Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Mörkt !

Av Linda Johansson - 4 november 2008 16:19

Gud va mörkt det blir på en gång klockan är jue inte alls mycket

och endå börjar det bli mörkt inte undra på att man blir deprimerad !

halt och plaskigt är det ute också det får gärna komma lite mer snö nu så att man kan vara ute och åka pulka med tösen det är så tråkigt på vintern om det inte än nå snö ute för då finns det inte ett skit att göra

inte som på sommaren då kan man bada,åka på en massa utflyket, djurparker och nöjesparker och en massa saker men på vintern kan man jue nästan bara åka pulka om det finns snö...!


Nea skrutten är hos mamma hon hämtade henne på dagis idag

skönt att slippa en gång :P ska väl ringa snart och ta hem skruttisen

vet inte om mamma vill ha helle lite längre sist hon var HELT ensam med Nea utan mej var i sommras när jag jobbade

haha det var ett tag sen det :P på helgerna är hon hos sin pappa

och i veckorna är det dagis och skola för oss sen är det hem och göra något busigt och sen laga mat äta och nästan göra kväller sen för att orka upp !

så tror att hon tycker det är rätt kul att vara med mormor idag :)

men jag vill iaf ha hem busfröet snart


Funderar lite på skolan i morgon ! eftersom jag behöver extra hjälp med matten och inte får det på lektionerna (har matte i morgon) så vet jag inte rikgt om jag ska gå till skolan i morgon

ska få lite extra hjälp av en som heter Fredrika Svenska läraren har tagit kontakt med henne men fick tid förra fredagen men kunde inte gå hade ingenstans att ha Nea för på dagis gick det magsjuka och mamma jobbar på förmiddagarna så det blev ingenting tänkte ringa upp henne själv och boka ny tid så kanske man kan få lite extra hjäl så jag vet inte om jag skippar skolan i morgon istället har ingen klok i familjen heller som förstår sig på matten vi har ! så det är svårt att ta hjälp av mamma och pappa och brossan ! skulle behöva någon till som kan hjälpa till


någon som känner att dom vill hjälpa med mej matten ? :P


Ne ingen skola för mej i morgon tror jag skulle vilja ha Nea hemma i morgon också ifrån dagis ha en mamma ochNea mysig dag i morgon det behöver vi

vi har kommit varandra mycket närmare nu den senaste tiden

när man inte behöver tänka så mycket på allt som händer !

så det känns jätte bra Nea är mammig som bara den och ibland får jag inte ens gå på toa utan att hon gråter och tror att jag ska lämna henne !

så ibland kan det vara lite jobbigt men är man mamma så är man jue

då betyder man mest helt enkelt (lika mycket som pappan då)

Nea var mycket pappig där ett tag så jag trodde att jag skulle bli galen på henne men nu är hon inte alls pappig längre pratar knappt om honom nu är det BARA mamma som gäller vi tar igen all tid vi har missat för att jag har lagt min enerig på sånt som inte betyder någonting för mej som jag mått dåligt för men den enda som betyder något för mej är min älskade dotter

och jag har förstått att jag måste sluta fundera och lägga energi på sånt jag inte kan göra någonting åt och istället lägga ALL min energi på mitt barn istället som VERKLIGEN behöver det mammas skruttis du är värld all kamp här i världen för dej gör jag ALLT för dej orkar jag kämpa så som jag gör

jag kan gå igenom eld och vatten

för det kan man göra för sina barn det är bara en (mamma och pappa) som kan känna en såndan sak

när man blir mamma eller pappa då först vet man hur det känns :) helt UNDERBART det finaste man kan få är ett eget barn som kallar än mamma och som kryper upp till än och säger "mamma jag älskar dej"

då myser man :)


ifrån det ena till det andra tror jag ska ringa och klaga hos hyresvärden att det är så SJUKT kallt här golvena är jätte kalla fryser om fötterna även fast jag har 3 par tjocka stumpor och ett par benvärmare på mej

då är det verkligen kallt också

dom sätter jue inte på värmen förens det blir minusgrader men jag betalar faktiskt JÄVLIGT hög hyra här så jag har rätt att få lite värme !

för värmen ska ingå då ska jag ha värme också man ska inte behöva frysa innomhus iaf hur skönt är det inte att vara ute en hel dag och bli så där rikigt kall och komma in till värmen men den turen har inte jag för jag fryser i lägenhten också många gånger som jag måste ta ett varmt bad för att jag fryser så ska det inte vara!

Ne känner mej på klagohumör :P det var så mycket bättre när Sandvikenhus hade det här området men nu har nå företag i Stockholm tagit över och alla vet jue att Stockholmar har pengar så det räcker och blir över !

men sen dom tog över så har nästan alla hyresgäster flyttat dom har inte många kvar för dom höjer hyrorna och det är kallt i lägenheterna och ingen service får man heller för den hyran man betalar !

Så därför flyttar alla till det området som Sandvikenhus fortfarande har kvar!

men som jag ha hört så kommer Sandvkenhus ta över här igen

så jag hoppas på det så kanske man får lite värme iaf :P


Ne undra om man ska äta lite mat kanske steka på lite korv och bruna bönor orkar inte laga mat när Nea inte är hemma då är det bara jag som äter så då får det blir lite lätt istället !

måste ringa mamm först och kolla om Nea äter där för annars lär jag vänta tills hon kommer hem och göra någon annan mat för hon äter då inte bönor skit ungen :)


Skriver kanske mer senare ikväll !

Puss å kram

 
 
Johanna

Johanna

4 november 2008 17:06

Dem har sina perioder dem små :) Ibland är det bara mamma som gäller och ibland är det bara pappa som gäller =) Det är är skönt att dem har både och =) Max här hemma har en "mamma hanna" period nu efter att ha haft en pappa period ett tag nu :)

http://haaannaaas.blogg.se

 
Linda

Linda

4 november 2008 20:43

hehe ja dom har jue det dom små :)
det är bra att dom är så pass trygga med både mamma och pappa
Tror Nea blivit lite mer mammig på sista tiden för att jag har släppt taget liv grann om problemet med Johanna och gett all min energi till Nea istället som verkligen behöver mej

http://LindaJoohansson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards