Alla inlägg under december 2008

Av Linda Johansson - 26 december 2008 18:59

Ja då var det annandag jul då !

Äntligen slut på det här skiten jag vill att det ska bli vanlig vardag igen !

Har en massa ställen att ringa till när det blir vardag

Men man lär vänta till efter nyår också !


Idag då ?

Vaknade rätt tidigt i morse Nea satte sig och spelade på sitt TV-Spel

som blev en väldigt populär julklapp ifrån "tomten"

Gjorde oss lite smått klar sen efter frukost och åkte iväg och hämtade mormor på sjukhuset för vi ville ta ut henne lite grann

Så vi åkte till rusta i Gävle och kikade lite grann hittade inte så mycket där bara en handtvål två balsam och ett shampoo och lite sånt smått !

Sen åkte vi vidare och åt lite mat en bit före Valbo köpcentrum tur att man inte var in dit för Lindas pappa berättade att det var kö enda ifrån motorvägen till själva köpis

Bror var in där idag han sa att man knappt kunde ta sig fram där försåtr inte varför alla promt ska in dit första dagen det är REA det kommer jue hålla i sig i några dagar nu jag kommer kanske åka in senare i veckan om mamma vill förstås !När det lugnat ner sig lite !

iaf :

Efter vi ätit tyckte mormor att hon var så trött så vi åkte hemåt plockade ihop alla Neas julklappar och åkte hem till en galen glad katt :)

Nea har självklart spelat på sitt TV-Spel ett tag sen har vi myst lite grann nu ligger hon i sängen och kollar på TV

jag ska också strax lägga mej

Det sticker och kliar i halsen hela tiden näsan rinner som den värsta kranen ! Och jag är helt slut i kroppen och är jätte trött jag MÅSTE MÅSTE MÅSTE bli frisk till nyår iaf


Ska sammanfatta vad Nea fick i julklapp avtomten också vet inte om jag kommer ihåg allt men ska försöka iaf!


* Ett TV-spel + ett spel till

* En docka med en massa tillbehöv (böjor nappflaska napp osv)

* Fingerfärg

* Lek lera

* rit block och turs pennor

Pussel

* Massa olika bratz dockor med tillbehör

* En massa kläder

* En mat stol till Dockan

* En matta till sitt rum

* Ännu mer pennor


Jag vet inte om jag har glömt något men jag tror det var allt !

Ne nu ska jag slänga mej i sängen och försöka få Nea att sova snart också !

Imorgon bär det av till Linda och Hugo före lunch vi ska vara där hela dagen tar med Bebis också Linda får hem sin Frälsa i morgon också så katterna och barnen får leka tillsammans äta lite mat och lite godis ha lite myskväll tillsammans ! Planera lite inför Nyår ska Linda och jag göra också !

SKa fråga mamma om vi kan ta och åka in till Valbo och kika lite grann när det lugnat ner sig med folk vill också kolla på REAN !

Skriver mer i morgon igen

Natti natt

Puss & Kram

Var rädda om varandra !

Av Linda Johansson - 25 december 2008 17:59

tänker inte skriva så mycket bara att vi har haft en UNDERBAR HÄRLIG MAGISK!!!  juldag tillsammans och nu är julen över och det känns faktiskt bra !

Nu väntar jag bara på det nya året hoppas det blir bättre än året som var !

Sjuk är jag också helt slut i kroppen orkar ingenting ont lite överallt känns som om jag har feber hoppas iaf att jag blir frisk till Nyår annars blir jag galen !


Nea sitter med sitt nya TV-Spel som vart populärt hon har jue önskat sig det och hon blev ju självklart glad :)

nu skriver jag inge mer ikväll kroppen säger ifrån jag orkar inte göra många knop !

men kvällen är inte slut än vi ska fika lite grann och ha det lite mysigt tillsammans Bror och Satu och Emma åkte nyss men jag och Mamma och pappa och Nea ska ha det lite mysigt hop iaf !

Skriver mer i morgon

Puss & Kram

Av Linda Johansson - 25 december 2008 12:05

Ja då var det juldagen då !

Känns UNDERBART ! har fått min julkänsla nu det kan bero på att min älskade tös kom hem igen för en stund sedan !

Ingen jul utan henne och det har jag fått känna på nu !

Men idag så firar vi våran julafton som vi inte firade igår !

Ser jag fram emot Nea går och små kikar på paketen under granen hela tiden det kliar i fingrarna på henne hehe !

Tänkte äta julmat vid 15.00 tiden sen vänta i nån timme och bara umgås fika lite grann har gjort min trafition nyss (risallamalta)

Den gör jag varje jul för det är en av dom få traditionerna jag har !

Och bra blev den också tänk att jag ALLTID lyckas så bra :)

Sen efter fikat så kommer tomten och delar ut alla paketen !

så det kommer bli en full dag idag för oss men HÄRLIGT !

Ne nu bloggar jag inge mer idag utan bilder och annat kommer ut i morgon!


Puss & Kram

Av Linda Johansson - 24 december 2008 20:42

Ja då var julen snart över då eller iaf julafton hoppas ni haft en UNDERBAR julafton tillsammans

Vi har inte gjort så mycket åkte till bror firade lite med tomte och så med hans tjej och hennes familj !

Imorgon kommer dom hit och firar rikig jul med oss med tomte paket och allt som man ska ha :D ska bli kul

Älskade underbar unge kommer hem i morgon också Så UNDERBART!

Saknar henne så jag snart inte står ut ! Men i morgon är hon hemma igen !


Ne nu blir det slappa framför TVn börjar känna av halsen kommer troligtvis vakna med världens hals ont i morgon tack så mycket GUD !

Men julafton blir det endå bara ta en alvedon och se glad ut det !

Puss & Kram

Av Linda Johansson - 24 december 2008 10:10

God jul alla kära bloggvänner hoppas ni får en UNDERBAR Julafton

För mig känns det inte som om det vore jul tråkigt nog...

Har fortfarande inte julkänslor men kanske kommer förhoppningsvis !

Nu ska jag klä på mej och åka hem till kräket där hemma som också vill fira jul med någon en stund idag :)

Hon ska få extra gotta idag tänkte ge henne lite kalvsylta så hon också får känna av att det är jul ! (mammas tjej)

Och min underbara älskade finaste värdefullaste sötaste dotter Nea

mamma önskar dej en underbar jul tillsammans med din pappa och farmor och farfar och faster och alla dina släktingar !

Öppna massvis med julklappar nu och ät mycket julmat så du blir en stor tjej !

Imorgon kommer du hem och firar med mamma UNDERBART längtar så OTROLIGT mycket till i morgon

Idag blir det bara jag och mamma och pappa hemma och äter lite julmat

Men imorgon så kommer broder och fasters gullunge också och så klart min underbara dotter ! då blir det rikigt julfirande med paket !

(Synd bara att jag inte får ett endaste paket)

Men på annandagen rea då åker vi in till valbo mamma sa att jag kunde titta ut något jag ville ha där då ! TACK mammis


Ne nu bär det av hemåt till kräket !

och ännu en gång ha en UNDERBAR trevlig julafton allesammans och ät en massa god mat och var rädda om varadnra och ta vara på tiden tillsammans nu man vet aldrig det kanske är det sista året man firar med dom man älskar !


Vill också sända en tanke till alla drabbade barn runtomkring i världen som inte får uppleva någon jul eller en rikig jul

Som har föräldrar som häldre tar sig en snapps kanske två eller tre eller varför inte fyra ? eller fler!

Som får stå up med fulla föräldrar och mycket våld i hemmet

jag tänder ett ljus för er och tänker på er !



GodJul!

Av Linda Johansson - 23 december 2008 18:23

Börjar känna av halsen lite grann det är säkert Nea som smittat mej hon har snorat och haft en jobbig hosta ett tag nu !

Så nu är det väl kanske jag som åker dit på det lagomt till jul och allt !

Typiskt !

Trött är jag också undra hur man ska orka sitta uppe på uppesittarkvällen skulle vilja lägga mej och sova redan nu !

Hoppas jag klarar mej ifrån feber och sånt skit iaf för en liten förkylning kan jag lätt klara av bara jag slipper ont i halsen och feber så !

Då kan jag jue inte äta någon julmat !


Ne nu ska jag nog lägga mej i soffan och kolla på TV hoppas det är nå bra ikväll bara så man inte somnar :P

Men det här med uppesittarkvällen är lite väääl överskattat

vad jag har förstått iaf så betyder uppesittarkvällen att man gört klart allt vad man har kvar till julafton slå in paket och kanske dom som inte gjort det pynta granen och lite sånt smått och gott !

Allt är jue klart här hemma så !

Aja vi får se om jag orkar kämpa :P

Av Linda Johansson - 23 december 2008 16:31

Hej mina kära vänner !


Imorgon är det alltså julafton och det känns VERKLIGEN inte som det det har gått på tok för fort alltihopa !

Fortfarande ingen julkänsla men lite bättre känns det iaf !

Nu står granen klädd och fin och alla julklapparna till barnen under !

(Kan dock säga att jag glömde knäppa kort på granen och nu när jag kom på det och skulle göra det ja då var det inge batteri i skit kameran åå sånt kan göra mej sur)

Är hos mamma och pappa nu kom nyss hit ska ha uppesittarkväll tillsammans Bebis är ensam hemma har dåligr samvete för henne för hon har ofta varit ensam dom här dagarna ! Men det blir bättre efter jul

klart jag inte har någon lust att sitta ensam hemma med en katt på uppesittarkvällen utan mamma ville att jag skulle komma hit till dom så självklart ville jag göra det !

Men jag åker hem en sväng till henne i morgon på förmiddagen till på eftermiddagen passar också på att göra mej klar då !


Nea åkte till Daniel idag vid 11.00 och det känns  väl så där eftersom det är julafton i morgon så hade jag önskat att jag hade fått haft henne hemma men nästa år är det min tur och då ska det bli UNDERBART men jag får jue hem henne på juldagen så vi ska ha våran julafton då med tomte julklappar och allt men det är klart att vi firar julafton i morgon också på självaste julafton men det blir mysigare när allihopa + barnen är samlad !


Ne nu ska jag smaka på julskinkan MUUUUUMS ! "ÄLSKAR" göttans bästaste med julen de :)

Skriver kanske mer senare

Puss å kram

Av Linda Johansson - 22 december 2008 10:58

Snart bär det av till mamma och pappa för att kläjulgranen jag och Nea tillsammans !

i övermorgon är det julafton känns helt otroligt overkligt !

Ingen julkänsla alls har man ! Men det kan jue hinna ändra sig hoppas jag !

Är ganska trött idag somnade rätt sent igår och Nea vaknde vid 08.00 i morse fick dessutom en kasse julmat i morse ett bidrag jätte bra :)

Imorgon åker Nea till Daniel igen hon har bara varit hemma sen i lördags så åker hon igen nu tråkigt !

Men jag ska åka hem till mamma och pappa i morgon på uppesittar kvällen och sova över där bebis blir ensam mycket under julhelgen men det kan inte hjälpas åker hem i någon timme till henne och kollar så hon har mat och umgås lite med henne på julafton iaf sen åker vi jue hem på annandagen till henne också !

Så det får bli lite så under julhelgen huvudsaken hon har mat och vatten så kan en katt klara sig ensam !


Ne ska väl åka iväg strax nu skriver mer senare tar med kameran också så kan jag knäppa kort på julgranen :P

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards