Alla inlägg den 11 oktober 2011

Av Linda Johansson - 11 oktober 2011 18:35

För ikväll !


Innan jag kryper upp i soffan och kollar på TV en stund !

Tvätten är klar för den här gången och det känns skönt att ha det gjort !

Nu är det bara städningen kvar och den ska jag försöka ta imorgon på nå sätt

Jag kommer sova hos mamma och pappa inatt igen

(för jag klarar inte av att vara ensam just nu)

Sen ska jag till skolan imorgon 14-15 men efter skolan så knatar jag hemåt

och tar tag i städningen på en gång inna helgen då kan det vara skönt att

varva ner lite och invänta den efterlängtade Söndagen !


Fick besök av sötnosen Carola idag hon har precis samma sjuka humor som jag

man kan verkligen vara sig själv med henne !

Så jag kan säga att jag är glad att jag lärt känna henne genom skolan !

Men hon snodde min tändare den tjuven ;-P

Så nu kommer hon att tänka på mej varenda gång hon tänder sin ciggarett !

höhö !

Så mycker mer har jag inte gjort idag en lugn dag helt enkelt !

Försöker få dagarna att gå på nå sätt men jag orkar inte göra så mycket !

Nu ska jag ta mej en dusch innan jag kryper ner i soffan och kollar på TV

hörs imorgon !


Puss och kram !

Av Linda Johansson - 11 oktober 2011 12:55

Jag har förstått lite mer , blivit klokare i att se och lyssna , höra och förstå !

Det är bara ord , ingen sanning i någonting ... jag har alltid förstått det , men har fått det helt klart för mig nu , efter ha lyssnat och sätt med

egna öron och ögon !

Allt har blivit klarare för mig än vad det var förut !

Det känns otroligt skönt att äntligen få höra hur vissa känner det !

Allt allt är inte rosenrött för "alla" även fast dom så gärna vill och tror det !

Det spelar ingen roll vad som skrivs så VET vi att så är det inte !

Jag tar inte längre åt mig av det som skrivs , för det är bara ord ,

och ingenting annat !

Jag behöver inte känna det jag känt så många år jag känner inte att jag behöver

"Tävla" längre allting är så uppenbart för mig nu !

Jag behöver inte känna oro på samma sätt längre ... För jag vet sanningen

Jag förstod att den dagen skulle komma när jag skulle få reda på att det mesta bara har varit en STOR fet lögn och ingenting annat !


♥ Det är du och jag , det

 kommer alltid vara du och

 jag ♥

Av Linda Johansson - 11 oktober 2011 09:40

Godmorgon / Förmiddag !



igår kväll kom Jenny över för lite filmkväll ! två stycken skräckisar men den ena var väldigt seg och allt började hända precis på slutet och om jag ska vara ärlig så fattade jag inte så mycket av filmen (som om det skulle vara nå nytt)

men den andra var faktiskt riktigt bra och ibland hoppade både jag och Jenny högt i soffan !

Så det vart som vanligt en lyckad filmkväll !


Jag sov hos mamma & pappa inatt Jenny skjussade hit mej igår kväll

jag kan inte sova ensam hemma för då får jag inte mycket sömn !

Så inatt har jag sovit hela natten men somnade rätt sent !

Nu ska jag vänta på att mamma ska skjussa hem mej så jag får åka hem och

plocka ihop lite tvätt för jag har tvätt tid idag mellan 12-14 och sen 14-16

lika bra att få det gjort nu för nästa vecka börjar min praktik igenom skolan

och det hade jag totalt glömt bort så det vart lite stressigt att ringa

enhetschefen på boeendet men som tur är så känner jag henne ifrån tidigare

och behövde inte gå in på nå detaljer det är skönt :-)

Så på måndag börjar min praktik i 4 veckor framåt !

Har ingen aning om hur schemat kommer att se ut men det lär jag få reda på , på måndag när jag får träffa min handledare !

(Hoppas att hon är bra)


Jag saknar min lill unge så det är helt sjukt !

Bara att räkna ner dagarna och få dagarna att gå på nå sätt ! jag hatar att vara utan henne !


Jag och ludde tog en liten promenad för en liten stund sen

det vart inte en jätte lång sväng för foten pallar inte det riktigt än !

men en liten sväng runt blev det !

Och hade jag haft handskar / vantar på mej så hade det varit väldigt skönt

att gå där och strosa omkring tillsammans !

Känna solens strålar värma  !

Jag vill bli bra i foten nu så jag kan börja ta långa höst promenader !

Jag har iaf bestämt mej för att till nästa sommar ska jag ha gått ner några kg

ingen idé att göra något före jul och nyår !

För jag SKA och vill kunna äta precis vad jag vill då !

Men sen så och då lär väl foten vara bra igen  !


Så det får bli mitt nyårslöfte sen har jag ett till som jag inte vill dela ned mig

av här i min blogg ( lite hemligheter) lär man ha !

Som ni säkert förstår så skriver jag absolut inte ner allt om mitt liv

och allt som händer osv här där ni alla kan läsa det !

Utan jag har en egen dagbok jag skriver ner allt det "hemlig" bra va ? :-)


Knäppte några kort när vi var ut men eftersom Ludde inte rikigt vill lyssna

så är det svårt att få bra kort när han drar i kopplet !


     


Jag önskar att jag hade råd med en systemkamera !

För jag älskar att knäppa kort om korten blir bra , får se när och om man har råd att köpa än någon gång !

Nu ska jag göra lite annat innan mamma kommer och hämtar mej !

(Typiskt att jag inte kan gå hem pga foten)

men jag bloggar mer senare idag !


Puss och Kram !

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards