Alla inlägg den 11 november 2008

Av Linda Johansson - 11 november 2008 18:43

Jaa då var det kväller igen då dagarna går så fort !

Sitter hemma hos mamma och pappa nu vi har handlat lite och ätit

vi ska strax åka hem för Nea är jätte trött !


Har bestämt mej för att börja jobba istället för att gå i skolan !

Jag kommer inte ha råd att gå i skolan eftersom jag går halvtid så ringde jag till CSN idag och frågade hur mycket man kan få därifrån som mest !

med bidrag lån och extra för barn skulle jag få 4300kr i månaden det är INGENTING ! jag har en hyra på 4400kr och en massa andra räkningar också så det kommer ABSOLUT inte att fungera ekonomiskt har inget annat val än att börja jobba måset ta två jobb också !

Så nu vet jag hur jag ska göra iaf så jag vet inte om jag kommer gå på lektionerna i skolan nå mer måste iaf ner och prata med Svenska läraren hon är den som jag har haft mest kontakt med och rekton så klart då !

Tråkigt men sant ! så är det ibland !

är man ensam så är det så !


Det är därför jag har mått dåligt också dom här dagarna för jag inte har vetat hur jag ska göra med skolan men nu har jag bestämt mej det finns ingen annan utväg !


Hem och lägga oss i sängen nu Nea ska iaf till dagis i morgon

tråkigt nu när jag inte vet hur det kommer bli med dagis heller för Nea trivs där och nu kanske det blir värre dagar om jag slutar plugga och jobbar extra bara vi får se måste prata med personalen där också ...


Puss å kram (Efter regn kommer solsken)

Av Linda Johansson - 11 november 2008 12:44

Jag har knäppt lite nya tok bilder på mig själv !

Senare kommer det fler tok bilder men på Nea :)


 Enjoy!


Av Linda Johansson - 11 november 2008 10:21

Jag vet inte vad jag ska göra , eller inte göra !

Det känns som att tankarna håller på att slita mig mitt itur

Det känns som att man står i en mörk tunnel , och man hittar inte vägen ut

hur mycket man än springer och ropar finns ingen där för att visa vägen ut ur ensmhetens tunnel som är skrämmande ,man är helt ensam övergiven och bortglömd

Jag kan se ljuset men det är så långt bort jag försöker ta mig dit men det är någon som griper tag i mig som inte låter mig gå

någon som inte vill släppa taget

Jag skriker och slår men när jag vänder mig om finns det ingen där

bara mörker, tystnad och ensamhet

När ska jag finna vägen ut ?

När ska dom släppa taget om mig och låta mig få komma ut till ljuset igen?

Här är det så fruktansvärt mörkt jag är rädd , rädd som ett litet barn !

Jag lägger mig ner skakar och gråter

När ska jag hitta ut ?

När ska det bli min tur ?

När ?

Av Linda Johansson - 11 november 2008 08:57

Ja igår var det en massa mys känns så skönt att få ha henne hemma igen!

jag lagade mat och dukade fram allt på bordet och tände lite ljus

vi satt och sjöng och pratade och skrattade tillsammans !

bara vi två hjärtungen <3

Sen tyckte vi att vi skulle bada tillsammans var länge sen nu eftersom det blir så tråkigt och tösen tycker det blir lite för jobbigt eftersom jag är större än henne !

Men igår tyckte hon att vi skulle göra det tillsammans och så vart det

en massa skum och bus och skratt i badet !

Tok ungen kan verkligen få en att skratta hon uttrycker sig så roligt ibland!

"men mamma snälla sluta nu"  "men mamma det är inte roligt det är bara du som tycker det"

det låter så gulligt när hon säger så :) och jag tycker de är lite roligt att retas ibland !

Sen var det sängdax med kramar och godnatt saga !

Somnade tidigt i går jag också vid 20.30 tiden faktiskt skönt att somna tidigt i bland så idag är man utvilad !

 Underbar dag och kväll igår med min underbara skatt mammas hjärtegull


Idag vet jag inte rikigt vad som händer har precis lämnat tösen på dagis fick reda på att hon snart ska bli bjuden på kalas roligt :)

Ska ringa lite samtal om en stund också sen göra mig klar och kanta ner på stan och göra lite utträttningar som behövs göras !

trodde jag skulle få vara hemma idag och gå igenom lite Svenska och Speciellt matte men IKKE  det finns saker som är viktigare för mig just nu

man skulle kunna tro att jag menade shoppa loss nu men faktiskt inte den här gången :P

Sen hämta tösen på dagis och hem och göra något vi kanske ska ta och vara ute lite idag om det inte regnar som det gjorde igår då är det bara tråkigt att vara ute !

hoppas på bra väder idag iaf !


Skriver mer senare

Puss & Kram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards