Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Linda Johansson - 10 januari 2010 15:39

Idag är det är RIKTIG trött dag inte så konstigt det är jue söndag !

Nea & jag har typ inte gjort någonting idag jag har legat på soffan och halvsovit

Nea har roat sig själv lite grann , annars har jag fått roa henne !

En fruktansvärt seg dag idag och fryssen som bara den är jag också !

Kanske för att jag är trött jag vet inte !

Vi ska snart åka iväg till Danne han ska bjuda på mat idag (Lasagne)

Det ska bli gott faktiskt var länge sen jag & Nea åt det nu faktiskt !

Kanske bör äta det lite oftare för det är jue väldigt gott !

Det blir kväller i tid ikväll iaf nu i helgen har det blivit rikigt sent varje dag !

 

I fredags följde vi med mamma & pappa till bror & Satu i Jödefors !

Sen blev vi kvar Danne kom över också !

Satu & jag gjorde varma mackor med en MASSA sallad till (SJUKT gott)

Ungarna sprang runt & lekte för fullt !

Efter maten så fick dom en varsin godispåse och götta på till en film !

Jag , Danne , bror & Satu satt i köket & spelade kort

tecken jag & Satu emot killarna , & vi vann varje gång   

Sen blev det lite maja också !

Ungarna somnade på soffan framför TVn det var inte alls meningen att det skulle bli så sent så jag var tvungen att väcka Nea kl 00.30 ungefär

& det var jue inte så JÄTTE populärt Nea var jätte trött och grät hela vägen hem

Så det blev en lite miss där men det händer jue inte varje gång så !

 

I lördags så åkte jag Danne , Nea , Emma , Johnny & Satu till Högbo

för att åka pulka vi hade med oss lite matsäck också korv att grilla

smörgåsar & varm choklad & lite sånt !

Vi åkte inte alls länge jag som är så höjd rädd åkte ingenting men Danne åkte med Nea & Satu åkte med Emma !

Efter en halvtimme ungefär så åkte vi till grill stugan vid sjön för att värma oss & grilla lite ungarna frös som bara den konstigt det annars brukar det vara så ungarna är varma & vuxna har en förmåga att frysa gaska mycket !

Sen efter vi ätit oss mätta så tyckte vi att vi hade fått nog & åkte hem ingen idé att stanna kvar när båda barnen frös & grät !

Nea & jag åkte hem & la oss i ett varmt bad för att få upp värmen !

Sen busade vi omkring hemma gjorde oss klar & sen hämtade pappa oss

För mamma hade lovat Nea att vi skulle få sova hos dom i helgen

Så vi sov här i natt blev ganska sent för Nea igår kväll också !

Danne kom över ett tag han åkte hem runt 00.30 Nea somnade på soffan runt 00.00 tiden jag själv satt & kollade klart på en film som gick på 5an igår kväll

Så jag somnade väl runt 02.00 tiden någongång så det var segt att gå upp i morse men jag fick som tur var sova till 11.00 iaf

Det är ungefär vad som har hänt i helgen för mej & Nea !

 

Imorgon åker hon till sin pappa igen så då får man börja förbereda sig på att då ont i magen igen då !

Men men det ska ordna upp sig så småningom jag vet PRECIS vad som ska göras om ingenting händer snart !

Så nu börjar det en jobbig vecka igen men det är väl bara att bita ihop !

Det var värre när Nea var mindre nu är hon större hon VET vem som är hennes mamma & man kan inte göra som man vill med henne utan att hon säger till !

Det är skönt att veta iaf !

Nej nu kommer Danne strax så vi ska göra oss klar & knata neråt & få lite mat i magen sen åkte hem & mysa en massa !   

PUSS & KRAM

 

 

P.S

 

Jag vill bara skriva ner hur mycket mina underbara vänner  betyder för mig men som kommit lite i efterhand dom senaste dagarna för jag har haft så mycket att göra !

Elin - gumman jag har INTE glömt dej det får du INTE Tro jag tänker på dej HELA tiden & hoppas att du får det bra snart !   

Tina - jag vet att du tycker att jag säger ifrån för ofta nu för tiden men det ska bli ändring på det till veckan då ska vi hitta på en massa skojj tillsammans !   

ALL min kärlek till er två ni betyder SÅÅÅ mycket för mig så ni anar inte !


 

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards