Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Linda Johansson - 7 februari 2011 16:14

Ibland undrar jag om jag har en tonåring hemma istället för en 6 åring !

Så fort det går emot henne så blir hon sur / arg / ledsen !

Enda sen hon kom hem har hon klagat på någonting och BARA gnäller !

Hon får ALDRIG göra någoning säger hon , hon får inte Leka med Emma

(syskonbarnet) det är pga att vi har olika veckor bror & jag

När Nea är hos sin pappa så är Emma hemma & när Nea är hemma så

åker Emma till sin mamma och det är VÄLDIGT tråkigt !

Så det är självklart mitt fel också !

Sen säger hon att jag inte vill leka med henne , men när jag säger att

jag visst vill leka med henne men frågar vad vi ska leka

då svarar hon inte för då vet hon inte vad vi ska leka !

Sen så går hon runt här och stampar med fötterna i golvet och smäller

igen sin dörr och vill vara ifred ! och går man in och försöker prata

då skickar hon ut än då får man inte vara där henne

"UT ur mitt dum jag vill vara ifred" låter det då !

Det är väldigt svårt när hon är på det här humöret då lyckas man inte

nå fram till henne rikigt då är ALLT fel !

Klädera är fel , leksakerna är fel , TV pogrammen är fel , jag är fel ,

Kompisarna är fel , m.m

Hon kommer ut och skäller på mej HELA tiden om det ena och det andra

Men så fort jag säger något då stänger hon dörren

för då vill hon inte lyssna på vad jag har att säga !

Hon fräser och surar värren än en jag vet inte vad riktigt !

Och säger man åt henne att prata ordentligt då gråter hon istället !

 

Så det är absolut INTE lätt att vara ensamståeende förälder

när man inte har någon som helst hjälp av någon !

Jag skulle ALDRIG ringa Neas pappa och prata med honom om det här

Han är för upptagen med sin "Sambo" och deras gemensamma dotter !

Tragiskt nog så är det så !

Nea är INTE i nån lätt ålder nu kan jag tala om !

Och jue mer man försöker ju mer arg blir hon !

Ni som får hjälp på något sätt ni ska vara glada att ni får det

för jag tar inte förgivet att jag får hjälp av Neas pappa !

Det har jag ALDRIG gjort och kommer ALDRIG göra heller !

Jag har klarat mej själv hittils och ska fortsätta med det också

Hur tufft och jobbigt det än är så ska jag klara det helt själv !

Måtte det här bara vara ett tag en period i hennes liv just nu !

Jag kan jue bara tänka mej om det är så här nu när hon bara är 6 år

Hur det kommer se ut när hon väl är tonåring och blir 14-16 år

 

Jag ÄLSKAR min dotter mer än NÅGONTING annat på denna jord !

Men ibland så är det VERKLIGEN tufft !

Nu ska jag gå in och försöka prata med henne igen får se om hon skickar ut mej eller om hon är berädd på att prata om saken nu när hon är lite lugnare

Så vi kan lyssna på varandra så vi får beträtta hur båda känner

det är viktigt att få berätta vad man känner just för tillfället

varför man är Ledsen , arg , sur eller vad det nu är

Så man kan prata om det , så har vi alltid gjort det är viktigt för oss !

Av Linda Johansson - 7 februari 2011 12:57

Tiden går så JÄVLA sakta så jag blir tokig ! Jag vill hämta hem ♥ nu !

Jag går bara fram och tillbaka för det finns inget man kan göra !

Inget bra på TV och ingenting på internet att göra förutom att blogga då :-D

vilket jag fördriver min tid med just nu !

Mamma håller på med maten "Stuvade makaroner & korv"

en av mina älsklingsrätter så SJUKT gott ! Tar med mej hem också till Nea

hon tycker också om det :-D

bara vi har ätit klart ska vi åka och handla lite innan v i hämtar

lill trollet mitt ♥ så slipper man följa med direkt efter dagis när hon brukar

vara trött , får se om hon springer ner till kusin barnet när hon kommer hem

 

Dagens dikt ifrån Fb

Du är ful Jag är kul Du är fackad Jag är packad

Ja det var jue snällt :-D

 

  

Av Linda Johansson - 7 februari 2011 11:47

ÄNTLIGEN Måndag idag kommer mitt lill ♥ hem igen :-D

Så som jag har saknat dej mitt lilla troll 

Men snart så hämtar jag hem dej igen och vi ska ta igen HELA veckan du har

varit borta ifrån mig !  en RIKTIG mysvecka kommer det att bli :-)

(Blod är tjockare än vatten)

 

 

 

 

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards