Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Linda Johansson - 3 oktober 2011 17:36

Det var en inflammation i


foten !



Skönt att äntligen veta vad det är för fel ... men jag hade rätt det var en inflammation först så pratade sköterskan om nån liten blodpropp

då vart man jue lite orolig eftersom vi har små proppar i släkten !

Och det är jue det sista man vill ha ... !

Hade tid 11.40 och när jag fick komma in så var det nog det absolut snabbaste besöket jag har varit med om någonsin det tog inte mer än 10 minuter !

Hon kollade på foten en snabbis sen lyssna hon knappt på vad jag sa

sen gav så sa hon någonting om nån propp sen gav hon mej en tid

hos läkaren kl 14.00 så jag fick hämta Nea tidigare idag för att hinna i tid !

Jag såg att läkaren var lite fundersam när han kollade på foten han såg direkt att den var uppsvälld han ville inte ge något uttalande utan hämtade min förra familjeläkare som har varit med jätte många år som också kollade på foten !

Han skrev ut tabletter för inflammationen och värken i foten

jag vet inte rikigt om det pencillin eller om det var nå annat !

Sen så hade han mage att klaga på mina sköna vinterskor ! att jag borde

ha nå andra bättre skor på mej för min vinterskor ger inge stöd åt foten

och värverna hade väl gett upp sa han !

Hmm !

jag vill kan inte ha nå andra skor just nu men får väl leta på ett par andra när

jag kan börja andvända vanliga skor igen !

Så nu äter jag tabletter tre gånger om dagen och Hur ska jag komma ihåg

att ta dom jag som är såååå dålig på att komma ihåg saker !

Får göra en liten påminnelse åt mej själv på nå papper eller nå !


Annars ?


Direkt efter läkarbesöket ringde jag Lill Johannas mamma för tjejerna var sugna på att leka så vi hämtade upp Johanna och följde med mamma & pappa in till IKEA dom skulle in och köpa nå bord och tavlor !

Så tjejerna lekte i lekrummet där i bollhavet medans vi åt lite mat på

resturangen och köpte det som skulle ha !

Sen hämtade vi tjejerna körde förbi Mcdonald´s så dom fick köpa

varsin happy Meal !

Nu sitter tjejerna i vardagrummet och spelar Bamse spelet

och jag får vara den som får läsa åt dom :-)

Dom håller sams iaf och det är huvudsaken !

Sen när lill Johanna åkt hem så ska Nea och jag mysa ner oss i soffan framför

barnpogrammet innan det är lägg dax för Nea !

Och jag själv är så trött så jag håller på att somna sittandes !

Så när Nea har somnat så ska jag också lägga mej och kolla på TV en stund

i sängen innan jag somnar och det lär inte dröjja speciellt länge som det

känns nu iaf !

Det blir inge mer bloggande idag känner jag !

Men slänger in ett inlägg imorgon på förmiddagen innan jag lär ringa lite samtal och sätta mej ner och plugga lite !


Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 3 oktober 2011 10:03

HJag fick en tid på sjukhuset kl 11.40 skönt att få komma dit så dom kan kolla vad det är för fel på mej ! Bara dom hittar felet nu då !

Har nyss tryckt i mej lite käk det fick bli brunch idag

mammas köttförsås så JÄKLA god ! :-)

Så nu är man iaf mätt i magen ! Men trött som bara fasiken eftersom det blev rätt sent igår pga foten och klockan ringde 06.30 imorse !

måtte jag få sova lite bättre inatt om dom hittar felet på foten !


Tänte fördriva tiden lite med att blogga medans jag väntar på att

"Våra bästa år" ska börja ! Det är sjukt beroeendeframkallande pogram !

Sen bär det av till sjukan ... Tur att mamma är så snäll så hon skjussar mej

jag skulle aldrig klara av att gå enda dit med min fot det skulle ta ett

bra jävla tag för mej att komma fram i min haltande takt :-)


Hoppas att ni har en bra dag iaf även fast det är tråk väder ute

regn och rusk kallt och blåsigt !

Men det tillhör jue hösten tyvärr !

Lika bra att pälsa på sig en massa kläder jag är överlycklig fölr mina

vinterskor som värmer mina fryssna fötter :-D

Nu fattas bara mina skinn handskar !

Hörs av senare nu ska jag kolla på TV !

 

Puss och Kram !

Av Linda Johansson - 3 oktober 2011 07:32

Igår kväll var det inte alls roligt ! När jag tog av mej strumpa för att krypa ner i sängen så såg jag att jag var rejält uppsvälld och jag kunde inte röra på storstån !Så jag tog ledigt ifrån skolan idag för att

ringa hälsocentralen för en läkartid

Dom får kolla på foten nu och det här har ingenting med träning att göra som hon jag pratade med sist ! Det är nå fel i min fot , när jag försökte att somna igår så var det omöjligt det värkte dunka och pickade i foten som om någon pickade med ett finger ! Jätte konstig känsla !


Så jag ska lämna lillis på skolan sen ska jag hemåt och ringa till hälsocentralen

och hoppas  på att få en tid ganska snabbt !

Nu på morgonen är foten inte så uppsvälld och det gör inte så jätte ont men den är fortfarande stel och jag kan inte gå på den !

men så har det varit varje morgon när jag har fått vilat foten några timmar

utan att behöva gå på den , men jue mer jag går dessto mer ont och svullen

blir jag ! Så nå knast är det !


Annars idag har jag inte planerat något speciellt det regnar ute

typiskt !

Men jag hoppas att det blir bättre senare på dagen när Nea slutar så vi kanske kan vara ute och leka lite !

Nu lär vi klä på oss och gå iväg till skolan !

Hörs sen !


Puss och Kram !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards