Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Linda Johansson - 7 januari 2009 20:50

Har hittat en text till en sån OTROLIGT fin låt som vikingarna har gjort !

Finns på www.youtube.com om ni är intresserade av att lyssna !

Den är sjukt fin jag gråter ALLTID när jag hör den

Jag ska då ALDRIG svika min mamma på det sättet mammis är en av dom viktigaste i mitt liv utan min mamma så vore jag INGENTING ! hon är den finaste och underbaraste som finns jag är henne evigt tacksam för allt hon har gjort för mig !

Finns inte ord som kan beskriva hur mycket jag älskar henne och vad hon betyder för mig ! Underbara finaste lilla mamma <3

Varför jag skriver om just mamma och den här låten

JO det är för att mamma fyllde nyligen år för bara 3 dagar sen

Och just den dagen gjorde jag ett rikigt STORT misstag som mamma blev rikigt besviken på och hennes dag blev förstörd !

Och jag var inte med och firade henne men alla andra var

Därför så vill jag lägga ut den här låten för den betyder mycket för mig !

Har lyssnat på den sååå MÅNGA gånger

*Enjoy*


En gammal kvinna och pyntar i sitt hus idag är det hennes stora dag!
Hon har köpt kaffe bröd och tårta , som smyckat med små ljus
och likör av bästa slag !
Och när hon lägger på en duk , den finste hon har
Så ringer det i hennes telefon , hon blir glad och lyter
luren och hör rösten på en karl hennes allra yngste son
Jasså säger du det du kan inte komma från , du tog fel på vilken
dag det var , nej det gör ingnting om det är nåt bara ring
för jag finns jue här vardag!


Hon tar fran fin servicen , den med små vijoler på
En kopp har en gång gott i kras , men hon tänker det gör ingenting
vi blir så få på mitt kalas !
Och när kaffet kokar upp så ringer telefon , hon glömmer allt
och springer därifrån
Och på ett ögonblick hon mister något inombords !
Då hon hör rösten på en karl hennes allra äldsta son
jassså säger du det du kan inte komma ifrån , du tog fel på vilken
dag det var Nej det gör ingenting om det är något så bara ring
för jag finns jue här vardag !


Flera timmar drar förbi och dag blir till kväll
En trött gammal kvinna somnar in
Hon har stått där hela dan , och väntat sina barn
Isin blommiga gardin !
Hennes kaffe bröd finns kvar och tårtan där den står
Den visar hur barn överge !
Och när dottern ringer finns det inget mera att förstå !
Då har ljusen brunnit ner !
Jasså säger du det , du kan inte komma ifrån
Du tog fel på vilken dag det var , nej det gör ingenting om det är
nåt bara ring för jag finns jue här vardag !

Av Linda Johansson - 7 januari 2009 15:30

Ja då var man barnledig typ i en vecka då !

Känns lite overkligt känns som om att hon kommer hem om 2 dagar igen !

Men den här gången blir hon borta i 6 dagar eller 6½

Mammas skrutt unge !

Hade föreslagit Danne om att när Nea fyller 4 år den 25 Februari

att vi två kunde ha ett födelsedagskalas för Nea hyra lokalen här nedanför mig som är rätt så stor för 9 stycken galna ungar :P

Ha lite lekar och fiskedamm och fika och lite sånt mys !

Han var väl inte rikigt med på noterna när jag frågade det !

Så självklart blev jag väääldigt less för jag tycker att vi skulle kunna göra det tillsammans för att Nea skulle ÄLSKA det

Men idag när han hämtade henne så sa han att det där med kalaset skulle vara en bra sak !

Då blev jag ganska glad för jag VET att det skulle vara jätte kul

att få fixa tillsammans med våran dotter hennes stora dag ! Hennes första kalas för bara barn ! Utan vuxna !

Så Daniel får stå för tårtorna som han är duktig på !

Och bakning så står jag för resten handling och sånt !

Kommer bli jätte kul :)

Sen får både jag och han én varsin dag att fira henne med våra familjer också

Nog om det !


Som sagt var Nea åkte för en stund sen!

Jag sitter här och små kollar på TV SKa slappa resten av dagen !

Blev ingen pomenad med Linda orkade inte men hoppas på att hon vill komma över senare och gosa lite med mej !


Pussochkram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards