Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Linda Johansson - 29 januari 2009 20:51

Måste bara få skryta lite !

Jag har VÄRLDENS duktigaste lilla tjej Hon är såå klok och duktig och helt enaståeende helt enkelt !

Först var det en stor process att gå igenom med att sluta med nappen

hon klarade det SUVERÄNT ! hon klagade inte och gnällde inte alls

utan hon förstod att hon inte ska ha napp nå mer !

Hon accepterade det jätte bra utan nå bråk alls visst fanns det stunder då man såg på henne att hon led och man bara ville dö det gjorde sååå FRUKTANSVÄRT ont i hjärtat att se besvikelsen och förtvivlan i hennes ögon men ALDRIG något gnäll inget bråk inge tjafs ingenting !

Min unika lilla skatt !

Och idag så tog jag mej i kragen och tänkte ta tag i det här med att hon ska börja sova i sin säng !

Hon fick börja med att välja ut sängkläder helt själv tog fram alla vi hade som passade hennes säng och hon valde ut ett säng sett med "Kram björnarna på" sen fick hon välja själv vad hon ville ha för lampor tända alla förutom den i taket då så klart

Hon valde blomlampan ovanför sängen och lampan i fönstret !

Hon fick välja bok själv som hon ville att jag skulle läsa !

Trodde inte att det skulle gå så bra som det gjorde !

Läste 3 sagor för henne och sa att hon var duktig att alla tjejer som fyller 4 år sover i säng och att dom är stora nog då att sova utan sin mamma !

Att alla duktiga 4 åringar som sover i sin säng är stor nog för att ha eget kalas ! Och det gick hon med på hur bra som helst :D

Så efter jag läst sagen för henne så satte jag på TVn och sa godnatt

Och gjorde klart för henne att lampan i hallen är tänd hela natten och att om hon skulle vakna inatt så får hon komma över till mig så hon vet att hon bara kan komma över !

Så nu sover hon som en stock i SIN säng :D

Mammas duktiga lilla tjej Du gör mamma så stolt varje dag som går !

Du är mammas ögonsten du klarar ALLT bara du vill

Hon är speciell min lilla tjej !

Hon kan

* Räkna till 10 på engelska

* Räkna till 20 på Svenska

Sjunga blinka lilla stjärtna på Engelska

* Säga Jag älskar dej , Hej , Hejdå , katt , hund , tv , hjärta , och en massa annat på Engelska

* Skriver nästan hela alfabetet

* Skriva mamma , pappa , Nea , Johansson , m.m


Sååå duktig är min lilla tjej visst finns det barn som är duktiga men jag tror mitt barn är unikt !

Hon läser av mina tankar hon pratar helt rent utan nå problem !

Kan säga många svåra ord som en vanlig 4 åring inte kan säga

Så nu vet ni hur duktig min älskade lilla tjej är

och att jag har ALL rätt att skryta om henne också !



Av Linda Johansson - 29 januari 2009 14:30

Ja jag vet jag brukar säga ofta att jag är trött men idag !

Det är nå helt annat jag är SJUKLIGT trött seg ingen ork nada !

Lite känning att jag börjar få lite ont i huvudet också !

Fryser och har mej vet inte om det är nå på gång jag hoppas VERKLIGEN inte det då blir jag GALEN på rikigt om jag skulle bli sjuk nu när vi snart ska åka bara en vecka kvar nu inann det är dax !

Men det lär väl visa sig spelar ingen roll om jag blir sjuk jag kommer pimpla i mej alvedon och åka endå så är det bara !


Händer idag då ?

Ja jag vet inte rikigt än Nea sitter i sitt rum och kollar på TV pappa var här nyss och fixade så att hon kan kolla på bolibompa i sitt rum KANON !

Hon ska få börja sova i sin säng nu tänkte börja ikväll !

Daniel kommer över senare ikväll också så jag ska ta upp det med honom

Så han också börjar med det när hon åker till honom nästa onsdag !

Nea brukar ligga i min säng och kolla på TV tills hon somnar men nu kan hon inte det för nu funkar inte den TVn för pappa kopplade om den till Neas rum istället så nu har hon inget annat val än att ligga i sitt rum

Så vi får se hur det går då !

Så har man katt fan på det också som BARA SKA vara i Neas rum så fort man öppnar där med alla små saker man kan leka med så det kan bli ett VÄÄÄLDIGT stort problem stänga dörren till Neas rum kan jag göra när hon somnat men när hon är vaken så kommer Bebis springa in dit och hålla på och leva om så klart !

Funderar på om Linda ska få ta henne i några dagar till och börja med tills Nea vant sig att ligga i sin säng !

Men vi får se !

Linda kommer över om en stund också och ska dicka lite kaffe och snacka lite skit med mej !

Sen kommer jue som jag sa Daniel över och ska prata om kalaset som vi ska fixa åt Nea planera lite grann och så !

Vi ska väl inte göra så mycket idag blir nog bara att vara hemma Nea är också lite små trött märker jag inte lika full fart på henne som det brukar hon har nyss ätit klart sin pencilinkur man blir jue trött av pencilin också Men hon klagar fortfarande att hon har ont i örat så om hon gör det i nån dag till så kommer jag ta kontakt med hälsocentralen för en ny tid och kolla så öroninflamationen har gått tillbaka !

Så vi blir nog bara hemma idag och tar det lungt skönt det också ibland !

Man kan inte bara vara ute på äventyr jämt barnen måste få ta det lungt någongång också men det är många som inte fattar det !


Ne nu har jag inge mer att skriva om faktiskt !

Skriver väl mer senare antagligen :D


Du är en riktig tjuv du har stulit mitt hjärta helt och hållet

Om du en dag lämnar tillbaka det så hoppas jag att det är helt

Var försiktig med mitt hjärta det är mer ömtåligt än vad du kan tro !

Du är den mest finaste på hela jorden !

Jag hoppas du förstår hur mycket jag tycker om dej <3


Av Linda Johansson - 29 januari 2009 14:30

Ja jag vet jag brukar säga ofta att jag är trött men idag !

Det är nå helt annat jag är SJUKLIGT trött seg ingen ork nada !

Lite känning att jag börjar få lite ont i huvudet också !

Fryser och har mej vet inte om det är nå på gång jag hoppas VERKLIGEN inte det då blir jag GALEN på rikigt om jag skulle bli sjuk nu när vi snart ska åka bara en vecka kvar nu inann det är dax !

Men det lär väl visa sig spelar ingen roll om jag blir sjuk jag kommer pimpla i mej alvedon och åka endå så är det bara !


Händer idag då ?

Ja jag vet inte rikigt än Nea sitter i sitt rum och kollar på TV pappa var här nyss och fixade så att hon kan kolla på bolibompa i sitt rum KANON !

Hon ska få börja sova i sin säng nu tänkte börja ikväll !

Daniel kommer över senare ikväll också så jag ska ta upp det med honom

Så han också börjar med det när hon åker till honom nästa onsdag !

Nea brukar ligga i min säng och kolla på TV tills hon somnar men nu kan hon inte det för nu funkar inte den TVn för pappa kopplade om den till Neas rum istället så nu har hon inget annat val än att ligga i sitt rum

Så vi får se hur det går då !

Så har man katt fan på det också som BARA SKA vara i Neas rum så fort man öppnar där med alla små saker man kan leka med så det kan bli ett VÄÄÄLDIGT stort problem stänga dörren till Neas rum kan jag göra när hon somnat men när hon är vaken så kommer Bebis springa in dit och hålla på och leva om så klart !

Funderar på om Linda ska få ta henne i några dagar till och börja med tills Nea vant sig att ligga i sin säng !

Men vi får se !

Linda kommer över om en stund också och ska dicka lite kaffe och snacka lite skit med mej !

Sen kommer jue som jag sa Daniel över och ska prata om kalaset som vi ska fixa åt Nea planera lite grann och så !

Vi ska väl inte göra så mycket idag blir nog bara att vara hemma Nea är också lite små trött märker jag inte lika full fart på henne som det brukar hon har nyss ätit klart sin pencilinkur man blir jue trött av pencilin också Men hon klagar fortfarande att hon har ont i örat så om hon gör det i nån dag till så kommer jag ta kontakt med hälsocentralen för en ny tid och kolla så öroninflamationen har gått tillbaka !

Så vi blir nog bara hemma idag och tar det lungt skönt det också ibland !

Man kan inte bara vara ute på äventyr jämt barnen måste få ta det lungt någongång också men det är många som inte fattar det !


Ne nu har jag inge mer att skriva om faktiskt !

Skriver väl mer senare antagligen :D


Du är en riktig tjuv du har stulit mitt hjärta helt och hållet

Om du en dag lämnar tillbaka det så hoppas jag att det är helt

Var försiktig med mitt hjärta det är mer ömtåligt än vad du kan tro !

Du är den mest finaste på hela jorden !

Jag hoppas du förstår hur mycket jag tycker om dej <3


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards