Alla inlägg den 5 november 2008

Av Linda Johansson - 5 november 2008 21:14

Gud vilken dag det har varit idag nu är jag hel slut sitter i soffan med benen uppe på bordet och orkar inte röra mej en millimeter ens!


Nea vaknade vid 08.00 idag för att mamma inte kan vara tyst när hon ska göra sej klar och åka till jobbet hon smäller och bankar och härjar som bara den så hon ville jue gärna komma upp då även fast hon somnade 23.00 igår kväll vi gick upp en liten sväng sen kom hon väl på att hon var rätt trött endå så hon ville kolla på film så då passa jag på att hoppa in och duscha lite och göra mej klar skulle möta upp Linda på stan hon frågade om hon fick följa med oss självklart så fick hon det

så vi gjode oss klar åt lite frukost och tog med Mollie och mötte upp Linda utanför mamma och pappa !

jag som ALDRIG kan hålla käften började prata med Linda om att jag hade glömt bajspåse åt Mollie i all hastighet inte lätt att ha både hund och unge och sej själv och få med sej allt

och när jag gick där och sa att det värsta som kan hända nu är att hon sätter sej och skiter mitt på stan vad fan gör jag då

och vad faan gör hon då? Jo hon sätter sej och skiter mitt där på stan och jag hade ingen påse :/ vad skulle jag göra då jag var jue tvungen att lämna kvar det där jag hoppas att ingen såg mej ingen sa någonting iaf !

Så jag borde nog hålla tyst ibland och inte tänka och säga så mycket !


Gick till statsparken med Nea men hon tyckte det var lite tråkigt för hon var ensam där det fanns inga andra barn där all leka med Hugo var hos Lindas mormor och jag hade svårt att leka med henne för Mollie är fruktansvärt dryg när man är ute med henne så jag kunde inte heller så hon tröttnade och tyckte att vi skulle gå jag ska ta och ta med henne på badhuset någon dag här när vi får Pengar igen bara hon och jag och ingen hund med som förstör !

var meningen att vi skulle gå och fika men eftesom klockan började närma sig 12.00 så fick det bli mat istället så vi gick till American take away

försökte förklara för han i kassan att jag inte ville betala för två stycken bufféer för Nea inte äter för 65 kr att jag skulle betala för mej och hon kunde få äta med mej men han tyckte att jag skulle betala för båda

hade bara 90 kr med mej då också som jag lånat av mamma och pappa för jag har dåligt med pengar nu så jag stog där och försökte få något annat som var billigare men tills slut så blev han väl lite små sur och trött på mej så han sa att jag kunde betala mina 90 kr och ta utav buffén till både mej och Nea ! hahahah det gäller att veta vad man vill dom kan jue försöka lura mej !

Nea åt inte mycket SOM VANLIGT ! Är så sjukt trött på att hon äter så dåligt ! petmajja det är hon det !

så vi gick ner på stan och kikade runt efter vi hade ätit klart !

ska köpa Nea ett par vantar (hennes gammla har jag fortfarande inte fått tillbaka av hennes pappa) så fort jag får pengar igen så ska jag åka in till Valbo och köpa allt hon behöver till vintern så hon klarar sej !

och då ska jag fan MÄRKA alla hennes grejer så man kanske får hem det iallafall sen gick vi hem till mamma och pappa igen vi skulle följa  med  mamma och hälsa på min mormor Neas gammalmormor !

kul att träffa gammla jobbarkompisar igen dom tyckte Nea var jätte söt :)

klart hon är hon är jue lik mej :P gick till kaffetrian och fikade !

fick till och med en gubbe att skratta åt mej :P

mamma och jag gick ut och rökte Nea stannade kvar med mormor inne

så vi ställde oss precis vid fönstret för att kunna se Nea vad hon gjorde man kan inte alltid lita på henne kan jag lova !

medans vi stod där ute så höll hon på som en galning där inne

med brickor och glas och allt vad hon nu kunde komma åt !

Så jag sa åt henne att sitta ner på stolen men hon hörde jue itne vad jag sa

höjde rösten och hon kanske skulle höra då men inte ! svårt att höra igenom dom där fönstrerna så jag var tvungen att visa henne vad jag mende så jag knacka på fönstret och visade att jag satte mej ner på en stol som inte fanns flera gånger och blev mer och mer desperat och det var då när jag hörde världens garv bakom mej som jag såg gubben stod och skrattade och tyckte att jag såg väldigt rolig ut när jag stod och hoppade och hykade mej flera gånger det kanske såg rätt kul ut jag vet inte

men kul fick han iaf :)


Sen efter vi sagt hejdå till mormor så åkte vi hem en stund jag och Nea Nea ville kolla på film och jag passade på att kika runt lite på Lindex och H&Ms hemsida för att beställa lite kläder åt Nea men när jag hade beställt det jag ville ha så hakde IDIOT datorn upp sej så det vart inge beställning för mamma ringde precis för då var det dax att gå på kalas hos Amanda mitt kusinbarn som fyllde 9 år igår !

så det var bara att slänga på oss kläderna och knata iväg ditåt

vi var dom första som kom dit jag och Nea men efter en stund så kom det rätt mycket folk + Nea och Donnie som blir helt galna när dom är tillsammans ! ÅÅÅÅH vilken ljud nivå! dom skrek och sprang omkring som tokar hela tiden till slut så var vi tvungen att skrika till åt dom för att dom skulle lugna ner sig men dom hade jue kul men jag skulle aldrig kunna jobba på ett dagis med så många ungar som skriker och härjar omkring !

skulle få ont i huvuudet på en gång ! var inte långt ifrån att jag fick det idag !

åt kladdkaka med grädde SUPER GÖTT ! härjade omkring lite mer alla blev så klart hungriga utom jag :P så det blev donken för allihopa !

Ätit ute två gånger idag IKKE bra ! skärpning Linda!!

får bli bättre i morgon

sen knata Nea och jag hemåt gud va skönt det var att komma hem Nea stupade i säng på en gång nu sover hon som en stock

och jag ska strax lägga mej också klockan börjar bli mycket

ska iaf ta och masa mej iväg till skolan i morgon måste göra det även fast jag inte vill !


Jobbigt i skolan Funderar på att kanske börja jobba igen istället

tjärna egna pengar sen jag slutade jobba så har vi det jätte jobbigt med ekonomin har inte alls mycket att leva för så har jag så mycket räkingar också ! så vi klarar oss knappt många gånger mamma och pappa får rycka in ! så det känns lite så att jag behöver jobba istället

och så fattar jag igenting i skolan heller

jag ska ta mej en funderare på det här men jag ska gå i morgon iaf sen får vi se hur det blir !


Nea nu blev det ganska långt men det är andra gången jag bloggar idag och det är jue inte speciellt vanligt annars brukar jag vara uppe i på min 4e gång nu :P nu är jag helt slut orkar inte hålla mej vaken längre känner jag

så måste man upp kl 07.00 i morgon kul ne usch jag är ingen morgon människa precis !

skriver mer i morgon


Puss å kram

Av Linda Johansson - 5 november 2008 08:22

Oj va trött jag är

Nea somande vid 23.00 tiden igår jätte sent men hon hade jue sovit middag före också så vi låg i mammas och pappas säng igår kväll och kollade på Eva och Adam som hon tycker om så mycket varför vet jag inte


Hon slog upp ögonen kl 08.00 i morse för att mamma var uppe och härjade omkring för hon skulle till jobbet...

Nu ligger hon i sängen och kollar på film och jag ska strax hoppa in och duscha hade jag tänkt göra oss klar och gå ner på stan ska möta upp Linda också hon ville följa med :)

Ska gå ner till statsparken hade vi tänkt och leka av oss lite sen gå på marangoni och fika...


Skriver mer senare idag

Puss å kram mina kära trogna bloggläsare :)

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards