Alla inlägg under maj 2011

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 18:19

 


Svar till : Sluta nu !


Äre så ? :-) då är det väl mitt problem eller hur kära du ? :-)

Ja men dåså då tycker du jue att min blogg är underhållande :-D

Det är jue det som är meningen att folk ska tycka om det dom läser

eller tycka att det är intressant eller kul:-)

 

Japp det finns en hel del som stör sig på mig ja :-)

men det bryr jag mej inte så mycket om lilla vän

det är min blogg och jag skriver precis det jag vill !

Sen om folk gillar det eller inte är det upp till dom !

Men du tycker jue att min blogg är underhållande så jag hade jue rätt ;-)


Puss på dej !

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 14:43

 


Svar till : Fialotta


Jag håller helt och hållet med dej absolut !

Men jag är knappast ensam om den här situationen ...

Gudarna ska veta att jag har FÖRSÖKT gett dom chans på chans !

Sen går dom bakom ryggen på mej och bestämmer över mitt huvud

fast det är min och pappans dotter och hans sambo inte har någonting med

henne att göra på det sättet ... dom frågar ALDRIG mej om någonting

dom bestämmer tillsammans sen är det BARA för mej att gilla läget

tycker dom ... Jag har tappat räkninegn på hur många gånger jag har sagt

åt dom att dom ska fan i mej prata med mej också att jag har lika mycket

som pappan att säga till om !

Men det går inte in verkar det som !

Jag vill INTE se min dotter må dåligt jag vill också få ett slut på det här

det ska du veta !

Men dom där två gör precis som dom vill ... myndigheten har tyckt

många gånger att dom gör bakom ryggen på mej och bestämmer över

huvudet på mej också !

Alltså måste det ligga någonting i det eller hur ?


Sen är det inte så lätt att bemöta en människa på bra sätt när man

INTE blir respekterad och accepterad för den man är !

Jag har också gjort mycket dumt det kan jag erkänna

jag är en av oss tre som verkligen vågar erkänna mina fel som jag gjort !


Som du säger man måste mötas på halva vägen var !

Tro mej jag har försökt ett X antal gånger ... när jag mött dom halvvägs

så gör dom något som jag inte accepterar och går bakom ryggen på mej

därför har jag slutat att ens försöka prata med dom ...

Jag får inte ha min åsikt enligt dom min åsikt är FEL !

Medans deras är absolut rätt . dom vet bäst vad det gäller Nea

fast sambon inte ens har något med henne och göra så sitter hon och

brättar för mej vad som är bäst för MITT barn !

Det är inte lätt att bemöta sånna människor !

Hade du känt till situationen så hade du förastått att det inte är så lätt !

Vi har gått på möten på familjerätten sen Nea var 1 år gammal

Vi har skrivit ner överrenskommelser som sambon ska följa för att

det ska ska bli lättare att samarbeta men hon fullföljer dom inte !

Hon gör precis som hon vill och skiter i konsikvenserna som blir sen !


Av Linda Johansson - 31 maj 2011 14:40

 


Svar  till : Sluta nu


Är det så det är ? :-) bra att du vet smart du ;-)

du tror inte att det finns dom som vill läsa min blogg för dom är intresserad

av vad jag gör om dagarna och hur jag mår osv ?

Nej den tanken har väl aldrig slagit dej ... du kanske inte är så smart

vad vet jag ? ;-)


Puss Puss !

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 14:36

 


Svar till : hihi


Jajjemään  jag är sjukt omogen ;-) sen har jag aldrig sagt att jag är

mogen heller vilket jag vet :-D

Jag kanske vill vara barnslig och omogen får jag inte vara det då ? :-)

Jasså så tråkigt att det var sista gången du besökte min blogg ...

men tyvärr så tror jag inte riktigt på det om jag ska vara ärlig :-)

Jag tror du är allt för nyfiken för att låta bli !

Jasså snacket går :-D tänk vad folk kan snacka nu för tiden om andras liv

Har dom / ni inget bättre för er än så så visst snacka det gör inte mej något :-)


Puss på dej !

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 13:36

 


Svar till : Orka


Jasså det tycker du ? :-) Tycker jag skriver en hel del annat också

men du kanske inte kan läsa ? ;-)

Så är det faktiskt så att det är MÅNGA som har såna åsikter om situationen

så jag måste jue svara på kommentarerna eller hur ? :-)

Varför läser du min blogg då om den är så tråkig ?

JUST det för den är så JÄVLA bra och intressant så alla måste läsa den :-D

Jag har ganska många besökare per månad ...

Så något måste det jue ligga i att folk besöker min sida ?


Puss på dej !

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 12:51

 


Svar till : Millie


Nej det kanske dom inte har ! Men dom har råd att åka utomlands

två vuxna och två barn ... sen för nån vecka sen åkte Daniel själv utomlands

två utomlandsresor på bara några månader ?

Plus att dom har en helt ny bil !

Då kan man inte ha så dåligt ställt anser jag !

Sen vad du anser och tycker det är upp till dej sen får jag tycka som jag vill

så blir det bra sen visst ? :-)

 

Det vet jag ... men han har endå aldrig någonsin betalat en krona för Nea

förutom en hjälm hon var tvungen att ha på dagis en säkerhetsgärd

men då fick jag tjata på honom också om det !

Sen om F-kassan betalar ut så är jag nöjd med det för om han skulle betala

så skulle jag aldrig få pengarna i tid om jag ens skulle få nå pengar !


Jag har ingen aning om hur dom gör med pengarna och sen så bryr

jag mej inte om det heller ... bara Nea får det hon behöver där borta !

Så dom inte reser för pengarna eller andra grejer så Nea blir utan !


Vi har väl alltid haft det struligt ? i 6 år har det varit ett helvete !

Jag vet inte men enligt en viss person så har sambon ingen bra invärkan på Nea ... att hon utstålar för mycket och starka känslor som Nea känner av

allt för väl ... som tex om hon väljer att gå till sin pappa eller nån annan

istället för sambon så visar hon klart och tydligt sina känslor

att hon blir ledsen och jätte arg och då känner Nea av det och känner att hon måste välja sambon fast hon inte alltid vill !

Sen att hon blir en annan tjej när hon har varit tillsammans med sambon

hon blir så tuff och kaxig på nå  sätt säger den här personen också !

hahahahha skämar du med mej ?

Skulle jag ta upp det med pappan eller sambon ?

knappast ... det ENDA jag får höra då är "så är det verkligen inte , du ska sluta tro det värsta om oss vi skulle aldrig skada Nea osv"

Pappan är så blåögd att han inte ens skulle märka om Nea blev misshandlad

psyskiskt eller fysiskt där borta av sambon (vilket hon hoppas jag verkligen inte blir)

Så nej jag skulle aldrig prata med dom om det ... men jag ska samla på mej en massa information och bevis sen går jag vidare med det till domstol :-)


Ha det gött !


Av Linda Johansson - 31 maj 2011 12:30

 


Svar till : Ida


Sjävklart får du fråga !

Och absolut det är SKIT tråkigt att leva på bidrag ... Det tror jag nog

att dom flesta förstår och tycker :-)

Men vad ska man göra då ? Man har inte så mycket till val !

Alla pengar man kan få är jue välkommna :-)


Jag har inget jobb pga att jag inte har nån utbildning ...

Jag hoppade av andra året på gymnasiet när jag vart med barn

(vilket jag ångtrar idag) men det kan man inte göra ogjort !

Gick hemma med Nea tills hon var typ sen började jag jobba extra

inom äldrevården jobbade så i 4 år

får inte fortsätta för att jag inte har nån utbildning !

Sen har jag sökt och sökt som personlig assistent , till alla äldreboeenden

, handikappomsorgen osv !

Men inget napp ... nu till sommaren ska jag jobba på Sandvik

efter sommaren fiunderar jag på att börja plugga igen så jag får min

utbilning :-)


Tack för din kommentar

och ha en bra dag ute i solen !

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 12:25

 


Svar till : Catta


Det har du rätt i :-) men samtidigt så vill man gärna att barnen ska få

uppleva saker ... tänka att det här har jag och mamma gjort tex

Nea har tjatat om den där cirkusen länge nu !

Vi får se  hur vi gör för ,  för mej är det alldeles för dyrt :-/


Vi kanske kan göra något annat den dagen något som inte kostar :-)

det finns jue en del att göra nu när sommaren är här !


Tack för din kommentar

ha en underbar dag ute i solen :-)

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards