Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Linda Johansson - 14 januari 2010 22:41

// Godkväll //


Ibland kan jag VERKLIGEN känna mej förtvivlad jag vill BARA skrika rakt ut sparka slå spotta spy galla över ALLT & ALLA !

Det är VERKLIGEN inte lätt att vara ensamståeende ibland kan jag säga !

Man ska hinna med precis ALLT & ALLT lär man göra ensam !

Känns som om jag ALDRIG hinner med någonting !

Idag har det varit en JÄTTE jobbig dag !

Började i morse Nea & jag sov till 10.00 eller ja vi låg i sängen tills dess iaf (dumt nog , borde ha gått upp tidigare)

Gick upp gav Nea frukost själv hann jag inte äta nån frukost idag ! Slängde in en tvätt i maskinen , vek ihop den tvätt som var tvättad !

Plockade ihop eftter Nea ätit frukost , klädde på henne & borstade tänderna

Började byta sängkläder i sängen slängde in en till tvätt med sängkläder !

Nea började tjata om att hon ville spela TV-spel eller fia med knuff !

Jag kände att jag VERKLIGEN vill underhålla henne men att det fanns 1000 saker som jag behövde göra före det !

Sen så klart såg jag ALLA JÄVLA sågspån som ligger precis ÖVERALLT ! Jag blir TOOOOKIG på dom där sågspårna på golvet , på mattorna , på bordet ! TILL & MED I SÄNGEN ligger dom !

Så då var jag tvungen att ta fram dammsugaren & dammsuga !

Klockan började närma sig 12.00 & självklart var det dax för mat !

Började känna mej VÄLDIGT pressad Nea började tjata om att hon var hungrig

Så fick took dammsuga klart sen springa till köket steka på lite pytt i panna

åt Nea själv åt jag ingenting för jag var för stressad (Andra måltiden jag hoppade över denna dag)

Sen när Nea ätit klart tog jag reda på köket sen började Nea tjata om att hon ville spela TV-spel igen & jag kände att jag ville gå ut för solen lös & det såg så mysigt ut ute då ! men SJÄLVKLART såg jag ALLT damm på golvet & damm på hyllorna & tv aparaterna & fick PANIK tror det var minst 1 ½ månad sen jag dammade riktigt ordenligt här hemma ! (Sånt klarar jag inte av)

Kände att neee nu får det räcka nu MÅSTE Nea få lite av min tid också !

Satte mej & spelade TV-spel som hon tjatat om HELA morgonen !

Blev sittandes där började känna mer & mer panik att jag ville ta fram dammsugaren men Nea vill så gärna fortsätta spela så , så vart det !

 

Så har min dag sätt ut idag !

Det är INTE lätt att vara ensam alla gånger , skulle vara sååå mycket lättare att vara två ibland så man kan hjälpas åt ! Den ena kan städa & börja med maten medans den andra underhåller barnet ute eller något  !

Nea är inte alls så krävande som MÅNGA andra barn är säger man åt henne att "mamma måste verkligen städa lite nu" så kan du sätta dej & kolla på en film eller underhålla dej själv en stund på ditt rum , så gör hon det men det känns endå INTE alls rätt att städa när hon är hemma för då vill jag underhålla henne

Men det värsta är att det är så JÄVLA skitigt & äckligt här hemma nu

Men det är MYCKET pga kaninen också därför MÅSTE man hålla rent lite oftare än vanligt men jag har INTE tid med det varje dag ! Det finns så mycket annat jag måste göra också !

Okejj stökigt saker & grejer överallt det gör mej inte mycket MEN när det är skitigt så blir jag TOOKIG om jag inte får städa !

Så jag funderar på om jag ska ta fram dammsugaren & bara ta golven i morgon

& fortsätta med dammningen på Måndag när Nea åker bort igen !

Brukar göra så att Nea får hjälpa mej att dammsuga hon kan få dammsuga sitt eget rum så brukar jag lite försiktigt dra av golven igen efter henne om hon har missat någonstans (vilket hon brukar göra en massa) då får hon iaf vara med & vi gör någonting tillsammans endå så slipper man få dåligt samvete !

Så imorgon får det bli en städdag på morgon för våran del !

Sen så tänkte jag ge mej FAN på att gå ut & åka lite pulka med Nea !

Bara man hittar en bra backe här i närheten då !

 

 

Blev iaf jätte SENT för Nea ikväll igen !

Jag som har sagt HELA veckan att jag MÅSTE ändra på Neas sov rutin

att det är alldeles försent att lägga sig 22.00 - 22.30 på kvällarna för henne

hon SKA igentligen ligga 19.00 & sova 20.00

Ikväll tror jag att hon somnade runt 22.45 & det är SJUKT sent för henne

Nu går det emot helg & då brukar hon få vara vaken tills hon började bli trött själv men när hon kommer hem ifrån Danne näst nästa vecka ska jag börja STEN hårt med att lägga henne i tid !

För det är INGEN idé till helgen för på Lördag ska hon sova hos mamma & pappa för jag & Tina ska ut & göra stan osäker för en kväll !   

& när hon sover hos mamma & pappa så brukar det ALLTID bli så sent !

apro på sova , man kanske bör lägga sig & sova nu ?

Har babblat länge nog nu !

Så jag ska lägga mej bredvid lill kärleken   & sova jag med ( det bästa som finns är att ligga bredvid henne )

Min vackra , oslagbara , finaste , underbaraste lilla prinsessa !

För dej kan jag göra PRECIS allt !

Det finns INGENTING jag inte skulle göra för dej !

Mamma är så OTROLIGT stolt över dej tänk att just JAG har fått en sådan duktig & smart liten tjej !

Det har pappa & jag lyckats RIKIGT bra med !

Våra band är för ALLTID knytna till varandra ! Det finns INGEN som kan knyta upp dom banden det som vi har är något alldeles speciellt !

Min kärlek till dej går inte att beskriva med ord !

En gång mamma ALLTID mamma

 

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards