Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Linda Johansson - 18 juli 2012 18:06

Fast det regnar till och från !


Ena stunden är det sol och varmt men sen slår det bara till och regnet står som spön i backen ! Men Nea är ute och leker med sin kompis hon skaffat sig här i stugbyn medans jag nöjer mej med att sitta inne i soffan och kolla lite vid datorn och passar på att slänga in ett riktigt inlägg ! Ryggen bråkar fortfarande , det var bra tidigare idag men så fort jag sitter för länge eller sitter på något tokigt sätt så börjar det göra ont men det är sånt man får ta och tänker inte gnälla och låta ryggen få förstöra min semester !


Idag blev det ett litet äventyr in till byn (Rättvik) gick och kikade runt bland små husen där dom gör eget hantverke riktigt roligt att se allt ifrån jätte stora dalahästar till pytte små men gud så dyt allting var ... Nea köpte en lyckosten för 20 kr en liten en med små ögon på men åkte vi vidare in till Leksand gick igenom stan på 5 minuter små affärer och nån resturang var det som fanns lite besviken men så kan det vara ibland vi är inte här för att gå i affärer det kan vi göra hemma ! Sen åkt vi vidare igenom små små byar otroligt mysiga små hus och tomter överallt fint så nära vattnet och sån otrolig utsikt ! Sen var vi så klart hungriga men hittade bara på en pizzeria jag tog en sallad och blev lite besviken på det lilla man fick enbart räkor , sallad , gurka och tomat så tycker inte jag att en sallad ska se ut ! Men jag åt endå och mätt blev jag ... köpte med oss krocketspel efter vägen så vi har att göra lite utanför stugan har inte hunnit andvänt det än för Nea ville kika en sväng vid datorn när vi kom tillbaka till stugan och jag satte mej i solen en stund med ett glas rosévin , men tyvärr höll sig inte solen framme länge och nu regnar det ! Imorgon blir det nya äventyr då kommer bror och hans tjej och brorsdottern Emma  hit över dagen eller ja Emma stannar med oss till vi ska åka hem på Lördag så tjejerna får passa på att leka en massa ! Bloggar mer imorgon blir inge mer blogging idag , jag vet inte rikigt vad jag ska hitta på att göra funderar på att sträcka ut ryggen i sängen en stund ! finns inte så mycket att göra i stugan iaf inte för mej !

Hörs imorgon !

Av Linda Johansson - 18 juli 2012 13:35

Äventyret fortsätter ! Varit och kollat på Rättviks egna handverkarby , kollar runt på stan i Leksand ( haha Leksands centrum är mindre än Sandvikens då är det illa) nu letar vi ett matställe så magarna blir glada sen ska vi vidare ! Hörs sen !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards