Alla inlägg den 31 maj 2011

Av Linda Johansson - 31 maj 2011 09:25

Jag har jätte svårt att få i Nea frukost på morgonen ... hon vill inte äta alls ...

Känns som om jag inte riktigt vill tvinga i henne heller men många gånger

så gör jag det ... för jag vet hur viktigt det är att äta frukost på morgonen

Jag själv har ALDRIG varit nån frukost människa ...

Kanske när jag var liten men när jag började i skolan så åt jag aldrig på

morgonen ... inte ens idag kan jag äta direkt när jag vaknar om vi ska iväg

jag lär vara vaken minst 2-3 timmar innan frukosten går i !

Jag hade svårt att konsentrera mej i skolan och blev väldigt hungrig

efter 10 nångång ... men jag fick gått och väl vänta tills det var lunch

alltså 2 timmar till ... så jag vill INTE att Nea ska hamna i samma skit som jag

Jag vet inte alls hur jag ska få i henne frukost på morgonen

Nu går det kanske ann när hon går på dagis men när hon börjar skolan

så behöver hon äta frukost för att orka !

Det är en kamp och tjat varje morgon ibland så hoppar hon över frukosten

och äter mat istället och det är verkligen INTE bra !

Dom säger att frukosten är den viktigaste måltiden på dagen !

Men man kan inte tvinga ett barn att äta då kan det bli konsikvenser

att dom inte alls vill äta något sen !

Och så vill jag absolut inte att det ska bli !

Någon som har nå råd ?

Jag kanske bör prova att själv sätta mej och försöka få i mej en smörgås

även fast det är svårt så jag håller Nea sällskap så hon ser att jag också

äter ... Jag kanske lär mig själv att äta frukot på det sättet !


Iaf så lämnade jag Nea på dagis blev lite blöt på vägen till dagis då det

började regna men vem har dött av lite regn ? :-)

Men jag är FRUKTANSVÄRT trött på regnet nu !

Igår var det en riktigt fin och varm , skön dag ! men idag är det mulet

och det regnar till och från ... får se om det spricker upp senare under dagen

Annars får vi hitta på något att göra inne :-)

Om jag inte kommer iväg till Valbo då men det hoppas jag på !


Jag vill så GÄRNA ta med Nea på Cirkus till veckan !

vi har gått varje år ... men den här cirkusen är så OTROLIGT jävla dyr !

Mamma sa att det skulle kosta ca 300 kr för barn och 400 kr för vuxna !

hur fan kan dom ta ut sånna jävla priser ?

Hur ska barnfamiljer med många barn i kunna gå på cirkus då ?

Det har dom jue inte råd med ... eller familjer där dom lever på bidrag

(Som jag gör)

Jag menar det är ett familje engagemang då tycker jag att det ska vara lite

billigare ! Så vi får se hur vi gör !


Nu ska slänga i hop en sallad som jag ska äta till lunch tänkte jag !

Måste börja tänka på vad jag äter nu känner jag !

Det  får bli HELT slut med ute maten till nästa sommar SKA jag ha gått ner

minst 10 kg men det är så jävla svårt när det finnas så mycket gott

jag har alltid varit matglad jag älskar verkligen mat jag äter hellre mat än

godis tex ... så det blir en tuff period !

Men jag SKA klara det !

Ni får peppa mej mina kära vänner ;-)

Puss och Kram !


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards