Alla inlägg den 12 november 2008

Av Linda Johansson - 12 november 2008 18:11

Jag tänkte ha lite myspys kväll med Nea ikväll

med lite mat framför TVn och kanske lite gott att tugga på sedan

eftersom hon åker till sin pappa imorgon och kommer hem på Lördag igentligen men nu ringde Faster och frågade om hon fick låna Nea ett tag på lördag självklart får hon det men jag hade jue lovat mamma och pappa att få ha henne för jag ska på fest hos bror som fyller år på söndag så dom ska ha fest på lördag !

mamma tänkte ha lite myskväll med Nea med lite gott att tugga på och en film och massor med mys så jag fick dela upp min tös den här gången :P

hon får följa med faster tills på kvällen och sen får hon köra hem Nea till mamma och pappa så dom får ha henne på kvällen så då blir alla nöjda och glada så bra :)


Det gick bra idag och prata men lite svårt när Nea är med hon ska jue ha ett ord med i leken hon också så det var inte helt lätt men vi kom fram till att Daniel ska börja att sluta med tutten i morgon när hon åker dit !

tror det blir bäst så !

så vi får se hur det går hon har försökt tjata till sig tutten några gånger före läggdags idag men IKKE ! jag är benhård när det gäller det där INGEN tutte förens läggdags!

Sen nästa år (som det dock inte är långt kvar till även fast man säger nästa år så låter det som det vore ett helt år men det är jue bara någon månad kvar) börjar vi med att hon ska sova i sin säng en sak i taget annars kan det bli för mycket för henne !


Längtar till lördag ska bli kul att komma ut igen även fast det inte var så länge sen endå :P men man träffar jue lite nytt folk ute på krogen iaf !

inte ofta man gör det man gör jue inte så mycket om dagarna det är skola,dagis hem göra något inne eller ute och sen mat och sen sova ! det händer inte så mycket i veckorna för mig / oss !

så jag ser fram emot festen och utgången hoppas nu bara på att man kommer ut det beror lite på vad ekonomin tillåter !

jag hoppas det blir i Gävle den här gången iaf ! förra gången vi skulle ut i Gävle slutade det med att vi hamnade i Sandviken endå som vanligt !

Vi får se !


Det känns bra idag jag mår mycket bättre jag hoppas att jag får fortsätta må så här vissa dagar är jag så glad och lycklig och det strålar om mig !

men dom dagarna är allt för få :(

men just idag är det en sådan dag som jag mår bra tror Nea har märkt det också mycket mindre tjat och irritation ifrån min sida!

hoppas hoppas hoppas verkligen att det är en bra dag i morgon också !

och alla andra dagar...

Jag förtjänar också att få må bra jag är en bra person snäll och omtänksam och ärlig så jag förjänar att få må bra jag också !

kanske det är mycket med skolan som har tryngt mig dom senaste veckorna men nu när jag vet hur det får bli så känns det som om det är en STOR sten som har fallit ifrån mitt bröst kan vara mycket därför jag mår bättre

jag vet inte!


skriver inget mer idag för nu ska jag och tösen ha mamma och Nea myskväll

Puss å kram älskar er !


Av Linda Johansson - 12 november 2008 14:23

Nu ska jag ta mig tid att berätta om min bästaste vän Linda Lindqvist !


Hon är den bästa vän man kan ha en underbar mamma till sin son!

Hon är den jag ALLTID kan skratta med hur jobbigt vissa saker än är så får hon mig ALLTID att skratta

Den vänskap vi har är det nog inte många som har !

Hennes hem är mitt hem och mitt hem är hennes hem !

vi kan komma och gå som vi vill hos varandra vi behöver inte fråga om man får ta en dusch eller om man får ta en macka utan det gör vi bara !

Det finns ingen som betytt så mycket för mej av mina vänner som Linda har/gör !

Hon är min stjärna min sockertopp och ABSOLUT bästaste UNDERBARASTE vän! Man behöver aldrig tänka på vad man säger eller gör

allt som misstolkas gör vänder vi på och skrattar åt istället !

Hon är den jag kan prata med om ALLT !

Jag behöver inte dölja något för henne hon vet ALLT om mig och jag vet ALLT om henne

vi är Bästa vänner och systrar (tvillingar) och självsfrändare !

Vi tänkar oftast samma sak vi gör ofta samma saker !

Hon är den som jag VET jag alltid kommer ha kvar !

för det vi har är så speciellt så värdefullt för dyrbart för att bara kastas bort

 Jag vet att jag kan ringa till henne när som helst mitt i natten,tidigt på morgonen när som helst om jag behöver prata om något och hon vet att det samma gäller henne ingen kan komma imellan oss ! Vivet vart vi har varandra !


Linda du är och förblir min ABSOLUT bästa och UNDERBARA vän min syster jag aldrig fick och min finaste ängel ! Jag älskar dej av hela mitt hjärta <3

Av Linda Johansson - 12 november 2008 11:51

Det känns lite bättre idag

kanske just för att jag har funderat och funderat på vad jag ska göra med skolan men nu har jag inget annat val än att hoppa av eftersom det inte kommer gå med ekonomin så nu slapp jag välja själv ! det känns skönt !


Tösen är på dagis och jag har nyss tagit mej ett hett skumbad Oj Oj Oj va skönt det var :) känner mej som ny!

Idag hämtar Neas pappa henne och kommer över hit vi ska diskutera lite hur vi ska få henne att sluta med nappen och sov i sin egen säng !

det måste vara samma regel på båda ställerna för det är en sån pass STOR omställning för henne att båda två gör på samma sätt och ingen av oss ger efter för vad hon vill !

Hon kommer må bättre själv också det kommer bli en jobbig tid tillmötes för allihopa som är inblandade men den som kommer få det jobbigast är endå Nea ! men vi gör jue det för att hjälpa henne inte gör att vara elaka !

hon kommer nog att tycka det i början man kommer nog få höra både det ena och det andra av henne men det gäller att både jag och Daniel biter ihop !

Så vi ska försöka fixa det här så bra som möjligt tillsammans med Nea !

Tror Nea kommer tycka det är roligt att hennes pappa kommer och hälsar på och inte bara står innanför dörren varje gång vid lämning och hämtning !

det här kommer bli något nytt för henne och eftersom hon VERKLIGEN LYSER som en sol när vi är tillsammans alla tre mamma pappa och så barn

så kommer hon må som en liten ängel idag tror jag :)

ibland så blir hon så glad att hon inte vet vart hon ska ta vägen rikigt

vilken hon ska vara hos eller leka med hehe ! hon är jue inte van med att vi är tillsammans så som en familj ( hennes ögon är vi jue det just då)

så hon njuter verkligen av det ! Synd bara att jag inte har något fika bröd hemma har inte pengar till det nu heller ! men det får väl bli nästa gång då!


Så tills dom kommer hem så ska jag göra mej klar och diska undan lite här och bädda sånt som jag inte orkat gjort ännu !

vill ha det rent och snyggt omkring mej !


Nu börjar jag Sakna "DET"


Puss å kram skriver mer sen


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards