Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Linda Johansson - 5 januari 2009 20:56

Usch vad trött jag är nu !

Har varit och handlat nu iaf skönt att ha det gjort nu har man lite grejer i skåpen också !

Ska snart göra kväller med Nea och mej och jag ska sova HEEEEELA natten!

Som en stock !

Pratade med Faster Sandra i telefonen idag (du är bra go du gumman)

Pratade om allt möjligt ! Försöker få tag i Daniel också men han vet inte hur man svarar i en telefon verkar det som !

Har en massa möten här i Januari också usch! stor mötet med allihopa !

Ska till optiken för en kontroll så jag inte fått sämre syn !

Sen ska jag upp och prata allvar med Soc kärringen också !

Motte jag få jobba mer nu så jag slipper dom !

Sen har jag 1000 samtal att ringa när det blir vardag också!

Till Familjerätten , till skolan (säga att jag hoppar av) Ringa och kolla efter jobb Ringa till 3 och hota dom lite att jag ska ha billigare mobiltbredband

av dom eller snabbare annars så byter jag abonemang ! :P

Ja det var väl alla som jag kom på nu ! Mycket att göra nu i början av året!


Ska försöka få Nea att sova i sin säng också så småningom !

Hon har fått tagit min gamla lilla TV som står i hennes rum nu

Ska också köpa en DVD spelare som jag ska ta själv så får Nea ta min gamla skrutt :P Så det blir lite lockande att sova i sin säng sen !

Får se hur det går då !

Ni får hålla tummarna att jag får sova ensam i min säng nu på 4år

Nea åker ju till Daniel i övermorgon (Onsdag) och blir borta tills på Tisdag veckan där på Får se om man klarar av det då så man inte klättrar efter väggarna här hemma måste se till att hitta på något dom dagarna !

Vet iaf att jag ska umgås så mycket som möjligt med älskade bästa vän Linda Och jag ska också träffa Sandra Neas faster vi ska ta en promenad eller en fika eller vad det nu blir och prata det behöver vi nu !

Sen har jag lite att fixa med här hemma också ska fråga pappis om han kan hjälpa mej att bära ner lite skit i förådet i källaren ska rensa Neas leksaker också slänga undan lite skit som hon inte leker med längre ! Så det får plast med mer där inne hon fyller jue år i Februari så då hoppas jag att jag har råd att köpa lite mer än vad jag gjorde till jul !

Sen ska jag rensa lite bland hennes kläder också lägga undan det som blivit för smått ! (Någon som intresserad av att komma och kolla på kläder så hör gärna av er)

Så jag har att göra när hon är borta i sex dagar!!


Nea blir nästan bara värre och värre för varje dag som går känns det som !

Medans jag sov i dag så har mamma fått tjata som en galning på henne för hon varken lyssnar eller gör som hon säger ! mamma var helt slut i dag när vi åkte hem hon brukar ALDRIG bli trött på Nea men idag blev hon det och det visade hon verkligen också och jag förstår henne helt och hållet !

Hon är inte alls lätt att ha att göra med nu kan jag säga !

Och djuren är hon inte ALLS snäll emot !

Hon behandlar dom som leksaker och så fort man inte kollar så nyper hon till och gör illa dom !

Blir galen på att hon gör så hon måste lära sig att reskeptera djuren och att dom inte är nå leksaker ! ochhur man ska få henne att fatta det är inte lätt man tjatar nog mer än 1000000 gånger om det varje dag plus en massa annat man måste tjata om känner mig som en gammal gnatig gnäll kärring och jag blir alldeles trött hela jag när jag måste tjata så mycket om dagarna!

Dom enda gångerna jag inte tjatar det är när vi sover eller hon är hos sin pappa då slipper man tjata därför är man så trött när hon åker att man inte orkar göra mycket alls mer än att vila !

Men hon är min skatt endå min finaste lilla tjej !

MEN guuud så trött jag kan bli på henne ibland !


Ne nu blir det kväller för oss sena kvällar nu för tiden för Nea !

Men hon sov en stund på eftermiddagen eftersom hon gick upp vid 07.00 tiden när jag kom hem ifrån jobbet och det är hon inte van vid !

Hon brukar oftast sova till 08.00 - 09.00

Så hon somnade på mammas och pappas soffa !

Men nu är det dax att lägga sig klockan börjar bli mycket och imorgon funderar jag på att gå ut och åka pulka med henne någontans !

Låter helt jävla SJUKT men jag har inte varit ute och åkt pulka med henne en endaste gång nu i vinter mycket för att snön inte legat kvar

det är jue nu efter nyår och några dagar före som det varit rikigt kallt och snön har legat kvar !

Så i morgon är det dax att ta pulkan och ungen och gå ut någonstans !

Skulle gärna vilja åka till Högbo och åka pulka och grilla lite korv och lite sånna små saker men svårt att ta sig upp utan bil Mamma skulle över till mormor en sväng i morgon så hon kommer ha bilen då !

Får bli när hon kommer hem sen i 9 dagar att man gör något skoj då!


Natti natt allesammans !

Och som jag ALLTID säger var rädda om varandra ! Det är dom närmaste som betyder mest !

Puss & Kram

Av Linda Johansson - 5 januari 2009 13:56

Godmorgon allesammans!


Jag slog upp ögonen (eller rättare sagt mamma och Nea väckte mig)

Vid 13.00 tiden är fortfarande trött känner mej bakfull ! Är sjukt hungrig och väntar på att maten ska bli klar !

Natten gick på bra på jobbet jag drack två koppar kaffe hemma innan jag åkte iväg för jag var förjävligt trött igår kväll när jag skulle börja jobba !

Sen drack jag massa coca-cola och två koppar till kaffe på jobbet !

Så jag klarade natten satt och läste och kollade på TV hela natten

Timmarna imellan 5-7 var vääldigt seeeg eftersom jag slutade kl 07.15

Men sen så fick jag åka hem och sova Nea sov när jag kom hem men ropade på mig och jag gick in och sa att mamma var hemma nu och att hon kunde sova lite till eftersom det var så tidigt på morgonen hon var ledsen igår när jag skulle åka iväg och grät ! Hon är inte van att jag jobbar nu ! Hon är jue så van att jag är hemma med henne hela tiden !

Så hon somnade om en stund och jag gick och la mej i mammas och pappas säng och hade svårt och somna för jag hade sååå SJUKT jäkla ont i armen

Jag vet inte alls vad det var men troligtvis så var det för att jag hade städat så hårt timmarna tidigare så hela natten satt jag med kramp i armen !

Det var inte kul kan jag säga !

Men efter en stund somnade jag och har sovit i 6 timmar

Fortfarande trött som ett slakt men att sova 6 timmar på morgonen är inte lika effektivt som att sova en hel natt det är inte samma sak !

Men jag ska snart äta och sen stutsa in i duschen och försöka vakna till lite grann s

ska ut och handla idag också skulle ha gjort det igår men eftersom jag skulle iväg och jobba så blev det inte av så idag SKA jag handla har skjutit upp på det i 3 dagar nu så nu är det verkligen på tiden !


Vill bara slänga in några ord till min ÄLSKADE bästa vän Linda

Ibland är det jobbigt man kan känna att man inte räcker till att man inte duger som man är !

Men en sak gumman ska du veta och det är att du ALLTID är älskad för den du är du är världens bästa vän och en underbar syster !

Vi är av samma sort du och jag !

Tänker alltid samma är precis lika dana !

INGENTING kan skilja oss åt jag finns här för dej i både svåra stunder och lyckliga stunder !

Jag  sviker dej ALDRIG ! jag kommer alltid finnas vid din sida så länge som du står ut med mig :P

Kärleken till dej går inte att beskriva jag trodde ALDRIG att jag skulle träffa en rikig vän under mina 22 år har jag gått på nit på nit när det gäller att finna en rikig vän !

Dom har svikigt sårat och bedragit mig lämnat mej ensam när det varit som jobbigast aldrig trodde jag väl att jag skulle finna rikig vänskap !

Tills den dagen du stod framför mig

Den dagen förstod jag att vi ALLTID kommer att ha en UNDERBAR vänskap

och att INGENTING kan komma imellan oss två

Jag ville bara säga att vad som än händer hur vi än mår så finns vi ALLTID för varandra du vet att du kan ringa mig när som helst mitt i natten tidigt på morgonen ja när du vill om du behöver prata !

Jag finns här och jag behöver knappast säga att du vet det för det vet du !

TILLSAMMANS KLARAR VI ALLT !

Jag älskar dej bästaste bästa vän i hela världen ! Finaste underbaraste du !



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards