad Nea får för mat och det gäller dagis också att jag måste få veta exakt vad dom äter där ifall det kan vara så att hon inte tål någon form av mat !

Sen skulle vi ta bort skalen på tex äpplen gurka och tomater

och undvika paprika helt !

Så vi får köra på det här nu så får vi se om det blir bättre

ska prata med Daniel också om detta !


Fick också hem dagiskorten på Nea idag hon var sååååå söt mammas unge det

ska behålla allithopa tänkte höra med Daniel om han vill ha nå kort isåfall får han dubbelbeställa och be dom skicka till hans adress om han vill ha några kan jue vara en bra julklapp ifrån Nea för det ska Nea ge mamma och pappa och mormor och morfar i present iaf sen får vi se om bror och satu får ett kort för jag ska välja först sen får mamma och pappa välja :D


Ne nu ska jag ringa runt lite och söka jobb önska mej lycka till nu :)

Av Linda Johansson - 1 december 2008 09:29

Bild på klänningen som jag lovade ! tycker den är jätte fin :)





Av Linda Johansson - 1 december 2008 08:26

Ja då var det ännu en grå och trist morgon vart ä all snö ? det är snart jul och inte ens lite snö finns det på backen ! TRÅKIGT TRÅKIGT !

Var ner en sväng på julskyltningen igår med Linda mamma och pappa hämtade Nea på stan också kl 15.00 fick jue itne hämta henne 10 min före även fast dom var på stan och jag stod och väntade ! det är VÄLDIGT sjukt ! Fick vänta till klockan blev 15.00 fick stå i 10 min utanför och se dum ut för att få ta hem min dotter det borde inte få vara så ! och själv ska man gå med på både det ena och det andra hela tiden !

Iaf!

den tråkigaste julskyltningen som jag varit på det blir bara sämre och sämre varje år när jag var liten berättade mamma så sprang det runt tomtar ÖVERALLT tomtar i fönstren och affärerna tomtar i slädor

och som gick runt och hälsade på barnen ! NU finns det en tomte och han kommer en liten stund och ger barnen paket om han får täckningar !

Sen efter det så inte en enda tomte man ser !

och ingen snö heller ! det enda som finns är en massa bord med barn som står och säljer kakor och bullar för att få ihop till skol resa eller vad dom nu ska göra ! och en massa lotter och ljul som snurrar och fiskedam

vad har fiskedam med julen att göra ? och vad har lotter med julen att göra ?

Ne nästa år om det är så här kommer jag då iaf inte att gå ner !

då har jag häldre lite mys här hemma med pepparkakor och lussebullar och julmust !


Ska sätta upp mitt pynt idag också det blev inte av igår för vi hann inte !

Så pappa kommer hit senare när han slutat jobba och hjälper mej med det !

Vill inte alls ha upp skiten men jag måste tänka på Nea lite

det är för hennes skull jag gör det ! annars hade jag struntat i det !

Så ska lämna henne på dagis om en stund ! Ska börja klä på oss snart och knata iväg sen ska jag hem och ringa runt lite grann

och ta ett varmt bad och ta det lungt !


Igår när jag och Linda kom hem till mej och skulle göra oss klar för att gå ner på stan så såg jag polisen köra in på våran gata och sa till Linda att dom är jämt här så var det inge mer med det utan vi fortsatte hem till mej

och utanför står polisen som vi såg på vägen hem

och går in till grannarna under och klart man funderar vad det är man bor i samma hus precis över dom då vill man jue veta om det hänt något

Polisen var där ett bra tag och efter dom åkt så gick jag och Linda ut för att röka då hörde jag att någon sopade upp glas splitter vi satt och diskuterade det länge jag och Linda tills han som bor under ropde på oss och frågade om vi hört något vid 22.00 tider igår jag sov jue inte hemme utan hos Linda så jag hade självklart inte hört något men han berättade att vid 22.00 tiden igår så hade någon/några slagit sönder deras fönster i vardasgrummet och tagit sig in och letat mediciner !

Känns inte ALLS bra för mej jag bor över dom det hade lika gärna kunnat varit mitt fönster dom slog sönder ! skrämade :(

och kanske knarkare på det vilken chans har man då ?

Linda när hon bodde här hon fick också en sten kastandes in i fönstret

och hennes son låg i samma rum han hade kunnat fått glas eller stenen på sej och gjort sej riktigt illa!

det är inte långt ifrån att man vill flytta !

jag hade svårt att somna igår kväll vaknade av minsta ljud ! låg på helspänd just för att Nea är hemma jag tänker på henne

Ville bara berätta det !


Nu måste vi springa iväg till dagis om vi ska hinna !

Skriver mer senare ska lägga ut en bild på min nya klänning också som jag lovade att göra !


Puss & kram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards