Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Städning är jobbigt !

Av Linda Johansson - 28 november 2008 14:36

Ja jag tog en liten brake ifrån städningen :P lata mej

har bäddat rent i sängen och tagit reda på monster disken och tvättat och skrubbat rent toaletten så nu är den fräsch iaf !

Men jag har fortfarande lite dammning kvar och så klart golven !

det är inte alls kul att städa finns sååå mycket annat roligt man skulle kunna göra istället men det här är ett måste så har jag första advent städningen klar sen ska jag prata med pappis om han kan hjälpa mej att ta upp adventstakarna i källaren (VÄGRAR gå ner dit själv iaf på vintern man vet aldrig vad man möter på där nere)

Så ska jag sätta upp dom kanske tar det i morgon för jag vet att mammis och pappis håller på för fullt också där hemma så jag vill inte störa dom idag !

jag kan vänta tills i morgon om dom har tid då !

längtar tills jag får sätta upp mina slingor i vardagsrummet små runda bollar med stjärnor i som lyser sätter ut en bild på det senare så får ni se om ni är intresserade :)

Sen ska adventljustaken upp på köksbordet också måste bara köpa ljus först eller om jag kan få ett par av mammis !

nå mer pynt ska jag nog inte ha kanske att jag köper en jul duk och kanske att jag sätter upp ett par gardiner som jag skulle få låna av mammis !

Men sen får det räcka som sagt var vi blir jue inte hemma så mycket i jul så det är lite onödigt !

Och jag tror inte Bebis skulle kunna låta bli julgranen med alla kulor då fick jag nog både jaga katt och kulor som ruller över hela golven och det är jag inte så sugen på !

Men nästa år ska vi ha julgran iaf för om inte kattfan kan låta bli den så slänger jag ut henne :D


Får iaf komma tillbaka till mitt gammla jobb det känns jätte bra att veta !

Chefen sa att hon inte strykigt mej ifrån listan fast dom har skrykigt jätte många så stod jag kvar och det blev jag jätte glad över

Så hoppas dom ringer mej snart så man kanske kan då ihop lite pengar OM man har tur till lite fler julklappar !

Men jag tänker INTE jobb i jul iaf även om dom skulle ringa så vill jag inte göra det !

Tycker synd om dom som måste jobba eftermiddag på julafton eller på juldagen då är jue hela julen förstöd det är jue mysigast på kvällarna !

Men någon måste jobba ! Dom har inget annat val !


Nej nu sitter jag och snackar för mycket gojja lika bäst att sätta fart nu så man kan ta det lungt senare ikväll

för ikväll är det Idol vet inte om jag blir hemma eller om jag åker någonstans har inte bestämt mej ännu det visar sej !

kanske hör med Tapio om han vill se idol med mej eftersom det inte blev av sist jag sa att jag skulle komma till han !

Det visar sej


Puss å kram


 
 
Johanna

Johanna

28 november 2008 21:49

det blev inte så mycket med den andra bloggen, fick för mig att sätta mig ner och pula med den jag hade istället =)) Fast jag har inte tagit bort den andra, kan va bra med 2 stycken :P Tack för komplimangen om bloggen =)

Jag ska inte heller julpynta så mycket i år, blir flytt nästan direkt efter jul och sen har vi det som dig. Ska inte va hemma så mycket.. Jag jobbar 07-15 dagen innan julafton sen jobbar jag 13.15-21.45 på julafton,juldagen och annandagen *pust* men men det blir bra pengar iallafall, man får se det så :) Va kul att du får komma tillbaka till ditt gamla jobb!! =)

http://haaannaaas.blogg.se

 
Linda

Linda

28 november 2008 22:53

Okejj hehe kan förstå det har man börjat på en som man trivs med så vill man gärna ha den kvar ! Tycker du har gjort den jätte fin ja så du behöver inte ha någon annan blogg :)

ja just ja ni flyttar ne då är det ingen idé att julpynta så mycket
Oj Oj det lät inte alls som nå roliga tider det inte det är jue hela julhelgen ?
ja klart det blir bra med pengar absolut
fast jag själv vill helst vara tillsammans med familjen på jul och skulle nog inte ta ett jobb på julafton
Men man ska aldrig säga aldrig :D

kramar

http://lindajoohansson.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

28 november 2008 23:13

Hehe tack så mycket tjejen =))

Nä det blir inget skoj, det är hela julhelgen och sen jobbar jag nyår oxå men då jobbar jag på dagen på nyårsafton och sen kväll på nyårsdagen så man kan ändå fira lite, gör mig inte så mycket :) Men julhelgen är tris.. Man får glädjas med att nästa år är det jag som är ledig. Trivs helt underbart med mitt jobb! Men nackdelen är att man får jobba på storhelgerna. Barnen blir ju inte mindre sjuka för att det är jul tyvär.. Om man nu får säga tyvärr =))

kramar

http://haaannaaas.blogg.se

 
Linda

Linda

29 november 2008 09:01

Ja men det är väl iaf bra att du får vara ledig på kvällen där och fira nyår med familjen :)
hahahhaha klart du får säga det det var inte så farligt :)

Men vad jobbade du med ? har glömt bort :S

http://LindaJoohansson.bloggagratis.se

 
Johanna

Johanna

29 november 2008 11:42

haha det var ju bra det =))

Ja det är skönt att man får vara ledig på kvällen så man kan fira lite nyår ändå. Framför allt att man kan vara ute och kika på alla raketer som smälls upp i luften vid tolvslaget :)

Jag jobbar som undersköterska på barnakuten på Universitetssjukhuset i Lund :) Så helger, kvällar och storhelger hör till när man jobbar inom vården.. Men men det står man ut med :) Ska strax iväg till jobbet för att jobba ikväll :)

kram

http://haaannaaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Johansson - 14 augusti 2013 12:09

Slänger jag in en bildbomb så rolig har jag blivit :-)                                     ...

Av Linda Johansson - 13 maj 2013 11:55

Tung dag idag men lägger endå på ett leende på läpparna bara för att ! ...

Av Linda Johansson - 1 maj 2013 21:30

Ledsen att jag bloggar så dåligt nu för tiden ... men ni som följt min blogg vet varför , som plåser på såren så ger jag er en till bildbomb som vanligt får bilderna tala för sig själv !                         Puss & Kram så länge ...

Av Linda Johansson - 21 april 2013 21:28

Bilderna får tala för sig själv den här gången !                       ...

Av Linda Johansson - 17 april 2013 14:41

Jag bara ÄLSKAR den här låten ! Ingen låt har fått mej att rysa i hela kroppen som just den här låten gör , plus att Bruno Mars har den här hesheten speciellt i den här låten som jag är så jävla svag för när killar sjunger ! Jag bara njuter !    ...

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards