Alla inlägg den 6 november 2008

Av Linda Johansson - 6 november 2008 18:06

Pratade nyss i telefonen med Nea ville ringa och höra med Daniel hur det hade gått om det var bättre nu Nea svarade hon lät jätte glad och pigg :)

skönt att höra nu kan man släppa det också

har gått och haft dåligt samvete för att jag tvingade iväg henne !

men jag förstod att det skulle bli bra så fort dom kom hem och så hade hon sovit lite grann också berättade Daniel hon behövde verkligen det...

så nu kan jag slappna av och tänka lite på mej själv den här helgen !


Upp tidigt i morgon har redan ångerst för det , vill inte trodde att jag kunde sova lite längre i morgon och gå upp vid 10.00 tiden och görá mej klar och gå ner till optiken men inte då

måste gå upp 08.00 i morgon för att hinna göra mej klar ska vara på stan helst före 10.00 och träffa Fredrika som jag sa !

ingen sovmorgon i morgon med andra ord !

Har bestämt mej för att ta stor städningen på lördag iaf

När jag slaigt upp ögonen och vaknat till lite måste bli gjort till helgen!


 Håller på att somna här sittandes i soffan inte kan man lägga sej att sova en liten stund heller för då vaknar jag väl i natt någongång och kan inte somna om och upp tidigt i morgon det går jue inte !


Puss å kram

Av Linda Johansson - 6 november 2008 15:54

Det krossade verkligen mitt hjärta att se henne idag när hon var så ledsen när hennes pappa skulle hämta henne !

Hon ville INTE alls åka med honom hon ville bara hemma med "mamma" sa hon, Det tog lång tid innan vi ens fick på henne overallen men till slut så gick det men hon ville inte släppa min famn hon höll sej fast som om det vore för liv och död ! försöka förklara för henne att mamma behöver lite vila nu så att mamma orkar leka och busa en massa när du kommer hem igen

och att pappa har saknat dej och vill att du ska följa med honom hem så han kan få ro om sin Nea ett tag också som mamma har fått gjort...

Men INGENTING hjälpte inte ens att vi provade med att Daniel gick ut och sa hejdå till Nea det var jag som kom på den idén för jag trodde verkligen att den skulle hjälpa men det gjorde den inte heller

en halvtimme om inte mer höll vi på och försökte

till slut bestämde vi oss för att hon inte skulle bestämma längre utan jag lyfte över henne till Daniel och han tog med sig henne bara

och det sved långt in i både hjärta och själ när hon grät hon var RIKIGT RIKIGT ledsen det gjorde så ont i mig att behöva se det

känner mej så frultansvärt dålig mamma just nu

nu kanske hon kommer att hata mej för att jag tvingar henne även fast hon inte vill :(

men samtidigt VET jag att Nea har det jätte bra hos sin pappa

han är en bra pappa även fast vi inte alltid kan komma överrens med varandra så är Nea hans allt hon han underhåller verkligen henne när hon är där också all tid går åt till henne och så gör en rikigt pappa !

och det är viktigt för mig att dotter och pappa får chansen att träffas

dom behöver det även fast Daniel skulle vilja ha mer tid med Nea (det förstår jag till 100%) så är det ingen idé att göra om schemat när det är så mycket bråk och tjafs runt omkring det måste lugna ner sig lite eller inte bara lite utan rikigt mycket innan det skulle kunna gå !

jag hoppas på det en dag att vi ska kunna ha varannan vecka att Nea får mer tid med sin pappa och att man kanske kan komma överrens med varandra utan att bråka som vi alltid gjort...

Usch ne det gör ont att se sitt barn så ledsen man vill bara ta som under sina vingar och skydda dom trösta pussa och trösta säga att allt blir bra

men hon kommer att ha det jätte kul med sin pappa i helgen hon behöver det

Hon behöver släppa sitt hårda grepp om mej hon håller mej så krampaktigt

hon är rikigt mammig nu det är jobbigt och svårt för både henne och mej

skuttungen mamma älskar dej så det gör ont ont ända in i själen


Hämde Nea på dagis idag lite tidigare i dag än vanligt kom vid 13.00 tiden

ville hinna umgås och kramas&pussas lite med henne innan hon skulle åka till sin pappa !

Fick då veta att det har börjat en kille som praktiserar på Neas avdelning

han kanske är mellan 15-17 år (kan jag nog tippa på)

pratade lite med förken på dagis om honom

dom berättade att han hade kraftig ADHD och hade svårt med humöret

han hade varit på Neas gammla avdelning för små barn tidigare men barnen där hade blivit rädd för honom så han var tvungen att byta

dom berättade också att det var en liten flicka på Neas avdelning som var jätte rädd för honom så hon vågade inte gå på dagis

men herregud hur kan man sätta en sådan människa på ett dagis av alla ställen ? där som det krävs sånt sjukt starkt tålamod speciellt med barn i trotsåldern han kan jue bli rikigt arg och slänga saker omkring sig och skrika och gorma vad ska barnen tro då ? dom kan jue bli rikigt rädda :/

jag i fråga satte detta och dom sa att han ville prova på att vara på ett dagis men jag förstår inte varför ! dom utsätter jue barnen för en viss fara också dom ska komma till dagis och känna sig trygga och trivas

och vi föräldrar vill lämna barnen på dagis och känna att dom är trygg där och man inte behöver oroa sig

men nu kommer jag vara orolig så länge som "han" är kvar där !

förstår inte ! OM Nea kommer hem någon dag här och säger att hon inte vill gå till dagis och är rädd för "honom" då kommer jag ta kontakt med personalen och försöka få bort honom därifrån !

aja får se vad som händer !


Nu sitter jag och bloggar som vanligt är sjukt trött idag

försökte få Nea att vilaen stund innan Daniel kom för jag såg att hon var fruktansvärt trött men ikke ! hon vill absolut inte sova !

så nu är jag grymt trött

ska försöka göra lite mat här också om jag orkar blir väl något lätt när det bara är jag som ska äta

sen tänker jag ligga i soffan och kolla på TV hela dagen

tror jag ska åka hem till mamma och pappa senare idag

eller jag vet inte har inte bestämt mej än ska nämligen träffa Fredrika hon som skulle hjälpa mej med skolan ska träffa henne i morgon kl 10.00 ungefär sen direkt efter så ska jag på undersökningen för glasögon !

så ingen sovmorgon i morgon heller åååh !

Men på lördag ska jag fan i mig inte vara ute på hela dagen sova länge på morgonen och springa imorgon rock hela dagen :P


Ne nu blir det slappo dax :P


Puss å kram älskade bloggläsare !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards