Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Linda Johansson - 30 oktober 2011 19:38

Lite tankar och funderingar !


Jag kan säga  så "Min dotter" för det är min dotter ... jag behöver inte andvända andra namn

Jag behöver inte kalla henne Prinsessan , Hjärtebarnet , Stora , m.m

Hon är mitt kött och blod sen spelar det absolut ingen roll vilka människor hon har runt omkring sig

Vad dom tror sig ha för plats i hennes liv ... För det finns EN sak som ingen kan ta ifrån mig eller bli det är

just mamma till min dotter för det är bara jag som kan vara det !

Det är en trygghet för mig när det har varit så otroligt svårt en tävling ifrån någon annan ...

En vuxen människa som borde fatta bättre som inte ser hur stor skada det igentligen gör ... för den människan

lever inte i våran värld den människan har sin egen fantasivärld !

Det är tragiskt att vissa människor kan leva så ... jag själv skulle aldrig kunna leva så men vissa kan !

Det är igentligen synd om dom om man tänker efter ... i deras värld så finns det ingenting som är fel

i deras värld är allting så fantastiskt vackert och underbart det finns inga svarta moln inga motgångar

inga dåliga dagar bara vackert !

Kan man kalla det normalt ? Det anser inte jag att man kan göra ...

Sånna här människor är ganska otäcka att ha och göra med för dom ser bara till sig själva

dom ser inte andras känslor och oroheter runtomkring att det många gånger kan bli för mycket !

Dom ser igenom allt det där antingen kan dom inte se det eller så väljer dom att blunda !

Det tragiska i alltihopa är att det finns barn med i bilden som börjar må dåligt pga detta beteende !

Barnet börjar kliva fram mer och mer och berättar dess känslor

Det är svårt att stå och se på men en dag så vet jag att det kommer att slå tillbaka man vinner ingenting

med detta utan man förlorar  ! Och det är det som håller på att hända !

Du / ni kan inte skylle på någon annan än er själva eran handling och hur ni väljer att försvåra situationen

man kan aldrig lägga skulden på någon annan än sig själv när ett barn börjar vända en ryggen !

Det är då man måste stanna upp och tänka till vad man har gjort för fel !

Men vissa kan inte det och det är det som skrämmer mej vissa står och på samma ställe och fortsätter med

sina handlingar , sina drömmr och sin fantasivärld där barnet inte längre vill vara !

Barnet blir dit tvingad ... en gång kanske barnet tyckte det var en rolig lek kanske när barnet var mindre

men barnet växer medans vissa stannar kvar i just barnenens nivå fast man ska föreställa vuxen !

Jag anser att det är fel som vuxen att försöka få barnen att leva i en fantasivärld

där det pratas mycket om prinsessor och prinsar , drakar och ävlor , slott och troll flygande hästar m.m

Det är bara sagor (visst man kan låssas ibland) det har jag själv gjort ... men när fantasin blir till verklighet

för vissa som stannar kvar i den fantasin så blir det skrämmade ... barnen måste lära sig att

verkligheten är en helt annan verklighet än bara fantasier och det är vi vuxna som ska lära barnen det

för hur ska det annars bli när dom möter verkligheten en dag ?

Vuxna som fortfarande har en barns nivå och tänkande anser jag inte ska ta hant om barn utan dom ska

gå klart på dagis leka av sig och komma tillbaka när dom ser verkligheten som den är !

Vem ska tala om för barnet om allt hemskt som kan hända ?

Mord , misshandel , Våldtäckter , krig , droger , alkhol m.m sånt finns inte med i fantasin som barnet dras in i

dagligen ... vad kommer att hända när barnet upptäcker själv om all ondska som finns i vår värld ?


Lite funderingar som jag har suttit och grubblat på !


Jag hämtade hem Lillis idag det var så otroligt skönt att få hem henne igen !

Hon pratade och kramades och hade sig när vi satte oss i bilen ... Hon hade saknat mej sa hon :-)

Det värmer varje gång man får höra det !

Hålla i handen , sitta och kramas och bara vara nära ... Hón behöver väl det ... och jag med !

Nea är så fruktansvärt mammig nu för tiden ingen annan duger åt henne längre !

Utan det ska vara mamma och ingen annan !

Det värmer det betyder så mycket men ibland kan det också vara svårt !

Men nu är hon hemma och vi ska ha en väääldigt bra vecka tillsammans som alltid !

Du och jag , jag och du ! Tillsammans klarar vi allt !



Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards