Alla inlägg under juni 2011

Av Linda Johansson - 22 juni 2011 12:13



Nea ville också presentera sig så hon gjorde också en liten Video till er :-) 



 


Passade på att knäppa ett mor & dotter kort !


  

Av Linda Johansson - 22 juni 2011 10:12

Godmorgon ! (Eller nå)


Nea ligger fortfarande i sängen hon har slappat heela morgonen och vägrar

att komma upp får inte i henne nån frukost heller !

Hmm ... hon säger att hon är förkyld (Sjuk) men jag tror nog att det är mer

att hon är trött idag ... Det blev lite sent igår tror hon somnade runt

22.40 ungefär så inte konstigt att hon är trött !

Själv är jag rätt så pigg jag var trött imorse eftersom det blev ganska sent

innan jag somnade igår kväll så vaknade Nea vid 08.30


Vad vi ska göra idag vet jag inte rikigt det beror på vädret !

Hade ett förslag till mamma om man skulle ta en dag i Högbo med tjejerna

Emma & Nea ... men det beror på om vädret håller i sig för just nu är

det sol och det är varmt ute ... men det kan jue hinna ändra sig under dagen !

Sen beror det på när Nea behagar att komma upp :-)

Jag tror nog att det får bli brunch idag !


Bloggar mer senare kanske slänger in en Videoblogg också !

Puss och Kram !


Av Linda Johansson - 22 juni 2011 08:42

 


Svar till : Thilda


Oj förlåt mej ... jag vet att det var en som svarade  iaf :-)

tack så mycket för det ...Och kul att du gillade det

Hade hoppats på att fler skulle svara och säga vad dom tycker

men jag kör på Videobloggning endå för jag tycker det är lättare ibland

att videoblogga än att skriva speciellt när man har brottom :-)


Ha en bra dag :-)

Av Linda Johansson - 22 juni 2011 00:25

Ligger i sängen och ska till och sova nu har pratat med Jelan lite i telefonen om allt mellan himmel och jord! Skönt att prata av sig lite :) Nu ska jag sova om det går, jag har en dryg jävla fluga som flyger runt här så den lär väl inte låta mej vara inatt! Puss och Kram

Av Linda Johansson - 21 juni 2011 22:57

Satt på Facebook och kollade runt lite såg en status där som hon hade skrivit som jag gillade och då flög hon på mej utan andedning !




Idag
21:49 Johanna Widoff
haha du är så genomskådlig!


21:49 Linda Johansson
:-)


21:49 Johanna Widoff
ja men vad vill du då?


21:50 Linda Johansson
Det var du som skrev till mej


21:50 Johanna Widoff
haha jaa men vad gör du själv då!?
jag vet vad du har skrivit till Daniel om Nea och dagis och om fritids!
!! Om du inte vill höra någonting om hur du gör,
ska du inte säga någonting om hur vi gör heller!!!
Det blir lättast för alla så! :)


21:52 Linda Johansson
Det där har jag pratat med Daniel om jag har ingenting att
säga dej om det där och du ska inte lägga dej i  hur jag gör ! tack och hej !


Johanna Widoff
sen är det så roligt hur du gör, skriver...
hoppar på mig om att jag skulle ljuga, men vad du menar
kan du som vanligt inte säga!... du bara slänger ur dig en massa du
!!! och allt som jag gör fel och hur, du har tagit efter mig
och hur jag varit och gjort så mycket!!! så genomskinligt!!
nä just det!! du ska inte lägga dig i och inte jag heller!!!
ÄNTLIGEN!


21:53 Linda Johansson
Nea är min dotter jag lägger mej i hur mycket jag vill
när ska du fatta det ?
Sen när hon börjar skolan så blir det helt annat då
kan INGEN låta henne vara hemma utan då ska hon gå sina
timmar i skolan så då slipper vi tjafsa om det bra va :-)


21:54 Johanna Widoff
när ska du fatta själv Linda??!!
Fråga Familjerätten som du tycker så mycket om!!!
du har ingenting att säga till om när Nea är här och hon mår bra!!
varken om dagis eller annat så länge Daniel och jag ser efter henne,
du har ingenting att säga till om det!! se efter vad och hur
du gör själv istället!!!
det är ju inte bara det!!!
vad är det jag skrev som inte var sant? du slänger bara skit,
men stå för det kan du minsann inte göra!!


21:55 Linda Johansson
Vad exakt Johanna är det som stör dej just nu eftersom du kommer med dina påhopp bara så där helt utan vidare ?
Är du på dåligt humör och det går ut över mej eller vad är det frågan om ?
Och du ska säga något om att vara otrevlig ...
Du är BARA arg för att när Nea inte går på dagis så har inte du chansen att träffa henne och det är tydligen svårt för dej därför så håller du på så här !


21:58 Johanna Widoff
vad? du skrev till mig om "livvakter" och jag frågade vad du menade med det och det andra som du slängde ur dig..
 Kan du för en gång skull bara stå för det?!! säga vad sjutton du menar?! Om du har problem med mig får vi antingen reda ut det,
gå vidare eller har du någn annan idé om hur vi ska lösa det?? jag är bara trött på att höra en massa som inte stämmer om hur jag KÄNNer
eller varför jag gör saker eller vad jag tycker - du vet ingenting av det, du hittar bara på!!
haha jag skulle inte träffa henne någonting den här veckan på dagis Linda!! :)


21:59 Linda Johansson
Det jag menar med livvakter förstår du garanterat själv så dum tror jag inet att du är


22:01 Johanna Widoff
näe jag har ingen som helst aning om vad du menar med det Linda, för av oss två är det BRA du som hetsat folk emot mig och "vädjat om hjälp"..!!!
jag skrev ett blogg inlägg om mina tankar och känslor och hur jag minns allting som du så många gånger ältat och dragit upp,
för jag var så trött på det, jag brukar inte kommentera när du skriver, du skrev en massa och när jag frågar vad du menar,
då kan du minsann inte svara och stå för det fast du nyss hade så mycket att säga...!!!


22:02 Linda Johansson
Okejj då är det väl så då


22:03 Johanna Widoff 

ja men antingen får du lära dig att hålla mun, eller så får du stå för vad du gör och säger!!!
annars, boka en tid så river vi upp skiten igen!! för du släpper aldrig det som varit och sen har du mage att sitta och hitta på en
massa om mig som inte är sant - det är inte okej!!


22:04 Linda Johansson
inte sant ? du har din sanning och jag har min du kan inte säga till mej att jag säger en massa saker som inte är sant då


22:06 Johanna Widoff

JO det kan jag Linda, för du skriver varför jag gör saker, hur jag tänker och känner och vad du tror händer "bakom våran dörr"!!!
 det är sådant du inte vet någonting om!! :) alltså hittar du på, inbillar dig eller tror saker som inte är sant!!! för du vet ingenting om varför,
hur jag känner eller vad jag tänker


22:12 Linda Johansson
Och du vet vad som händer här då ? eftersom du skriver i din blogg hur allting är ?
tex att jag blivit mer som du att jag har börjat gå till lekparker och osv ... att du inte förstår vad som hänt
men att du kan jue undra något liknande har du skrivit


22:15 Johanna Widoff
har jag skrivit "hur allting är"!?... det var ju just det som jag INTE gjorde!
just för att jag inte kände att det var nödvändigt, för att jag inte har något
behov av att hänga ut dig och inte heller någon vilja att göra det!!! jag vill inte göra någonting sämre,
men jag vill och har samma rätt som någon annan att säga ifrån!
du då som skrev att du så gärna ville att det skulle fungera, hur skrev du?
kunna prata och dela och fråga om när man har oro eller hur det är o s v...
eftersom Daniel och du inte alltid pratar så mycket och att ni är som ni är och du stör
dig så på honom och hans axelryckningar... det är bara att välja!!... men du har ju sagt att du inte ens vill!!! :/
har jag inte rätt i det då att du ändrat dig väldigt mycket?!?!


22:17 Linda Johansson
hahah därför du skriver att jag hotar dej gång på gång ...
att jag hoppar på dej helt i onödan och att jag skulle ta mer ansvar för Nea nu än tidigare ?
vem är det som hoppar på vem nu igentligen ?


22:17 Johanna Widoff
det har du ju gjort också!!!


22:18 Linda Johansson
Jag pratar inte mycket med Daniel nu heller så där har du fel !


22:18 Johanna Widoff
ja men är det inte olika mellan dig och Nea nu då sen hon blev lite större och det blev sommar nu!?!?...
jag vill inte döma dig och har jag skrivit någonting orätt så tar jag tillbaka det och skriver om eller ber om ursäkt,
men då får du vara ärlig också!!!
vad har jag fel om? jag skrev ju just det! men du skrev att du ville att din och min relation vore annorlunda..!!


22:20 Linda Johansson
Nej det är det inte ... du sa nyss att jag inte ska uttala mej om alls om något som
händer hos er för det vet jag ingenting om ... då ska du inte uttala dej ett skit
om hur det är här hemma eller har varit jag har alltid tagit ansvar för Nea på bästa sätt ...
så lägg av med dom där påhoppen!


22:25 Johanna Widoff
men jag skrev inte att du inte tar ansvar eller hur du har gjort,
jag skrev bara att du verkar göra/vara annorlunda nu än tidigare,
och då frågar jag nu när du tar upp det om jag har rätt i det eller om det inte är så.. det är inget påhopp,
det är en fråga för om jag har fel sa jag att då var det inte min asviskt, det är så jag uppfattat det

 

22:39 Linda Johansson
En del saker kanske inte är så olika som de först verkar?
För nu har exet börjat hitta de platser dit jag alltid gått med flickorna, göra allt sådant som jag förut gjort.
Och tonen i bloggen (bland annat) har svängt, i vissa avseenden... Vad det beror på ska jag lämna osagt,
liksom vad som förut skrivits och hur. Men nog är det en stor skillnad! Jag kan bara undra varför...

....

Så skrev du det är ett påhopp ! Du vet ingenting om hur jag har varit förut du har ALDRIG varit med när
jag är tillsammans med Nea ! Därför ska du inte slänga ur dej sånna förtal heller !


22:41 Johanna Widoff
ja..!? Linda, jag skriver ju en hänvisning till vad jag läst i det du skriver...
och vi har båda skrivit både mycket och länge!!! du har klagat på min lättighet,
enformighet med allt som är positivt och puttinuttigt... Visst är det så!?


22:42 Linda Johansson
Du skriver att du VET hur vi har det här hemma ...
vad jag gör och inte gör .. och att jag skulle börja gå samma väg som dej med Nea det är jue sjukt !


22:42 Johanna Widoff
och hur har du skrivit mycket förut, och hur skriver du nu?....
det är skillnad på din ton i bloggen, på vad och hur du skriver att du gör visa saker.
jag värderar det inte, vad är det som du tar illa vid dig av i just de raderna?


22:44 Linda Johansson
Jag orkar INTE hålla på att lägga hela mitt jävla liv runt omkring dej !
Som du gör med mej och Nea !'


22:44 Johanna Widoff
vad tror du att jag menade med det? det känns inte som att vi tänkte samma sak... :/
Linda det är ju så att du har klagat på att jag är så mycket med Nea och hittar
på saker och underhåller för mycket osv... jag har alltid varit ute i lekparker och grejat,
nu har ju du börjat göra det också!!.. det var inget illa ment i det


22:46 Linda Johansson
Jag har INTE börjat med det ... det har jag gjort länge !
Det kan du INTE uttala dej någonting om vad vi har gjort ! Och varför ska jag
behöva ha den här diskutionen med dej för ?? Sköt ditt så sköter jag mitt !
Du ska inte sitta här och tala om för mej att jag har förändrats både si och så !


22:47 Johanna Widoff
näe men du ska sitta och tala om för alla hur jag tänker och känner och varför si och så???


22:49 Linda Johansson
Börja bete dig då och lägg av att anklaga mej om saker du inte vet ett skit om !
Du det var ett tag sen jag skrev någonting om dej om du inte har sätt det hur
länge ska du köra med att jag skriver om dej i min blogg då ?


22:52 Linda Johansson
Jag gillade din status här på fb och bara för det så ska du börja bråka ?? Nu har jag inte tid med dej längre !


22:52 Johanna Widoff
jag trodde du var ironisk och att det var så


22.53 Linda Johansson

Du hade inte kunnat fråga då istället för att hoppa på mej ???


22:54 Johanna Widoff
jo det hade jag kunnat och det borde jag ha gjort...!


22.54 Linda Johansson
mmm
Skyll inte bara på mej att jag kommer med mina påhopp osv när du också kan !

Av Linda Johansson - 21 juni 2011 19:42

Som jag sa i videon så följde jag med mamma & pappa och käkade lite !

Ville prova något nytt så bestämde mej för en broccoli gratäng ... Den var väl så där ganska god men inte värt pengarna och dåligt kryddad ... tror inte att jag kommer att beställa den igen !


 


Kom precis hem mätt som bara den ... men kunde inte låta bli att köpa

med mej en kexchoklad på vägen hem :-D lär passa på när Nea inte är hemma

mina gömställen hittas direkt ;-)


 

Så jag ska slänga mej i soffan och kolla på TV hoppas på att det finns något

bra att se ... och invänta Nea men hon kommer nog inte hem än på ett tag

tror vi sa 21.00 ... när det är Sommar och sommarlov så får man

faktiskt vara ute lite längre :-)

Nu ska jag slänga mej i soffan och trycka i mej min kexchoklad !

Puss och Kram !

 

 

Lill hjärtat !

Du vet väl om om att du är värdefull
att du är viktig här och nu
att du är älskad för din egen skull
för ingen annan är som du

 

Av Linda Johansson - 21 juni 2011 16:34

 


Svar till : Milla


Hejj :-)


Jo men så är det nästan jämt alla andra dagar som jag inte orkat städa

har det regnat men just idag när jag väl bestämt mej att jag måste ta tag

i städningen då ska det vara sol :-)

Men men jag har hela sommaren på mej att göra en massa skoj :-)


Jo det är så att jag har kollat i almenackan och eftersom jag och Daniel

har två veckors semester med Nea på sommaren så har jag räknat ut

att dom veckorna jag behöver ha dagis till Nea det är v28 och v-.30

bara för sista juli så har hon ingen dagis plats längre utan då är det

fritids som gäller när jag jobbar

Så jag ringde och pratade med fröken på dagis igår och frågade hur många

barn som skulle gå på dagis just dom veckorna

och v.28 var det 3 barn med Nea ifrån hennes dagis

och v.30 så var det en till plus Nea !

Och eftersom mamma & pappa börjar sin semester vecka 28

så kom vi överens om att Nea skulle vara hemma med dom , dom två

ynka veckorna ... Sen så tycker jag att det är Okej att ha lite sommarlov

även fast man går på dagis :-) Resten av året så ska hon jue så klart gå

jag har nästan aldrig haft henne hemma utan det är 9-14 som gäller !

Och nu när hon börjar skolan så är det extra viktigt att hon går !


Oj det är olika ... det beror på vad det är för väder ... är det fint väder så

vill vi gärna vara ute och leka i nån lekpark

eller åka upp till Högbo äta glass och busa runt där :-)

Eller så leker Nea mycket med sin kompis Johanna antingen så följer

Johanna med oss hem eller så följer Nea med Johanna hem

Är det dåligt väder så hittar vi på något inne ...

kollar på film , målar i Neas målarblock , spelar spel , leker med hennes

barbien ja lite av varje !


Hm eftersom jag inte är mycket för att bada och visa mej i bikni

så blir det inte mycket bada som kompisarna vill :-)

Men ibland så hänger jag på ... annars är det skönt att gå till parken

ligga där och sola (om det är fint väder) och tjattra lite

Annars på helgerna så blir det lite rosévin sällskapsspel och lite sånt :-)

Eftersom jag jobbar hela sommaren så kommer jag inte ha så mycket

tid över åt mina kompisar i år tyvärr !


Nej jag har inget speciellt som är planerat i sommar jag jobbar hela dagarna

men är ledig på helgerna och då vill jag gärna ta det lungt och kanske

bara ta något glas vin och njuta av värmen och ledigheten :-)

Så den här sommaren vad jag vet ska jag inte göra så mycket

men med Nea har jag planerat iaf att åka till Fruvik över dagen

och lite andra små utflykter :-)


På midssommar ska vi åka ut till min bror och hans dotter Emma och så brors tjej äta lite gott får se om vi åker ut till Holmen till dansbanan där

, där brukar dom ha lite midssommar firande men det beror på vädret :-)


Tack för din kommentar !




Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards