Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Barn har rätt !!

Av Linda Johansson - 4 november 2008 11:23

Det gäller att leva i verkligeheten ! inte någon dröm som man byggt upp själv !

det gäller att se till andras behov, och vad kanske INTE behöver även fast man kan tro att det är det bästa för dom ! Så är det kanske INTE alltid det !

Det gäller att inse när man gått för långt !

Att man kanske borde tänka att man har nått sin gräns !

Att man inte alltid ska bry sej och kanske backa lite för allas bästa !

Att man borde lyssna och öppna ögonen när ett barn tagit skada av ens handlingar och beteende !

Det gäller att kunna se sina fel och brister och kunna acceptera andras vilja och krav !

Att man inte tar för sej och inte låter någon annan släppas in i barnets liv!

Att man inser att barnet bara har en mamma och en pappa !

att man ALDRIG någonsin kan ta mammans plats hur mycket man än vill eller försöker ! Att köra med dubbelmoral ingår inte i verkligeheten !

Man måste förstå vilken plats man har, och inte tro att man kan vara med och bestämma och tycka lika mycket !

Man måste tänka på barnet i första hand om barnet tycker att en viss situation är jobbig dom kryper ihop och vill bara sjunga igenom jorden , så måste man acceptera och låta bli att söka upp sånna situationer ! för barnets skull !

Det finns så mycket man bör tänka på när man kommer in i andras liv när det finns ett barn med i bilden ett barn som redan har en mamma ! som inte behöver en till mamma !

Barnet har en mamma som älskar barnet djupt och som skulle kunna göra vad som helst för detta barn !

Det handlar om att inte vara så SJUKT egoistisk och sluta tänka på sej själv och sina behov och känslor !

Det handlar om att se till barnets bästa och vad barnet vill och känner och har behov av !

Som vuxen har man skyldighet att skydda sina barn !

Skydda sina barn emot sånt som kan skada dom !

Inte låta barnet ta del av en massa bråk och hårda ord !

Barn vill inte höra sånt , barn vill inte vara delaktig i sånt !

Den som är vuxen måste inse att verkligheten är en annan !

Att man inte kan leva i sin egen lilla värld , man måste ta sej ur den platsen och komma ut till Verkligheten !




 

Det enda man måste acceptera ,

Det är verkligheten hur den ser ut och hur den är skapad !


 
 
Ingen bild

Sara

4 november 2008 12:30

nee fy va drygt! va är de för tjej de dära? va gö hon? kram sara

 
Linda

Linda

4 november 2008 13:00

Jag vill helst inte säga vem det är det
och inte gå in på nå detaljer heller
men jag kan säga att det har varit ett helvet i mer än 3 år
och är fortfarande

http://Lindajoohansson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

4 november 2008 14:13

men så kan d väl endå inte få va ? i 3år ? sjukt jue. va ska du göra ?
kram sara

 
Linda

Linda

4 november 2008 15:30

Jag vet inte vad jag ska göra
ska försöka ändra lite på mej själv också sen så får vi se om "hon" kan ändra på sej men det har jag VÄDLIGT svårt att tro

http://Lindajoohansson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

4 november 2008 17:32

fan va drygt alltså! sjukt att de kan va så ! vaför måste du göra nått ?
kram sara

 
Linda

Linda

4 november 2008 20:44

För att min dotter mår dåligt av detta därför är min skyldihet som mamma att jag gör något åt det

http://LindaJoohansson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

4 november 2008 20:57

ja men de klart men menar va kan du göra med den där tjejen? ): måste va skit svårt jue

 
Linda

Linda

4 november 2008 21:03

Ja inte är det lätt iaf det kan jag lova
har kämpat och kämpat i mer än 3 års tid nu

http://LindaJoohansson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards