Alla inlägg den 16 november 2008

Av Linda Johansson - 16 november 2008 22:07

Jag har en sån OTROLIGT duktig dotter så det är inte klokt !

det är 3 nätter nu som hon har somnat utan sin tutte som hon har haft med sig enda sedan hon var ny född !

Trodde det skulle bli jätte jobbigt mycket skrik och gnäll men nästan ingenting helt otroligt !

innan hon skulle gå och lägga sej så blev det lite känsligt och extra jobbigt För henne hon grät inte för att hon var arg inte för att hon fick som hon ville utan hon grät verkligen för att hon var förtvivlad

och det gjorde sååå otroligt ont i mig det värkte i hela mitt hjärta och själ

sitter här och har tårar i ögonen när jag tänker på det !

som mamma är det också känsligt när ett barn går igenom något så pass STORT som har funnits med så länge som har gett henne trygghet och tröstat när hon varit ledsen ! och nu får hon inte ha den tryggheten längre!

Det känns som att hennes känslor och förtvivlan förs över på mig också

jag kan också känna det

jag känner mej ledsen och olycklig just nu !

Vi är ett hon och jag det räcker med att jag kollar på henne så kan jag läsa av att hon är ledsen utan att hon visar det ! det är så det är när man är mamma en gång mamma ALLTID mamma....

Jag är så OTROLIGT stolt över min lilla prinsessa att hon har klarat det här

Jag önskar att jag kunde få henne att sluta tänka på tutten att hon förstår att hon klarar sej utan den !

Det är extra viktigt nu att jag finns där för henne nu tröstar och kramar henne så mycket som jag bara kan ! Hon behöver det lill ängeln....

Jag skulle vilja ta dej under mina vingar och skydda dej ta bort all smärta och förtvivla !

Mammas lilla skatt

Jag lovar att du ska få en överrasking av mig när du klarat av detta !


Mamma älskar dej till stjärnorna och tillbaka !



Av Linda Johansson - 16 november 2008 18:11

Det blev ingenting att Nea följde med mamma och pappa dom åkte själv !

Så vi åkte hemåt och jag stutsade in i duschen gjorde mej klar så knatade vi iväg till Coopen och handlade lite kattmat till fettot !

Det enda kattfan gör är äter skiter och sover !

Hon äter JÄMT ! hon är ALLTID hungrig fattar inte magen hänger ner på henne måste få henne att fatta att hon måste banta hahaha :P


Har precis ätit jag och Nea blev att vi åt framför TVn pytt i panna som Nea beställde förstår inte varför hon är så förtjust i det rikigt !

Nu sitter hon och Kollar på Eva & Adam som hon också är väldigt förtjust i !

Knäpp unge :P

Gud jag har ingenting kvar i mitt skafferi efter rensningen jue

det ekar där inne ! måste stor handla på torsdag när jag får pengar då åker Nea iväg till Daniel då kan jag passa på att stor handla tills hon kommer hem

igen !


Ne nu ska jag lägga mej och mysa med Nea en stund sen blir det sängen !

får se om jag skriver mer senare !


Puss å kram

Av Linda Johansson - 16 november 2008 11:46

Oj va trött jag är idag :P men kul hade jag iaf !

mamma och pappa hämtade mig vid 13.00 tiden igår åkte hem till mamma och pappa och gjorde klart det sista till kalaset sen hämtde vi upp Linda och Hugo och åkte vidare till Jädefors och åt smörgåstårta var så grymt hungrig så jag smällde i mej två stora bitar smörgåstårta :P MUMMA !

åkte hem igen vid 16.00 tiden började göra mej klar sen kom Linda över vid 17.00 hade som alltid roligt tillsammans ! kände att vi blev klar vid halv 8 så ringde till taxin (pappa) och fick veta att Neas faster också skulle följa med så vi skulle plocka upp henne

sen åkte vi vidare till Jädefors alla tre det var galet mycket folk där när vi kom sjöng kareoke tillsammans och hade jätte trevligt började känna av magen igen så jag tog det väldigt lungt med drickande tror jag drack 3 groggar och ett glas vin det fick räcka för mej :)

dansade och hade oss jag och Linda hittade som vanligt på "våra" egna danser :P

avslutade kvällen hemma hos bror och Satu med krogen jag och Linda fjäskade in oss i Patriks pappas bil och fick åka gratis hehe!

Dansade och hade oss hela kvällen jag satt inte en enda gång under hela kvällen gick och kollade runt lite i mellanåt men sen stod vi på dansgolvet hela kvällen ! ÄLSKAR att dansa

Linda gick hemåt vid halv 2 så jag stannade kvar med Frida till ungefär kvart i 2 sen blev det ett besök på Sibylla för Frida var hungrig ! :)

eftersom jag själv var nykter så tycker jag att det är GRYMT drygt med fulla människor som inte kan stå stilla utan vinglar fram och sluddrar och skriker !

men kul var det följde med Frida till hennes Taxi tillbaka till Jädefors sen så gick jag hem till mamma och pappa det var sjukt skönt att krypa ner i sängen med ett duntäcke när jag frös som en galning man ska inte ha kort klänning och tunna strumpbyxor när det är kallt ute har jag kommit på :)

ja så såg kvällen ut kunde inte ha varit mer roligare :)


Idag då?

Nea ska följa med mamma och pappa en sväng in till Valbo och kolla på en bäddsoffa för hon ville så gärna göra det så klart hon får det !

Själv ska jag åka hem till Bebis som varit ensam sen igår kväll !

Ska passa på att duscha och göra mej klar medans Nea är med mamma och pappa

hatar dagen efter man känner sig så äcklig så ska nog lägga mej i ett hett bad och läsa en stund och bara ha det skönt !

Men sen blir det nog lungt resten av dagen skulle jag kunna tro !

Dagis i morgon och jag måste till skolan och prata med lärare och rektor om att jag inte ska gå kvar i skolan !


Nea är såå otroligt duktig liten tjej !

hon har helt slutat med tutten nu 3 nätter nu har hon varit utan det har gått jätte bra tycker alla jag vet inte än själv för hon har varit hos Daniel och sen i torsdags kom hem igår han är förvånad att det gått så bra !

och mamma och pappa tycker hon är duktig också så jag får väl se det själv i kväll

jag har gömt undan hennes tuttar där hon inte kan se dom

Sen nästa år börjar vi med att hon ska sova i sin egen säng

en sak i taget :)



Ne nu får det räcka för nu !

Skriver mer senare idag


Puss å kram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards