Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Linda Johansson - 27 januari 2010 23:30

Fotspår !

 

En natt hade jag en dröm !

Jag drömde att jag gick längst stranden tillsammans med GUD !
På himlen trädde plötsligt scener från mitt liv fram !
Jag märkte att varje schen började med spår i sanden av
två par fötter , det ena spåret var mitt det andra var guds.
När den sista bilden av mitt liv framträdde ,
såg jag tillbaka på fotspåren i sanden.

Jag märkte också att detta inträffade under dom ensamaste &
svåraste perioder i mitt liv .
Detta bekymrade mig verkligen & jag beslöt mig för att fråga
Gud om detta .

 

"Herre , du sa den gången jag bestämde mig för att följa dig,
att du aldrig skulle överge mig & gå vid min sida hela vägen.
Men jag har märkt att i de svåraste stunderna i mitt liv,
finns det bara ett par fotspår i sanden.
Jag förstår inte varför , när jag behövde dig som mest övergav du mig!


Gud svarade: Mitt älskade barn.
Jag älskar dig & skulle aldrig överge dig !
Då du led & hade dina svåraste stunder & perioder i ditt liv,
& du bara såg ett par fotspår.
Då bar jag dig.

Av Linda Johansson - 27 januari 2010 20:03

// Godkväll //


Det började med att jag lämnade Nea på dagis i morse 09.00 som vanligt !

Dom skulle igentligen ha åkt skridskor på dagis & ha med sig en lätt matsäck idag men eftersom vädret är som det är idag så blev det inställt (Lika så bra det) så dom blev kvar på dagis ute på gården & fikade istället !

Eftersom vädret blev värre & värre så ringde mamma & sa att hon kunde hämta mej & köra mej ner på stan på mötet på Miroi (Igenom ams)

Antingen så skulle vi hämta upp Nea redan då eller så kunde dom hämta henne efter 15.00 jag skulle vara på möte kl 13.00 så jag skulle inte hinna hämta Nea på dagis idag !

Så senare när mamma kom & hämtade mej bestämde vi att vi skulle hämta henne timme tidigare idag utifall att vädret skulle bli ännu värre !

Så jag hämtade Nea mamma skjussade mej direkt till Miroi !

När jag kom dit satt det många & väntade klev in & kände på en gång att det här är en BRA grupp & jag hade rätt det var en jätte bra grupp !

Vi blev uppdelad i små grupper för att diskutera en massa frågor med varandra sen skulle vi prata om det i den stora gruppen sen !

Allt gick jätte bra jag hamnade med en tjej som jag festat med några gånger förut & en annan jätte trevlig tjej ! Det gick bra att prata alla tre fick säga sitt !

Sen när vi gick igenom frågorna i gruppen så var det faktiskt mest vi tjejer som pratade killarna sa väl något ord men inte var det mycket !   

Sen efter det fick vi ett papper med en massa frågor som vi skulle kolla upp på AMS hemsida & skriva ner så dom ser att man kan hitta på hemidan !

Man fick jobba ensam eller två & två jag jobbade med Natta (hon jag kände igen från tidigare) Det gick också bra vi svarade på alla frågorna tillsammans ! Sen efter det skulle vi svara på en massa andra frågor gällande jobb vad man ville jobba med & inte ! Det var väl 286 frågor tror jag !

Sen när vi gjort det klart så fick vi gå hem !

Hoppas på att träffa gruppen igen nästa vecka tyckte att det gick jätte bra det är skönt & diskutera med andra som är i samma situation som mej !

Hur dom söker jobb man kan hjälpas åt peppa varandra ! Det är KANON !

 

Efter Miroi så knatade jag hemåt emot mamma & pappa i snöstormen !

Inge roligt alls svårt att ta sig fram eftersom dom inte plogat någonstans !

Käkade lite grann Tina kom över sen var det dax att åka & handla !

Jag var inte ett dugg sugen på att stor handla idag jag var JÄTTE trött & noll sugen på att springa i affären bära på en massa tunga kassar med min rygg men det gick bra jag fick hjälp av pappa & Danne & Tina att bära !

Blev en hel del mat i skåperna nu endå så vet man inte vad man ska göra för mat är det inte konstigt igentligen ?

Det blir för mycket på något sätt för mycket att välja mellan !

Men Nea hade ätit korv med bröd innan vi handlade så hon var inge hungrig & inte jag heller så ikväll blev det inge kvälls mat !

Vi spelade SuperMario istället med Danne   

Sen var det kväller för Nea ! Jag MÅSTE faktiskt berömma min lilla tjej !

Igår började jag med att hon ska börja ligga i sin säng !

Det blev väl lite små gnäll & protester så klart ! Men efter jag läst bok & sagt godnatt så låg hon & kollade i boken själv ett tag sedan somnade hon utan nå problem alls ! JÄTTE skönt lika dant ikväll har precis läst för henne sagt Godnatt  utan problem ! Visst kommer hon upp till mej på nätterna !

Men det gör ingenting bara hon somnar i sin egen säng så gör det inte så mycket hon kommer väl sluta med det så småningom också !

Men hon är så duktig min lilla kärlek   

 

Imorgon är det dagis för Nea som vanligt !

Själv ska jag knata ner på stan för ännu ett möte !

Då har jag varit på stan HELA veckan Måndag - Torsdag så kanske jag ska ner på Fredag också börjar bli VÄÄÄLDIGT less på det kan jag säga !

Men jag måste jue !

Hoppas det blir lugnare på den fronten nästa vecka så man hinner göra lite annat än att springa på stan hela dagarna !

Nej nu är det kväller ska krypa ner med Danne i sängen & kramas lite grann !

Tack & bock för mig !


 

 

 

 

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards