Alla inlägg den 17 november 2008

Av Linda Johansson - 17 november 2008 19:08

Ville bara säga Godnatt till mina älskade trogna blogg läsare

jag och Nea stutsar i sängen nu


Natti Natt


är sjukt nöjd med nya utseendet på min blogg visst är den snygg då?



Av Linda Johansson - 17 november 2008 18:24



När en tjej...
Är tyst - så rullar det miljoner tankar i hennes huvud
bråkar med dig - tänker hon djupt
tittar på dig med ögonen fulla av frågor - så undrar hon hur länge du kommer att vara vid hennes sida
svarar jag mår bra efter några sekunder - mår hon inte alls bra
tittar sorgset på dig - undrar hon varför du ljuger
lägger sitt huvud på din axel - så önskar hon att du är hennes förevigt
försöker få kontakt med dig varje dag - då söker hon din uppmärksamhet
smsar ofta - vill hon att du svarar åtminstonde en gång
säger jag älskar dig - menar hon det
säger att hon inte klarar av att leva utan dig - då har hon tänkt klart att du är hennes framtid
säger att hon saknar dig - så kan ingen i hela världen sakna dig mer än vad hon gör

Av Linda Johansson - 17 november 2008 15:54

Jag hämtade Nea för ca timme sedan !

då började det på att bli mörkt vi har bara varit hemma en timme

och det är redan kolsvart ute !

så jätte tråkigt :( nu sitter vi inne igen som vanligt ! Ingen av oss är sugen på att gå ut när det är så här mörkt även fast klockan bara är 17.00

och inte kan jag hämta henne tidigare ifrån dagis i morgon heller eftersom jag ska till familjerätten och tröka !

annars hade jag lätt gjort det och haft henne hemma så vi kan vara ute och busa och göra någonting roligt tillsammans bara vi två !

och inte på onsdag går det heller ! Funderar på att ha henne hemma ifrån dagis på Torsdag så vi kan göra något tillsammans tills Daniel kommer och hämtar Nea kl 15.00 !


Fortfarande inget tjat och gnäll efter tutten är verkligen förvånad !

min duktiga enaståeende lilla tjej !

hon kommer att klara det här jätte bra ! som allt annat !

Unda om det kommergå lika lätt med att ändra sovplats åt henne också

att hon ska sova i sin säng och det börjar vi jue med nästa år !

så vi får se hoppas det går lika lätt :)


Mamma kommer över om ett tag hon skulle hjälpa mormor med en sak först

ringde och sa att jag tyckte att hon skulle komma över till oss eftersom pappa jobbar till 22.00 ikväll så hon slipper sitta hemma ensam och uggla !

Nea tycker jue att det är super kul när någon kommer och hälsar på oss !

Så hon får visa sina leksaker och sitt hem det tycker hon om lill skruttis


Nu sitter hon och kollar på film trött efter en lång dag på dagis !

så vi slappar lite ska börja med maten om en stund vet inte alls vad vi ska äta rikigt men det visar sej kanske pasta


Skriver mer senare !


Av Linda Johansson - 17 november 2008 12:31

ja idag är jag trött somnade rätt sent igår hade svårt att sova kanske för det som hände igår med tösen ! (skruttungen var väldigt mammig igår Som att det skulle vara något nytt då, det har hon varit ett tag nu det är bara mamma som gäller !

började vänja mig med att hon höll på att tjata ihjäl mej om sin pappa där ett tag men nu säger hon knappt någonting om honom utan nu är det bara mamma som gäller hehe mammas unge )

Jag vet inte somnade vid 1 tiden igår kväll klockan ringde 07.30

var så sjukt trött när klockan ringde det känndes som att jag nyss hade somnat och man har precis kommit in i det skönaste stadiet !

så ringer klockan usch

Nea var inte heller så pigg i morse men jag fick i henne en hel tallrik gröt och det trodde jag inte att jag skulle få men hon klagade på att det smakade olja av gröten skit unge man har väl inte olja i maten !

försöke förklara det för henne men jag tror inte hon trodde på mej för hon tyckte endå att det smakade olja

jag kan inte minnas att jag någongång har haft olja i någon mat i huvudtaget jag andvänder margarin smakar bäst så !

lämnade henne på dagis den vanliga tiden

men fy vad kallt det är ute idag vill helst bara ligga inne i soffan med en filt över mig hela dagen ! men det går jue inte...

Ska nog ta mig ner till stan när jag hämtat Nea och gå hem till mamma och pappa en stund tror jag !

Vi får se vad vi hittar på idag !


Familjerätten i morgon kl 13.00 med Daniel då få se vad vi kommer fram till då ! hoppas att vi kan komma fram till något som båda är nöjda med ! men det är oftat svårt att båda blir det ! brukar sluta med att antingen kommer vi inte fram till någonting eller så är det alltid någon som går iväg missnöjd !

hoppas det blir bättre imorgon då

vi har äntligen fått en ganska bra kontakt så vi kan prata med varandra !

han var jue till och med hem till mej och Nea och skulle prata om tutten och sovplats ! han hade tagit med sig kakor tur var väl det eftersom jag inte hade något hemme tyckte jag var gulligt gjort !

så jag hoppas på det bästa i morgon !


Sen på onsdag samma tid så ska jag dit med "henne" dotterns pappas sambo !

tror inte det kommer bli någon skillnad där faktiskt INGEN av oss har ens försökt men vi får se !


Så här ser min vecka ut just nu! :

Måndag: ta det lungt knata över till mamma och pappa är sugen på valbo idag men vi får se tror inte dom är så sugen på det har jue inte ens pengar !


Tisdag: Familjerätten , ringa lite samtal och sen busa med Nea


Onsdag: Familjerätten igen


Torsdag: Nea åker till sin pappa jag ska försöka få med mig någon vänlig själ in till Valbo vill in till IKEA och kolla lite och sen till köpis och få tag i vantar åt Nea


Fredag: Städa , ta det lungt framför TVn (kanske våldgästa Linda och glo på Idol med henne)



Lördag: hämta hem skruttlusen och ha en massa mys och bus <3


Söndag : en vanlig slapp dag för både mej och Nea TVn på hela dagen eller om vi knatar ut !


Så ser min vecka ut inte så händelserik men något händer iaf varje dag !

Hinner man ta det lungt imellan gångerna också !

Skriver mer senare idag !


Puss å kram !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards