Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Linda Johansson - 16 januari 2009 20:42

 Godkväll !


Oj vilken dag det har varit !

Nea har haft så sjukt mycket energi så det är inte klokt på en fläck !

Hon har varit väääldigt jobbig idag kan jag säga !

Men barnen har väl sånna dagar också ibland !

Tur att dom inte är allt för många iaf då skulle jag blir knäpp !

Vid 16.00 tiden gick vi över till Linda och Hugo barnen har lekt och ritat och kollat på film ! Lindas mamma var där när vi kom vi satt och pratade om kryssningen och hur mycket vi ser fram emot att få åka ! kommer bli så SJUKT roligt ! Så fort vi kom innanför dörren där så frågade Hugo om Nea ville ha en glass så självklart vill hon ha det !

Både Nea och Hugo har varit som två stycken dårar idag var det inte den ena så vart det den andra som höll på att göra oss tokiga !

inget bråk mellan dom den här gången och det är jag ganska förvånad över faktiskt men dom har istället bråkat med oss ! och det är jue inte så bra det heller !

Ungarna har vräkt i sig 4 glassar var idag och Neas mage är nog inte så glad kan jag tänka mig !

Bästa komentaren ifrån Nea idag var "Mamma om jag får en glass av dej så älskar vi varandra" hahahahha knäpp bollen! hon kan hon den ungen !

Så har vi så klart ätit också blev köttbullar och korv och stuvade makaroner trodde aldrig att ungarna skulle äta så bra efter alla glassar men dom åt jätte bra !

Men när vi skulle gå hem så bröt helvetet löst !

Fy fan Nea skulle inte alls hem hon skulle vara kvar hon skrek och var helt hysterisk slog omkring sig och var helt galen !

efter många försök till att få henne komma och klä på sig så hämtade jag henne och då blev hon ännu galnare och började slå mig i ryggen om och om igen och hon är verkligen stark den tjejen !

Tur att man kan behärska sig i sånna situationer iaf att man kan ta det lungt och inte bli förbannad och skrika till barnen när dom är så där då blir det bara ännu värre hon var jue sååå trött stackarn annars brukar hon inte vara så där !

hela vägen hem grät och skrek hon sa åt det åt henne att "om du inte är tyst nu så kommer trollen ifrån skogen och äter upp dej"

man lär jue försöka med någonting om inte annat så gav det iaf effekt och hon blev jätte tyst :P jäkla unge att ha humör !  :D

Nu ligger hon här bredvid mej och håller på att somna lillfisen !

helt slut nu !

Ska också lägga mej i tid i kväll känner mej lite små trött !


Imorgon då ?

Ja mamma och pappa är fortfarande inte helt friska så jag vågar mej inte på att ta dit Nea än förrens dom är helt friska !

Dom saknar jue Nea som en tok nu och det kan jag förstå

dom har inte träffat henne på 10 dagar nu

Så till dom kan vi inte trippa över till heller

utan jag tror jag ska ta och städa här i morgon Nea får självklart hjälpa till

ta golven och torka av lite på toaletten så skitigt där inne nu så det är inte klokt !

Så jag har ingen aning om vad vi ska göra i morgon alls förutom att städa eventuellt då !

Kanske tar en tripp utåt i morgon en stund idag har vi inte varit ute mer än att gå fram och tillbaka till Linda ! Och det är jue inte mycket precis

så jag tror vi går ut en sväng i morgon !


Ne nu bloggar jag inte mer idag !

skriver mer i morgon

Puss och kram !


Av Linda Johansson - 16 januari 2009 15:09

Hejj hopp !


Gick jätte bra på MVC idag spiralen satt där den skulle som tur var :D

Neas farmor hjälpte till och det uppskattas så klart

När vi kom hem så gjorde tänkte jag göra lite mat men det blev havregryns gröt och smörgås istället ibland får man göra så :P

Sen har vi målat och busat en massa just nu sitter Nea och busar och skrattar en massa här bredvid mej !

DINGO hon :D

Pappa skulle åka och handla åt oss har dåligt med pengar + att Nea inte ville åka och handla ! tur att man har dom ibland har jue ingen annan att fråga!

Så vi inväntar pappa  nu sen ska vi snart knata över till Linda och Hugo så barnen får leka av sig Nea har så mycket energi just nu !

Jag är skit trött och känner absolut ingen lust att underhålla henne mer än vad jag gjort idag !

Så det ska faktiskt bli skönt att gå över till dom så barnen kan leka med varandra!

Äter väl mat där också och en massa sånt mys :)

Funderar på om jag kanske ska ta och städa lite här i morgon Nea får självklart hjälpa till annars går det jue inte !

Jag vet inte vad jag ska göra med all hennes energi hon är helt galen här nu hon vet nog inte själv heller vad hon ska göra av den !

Tar nog en promenad UTAN vagn till Linda sen så får hon springa av sig

så hon gör av med lite energi iaf !


Ne nu ska vi snart göra oss klar och invänta pappa och gå över till Linda

skriver mer senare eller

Puss Puss



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards