Alla inlägg den 11 december 2008

Av Linda Johansson - 11 december 2008 08:06

God morgon !


Helt sjukt igår efter Lucia firandet var vi så fryssna och trötta så vi la oss i sängen jag stängde ner allt och släckte alla lysen och vi somnade helt otroligt nog vid 19.30 både jag och Nea och ja brukar väl aldrig somna så tidigt men jag gjorde det igår och sov hela natten till 07.30  imorse när Nea vaknade och ville kolla på tvn så då tyckte jag att det fick räcka med att sova så nu sitter jag och bloggar och Nea bredvid mej som kollar på tv...

Idag åker hon igen usch jobbigt när hon åker och inte är hemma

men samidigt blir det skönt för både mej och Nea samla nya krafter och nya tag till en nya vecka som kommer med allt vad den hör till !

Som mor och dotter så kan vi faktiskt gå varandra på nerverna ibland vi kan bli rikigt osams och skälla på varandra för nu är Nea så pass stor att hon kan säga till själv att hon blir orättvist behandlad och att hon säger emot !

hehe ibland kan man inte rikigt hålla sej för skratt faktiskt när hon skäller och har sej !

Jag behöver inte dölja och och försöka bevisa på något sätt att jag ibland har det jobbigt med både mej själv och Nea och mycket annat också !

jag kan vara mig själv och så pass ärlig att jag vågar säga det !

Och kan man göra det så har man kommit långt ! och det är jag glad över !

Inte så roligt att läsa om någon som har det bra 24/7 precis hur bra hon/han mår och hur Underbart allt är osv folk tröttnar att läsa då !

Utan har jag haft en bra dag då skriver jag det och berättar ALLT i minsta detalj och har jag haft en dålig dag så skriver jag det också !

Eller om jag är skit förbannad och inte orkar mer så skriver jag det också !

Aja! nog om det nu !


Igår på Lucian vi hade jätte mysigt tycker jag iaf !

Nea tyckte också att det var roligt

vad Daniel tyckte vet jag inte och jag bryr mej inte om det heller jag bjöd med han för Neas skull inte för hans skull !

Blev faktiskt väldigt stolt över MIN lilla tjej när hon gick lucia tåg och sjöng

Dom hade gjort det så mysigt ute på dagis gården med maschaller (om det stavas så :P) och fika och en liten brasa hade dom gjort i odning också så man kunde värma sej lite grann !

det var jätte mysigt men barnen frös självklart tycker det var lite konstigt att ha ett sånt firande ute för det måste jue ha varit rikigt många minus grader igår men klart man klädde på dom täckbyxor under och mössa och sånt ! men vissa barn frös endå och det förstår man jue

tycker dom kunde ha valt att vara inne igår istället för när jag kom hem satte på mej morgon rocken och inget på benen och gick ut och rökte så sved det rejält på benen av kylan ! Så ja dumt att vara ute av dagis personalen tycker jag !

(och vissa fick väl sig en liten titt också om man stod gömd bakom träden i skogen för vissa kan jue inte låta bli av ren avundsjuka och svartsjuka och nyfikenhet)

Men det var iaf myigt lill skruttis som har blivit så stor redan hennes första lucia firande på dagis tror också hon tyckte att det var roligt och något annorlunda lillan :D


Ne nu är det dax att äta frukost har tyvärr slut på ägg men det får bli något annat måste handla lite senare idag tror jag tar med mej Nea till coopen ska hämta ut ett paket på posten en julklapp sen fylla på telefonen så man kan  börja skicka mess igen !

Sen när Nea åkte till Daniel har jag ingen aning om vad som händer

om jag bara ska ta det lungt eller vad jag nu hittar på det visar sig !

Skriver mer senare idag iag !


Puss & Kram


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards