Alla inlägg under december 2008

Av Linda Johansson - 4 december 2008 10:26

OjOj

det snöar igen gud så tråkigt hoppas det får ligga kvar nu bara !

Idag åker Nea till danne IGEN tråkigt men sant kommer hem igen på lördag !

Linda kommer över senare idag och umgås som vanligt ÄSLKAR DEJ SÅÅÅÅ OTROLIGT MYCKET ! Kommer antagligen att glo på film och dumma oss som vanligt :P

Jag och Nea har haft lite mys nu på morgonen med tända ljus och frukost och pyssel blev klar med julkorten till mormor mamma och pappa nu som Nea gjort Okejj jag har gjort framtidan med kortet på henne men resten har hon gjort :D

(Kommer bilder här nedanför)

Nu ska jag börja göra mig klar och sen blir det lunch jag funderar på att ta och traska ut med Nea en stund tills hon ska åka!

Mamma kommer över en stund sen också och träffar Nea innan hon åker !


Skriver mer senare måste ta tag i illbattingen nu som gör allt hon inte får !



Av Linda Johansson - 3 december 2008 09:21

Godmorgon !

Var tusan har all snö som kom igår tagit vägen ? Den har regnat bort !

Gud så onödigt att den kom då och försvinner på en gång är så trött på detta nu Varför kan inte snön på stanna kvar när den väl kommer för ?

Så man kan få vara ute och leka med tösen i snön ?

Samma sak förra året också det var inte ofta man kunde få gå ut och åka pulka Neas pulka tog vi ut en enda gång förra vintern..!

Den här vintern inte en gång har vi tagit fram den jag hoppas vi kan få ta fram den en gång detta år också iaf !

Usch är trött på detta plask och tråkiga nu !

Antingen SKA det vara snö eller så kan det vara helt och bli sommar tycker jag! Men vem är jag som kan påvärka värdet det går jue inte !


Tänkte ge er lite upptaderande omkring allt som sker !








Skola , jobb ?

Var på arbetsförmedlingen i går så nu söer ja jobb för full ska ta tag i skolan också har inte pratat med någon än om att jag ska hoppa av MEN jag ska ta tag i det också tänkte ta och göra det till nästa vecka så man kan släppa det lite iaf sen har man mycket att tänka på nu till jul och allting !

Så nu är det bestämt iaf hoppar av skolan och börjar jobba istället

ibland kan jag tycka att det känns lite tråkigt att behöva sluta nu när jag ÄNTLIGEN tagit tag i saken och börjat men jag har inge annat val 

pga ekonomin fortsätter jag i skolan så kommer jag endå inte att må nå bra när jag märker att jag inte har råd att bo kvar ens eller betala in dom andra räkningarna jag har !

Så även fast det känns lite jobbigt just nu så tror jag att jag kommer må bättre om jag får jobba och pengarna rular in på kontot hoppas bara att jag får jobba snart !

Vill inte vänta för länge på det ! Håll tummarna för mej nu :D




 


Om mej själv

Kan säga att jag mår lite bättre nu men inte fullt så bra som jag önskar att jag gjorde mycket som fortfarande händer runtomkring som jag önskar det inte gjorde !

Men man kan inte alltid få som man vill

Men det börjar lösa sej med Neas pappa nu iaf vi kan prata med varandra på ett annat sätt än vi kunde göra förut ! och det känns jätte bra att vi kan göra det möta vaandra på annat sätt !

Visst ibland har vi olika åsikter men vem har inte det ? till och med dom som bor ihop har jue det !

Har stor möte igen i Januari så få se hur det blir då hoppas på förändring ska inte säga att det inte har blvit det för det har det !

Hoppas bara på att det ska bli ännu bättre för allas skull men speciellt för Neas skull !

Förutom det så känns det bra kan känna mej lite ensam ibland när Nea är borta ibland så vill man gärna ha någon att komma hem till eller som redan finns här men det får vänta måste reda ut mitt liv först innan jag släpper in någon bland mina problem det är inte rätt emot honom att göra så !




 


Nea och allt som händer omkring henne

Jag kan med stolthet säga att det här med nappen har fungerat JÄTTE bra

hon har tagit det bra faktiskt!

Eftersom tutten har varit så betydelsefull för henne så trodde jag att det skulle bli ett helvete att vänja henne av med den !

Men hon har tagit det bra inte mycket tjat hon frågar knappt om den längre det värkar som om att hon har funnit sej i att tuttarna är fort för alltid !

Det kan kännas jobbigt för mej också ibland kan inte förklara med ord men eftersom nappen är en sak som alltid varit med oss sen hon var nyfödd

så känns det konstigt att inte ha den med längre till och med för mej !

Så hon har varit jätte duktig min stora fantastiska lilla tjej ! 

Mamma är sååå stolt över dej !


Sen har vi det här med klagandet på magen också

Ringde till sjukhuset och fick en massa bra råd att prova med

bland annat att ta fort paprika helt och att ta bort all skal ifrån

gurka , tomat , äpplen , päron ,vindruvor och allt sånt !

Eftersom det är ganska gasframkallande och det kan förvärra det onda i magen !

Sen skriva en dagbok varje dag om vad Nea äter under dagen ifrån Frukost till kvällsmat och allt där imellan

Snälla dagis persnonalen tar hant om dagboken på dagis och skriver ner allt hon äter eftersom jag inte kan se där borta men här hemma så sköter jag det och hemma hos Danne så får dom sköta det !

Så att det fungerar vet inte alls hur länge vi ska prova på detta

men det blir väl i några veckor och se om det är något hon inte tål för magen så fort man helt enklt ta bort det så kanske magen blir bra !

Så så ser det ut !


Hur Nea mår runt omkring allt kan jag säga att hon inte alls mår bra !

Tycker att det är förjävligt som mamma och behöva se att ens barn inte mår bra pga allt omkring !

Men hur jag ser på att hon inte mår bra har jag ingen lust att dela med mej om här det är för jobbigt och jag behåller det för mej själv och dom som redan vet !

Men det ska bli ändring på detta nu !

Det ska inte få vara så här



Ja lite klokare kanske ni blev men om ni undrar över något så fråga självklart och som ni vet så svara jag på alla komentarer ni skriver !




Av Linda Johansson - 2 december 2008 19:39

Förstår mej inte på vissa ibland ! Jag har svårt att förstå att man måste vara med flera stycken

Allting har blivit så fel nu för tiden det finns INTE många som tar förhållanden på allvar utan man ska springa ifrån den ena till den andra hela tiden ! varför ska det vara  så ?

Sen om en tjej springer ifrån kille till kille så blir hon kallad slampa,hora och allt vad det nu är

MEN om en kille springer runt med en massa olika tjejer så for han status

Förstår inte rikigt hur det kan vara så ?

Aja det är väl upp till var och än men jag tycker inte att man ska springa runt med allt och alla bara för att man känner det man kan såra folk och man kan få vilka jävla sjukdomar som helst !


Sitter här och kollar på TV Nea åkte till Danne idag hon saknade honom så mycket så jag ringde till honom och frågade om hon fick komma

det var väl lite veligt i början han skulle träna i handboll hela kvällen ifrån 18.00 till 23.00 och självklart så blev Nea ledsen då när hon inte kunde få komma dit ! Men det blev bestämt att hon skulle få följa med Danne till träningen iaf så hon ska till dagis imorgon kl 09.00 som vanligt så hämtar jag henne 14.00 där istället så i morgon kan jag få sova en liten stund iaf skönt faktiskt !

Frågade Danne idag om han ville följa med mej och se på när Nea går Lucia tåg på dagis den 10 dec kl 17.00 tänke att det skulle vara kul för Nea att mamma och pappa var där tillsammans och kollade på henne hon brukar jue tycka det är kul att se oss tillsammans i morse frågade hon till och med varför vi inte bodde ihop och att hon tyckte vi skulle göra det

så man får jue försöka förklara på ett bra sätt att vi inte tycker om varandra på det sättet att vi inte tycker om lika dana saker så vi kan inte bo ihop och att pappa har jue träffat en annan tjej som bor tillsammans med honom

och hon nöjde sig med svaret iaf som tur var

svårt att stå och förklara för en snart rig liten tjej att det inte fungerade för att vi bråkade så mycket !

Men han ville iaf följa med oss dit sa han så det kan bli kul får inte glömma kameran så jag kan knäppa lite kort och lägga ut här sen så ni får se :)


Linda kom över för en stund sen och snacka lite mellan himmel och jord

satt precis och kollade på en film jag hade fått ifrån Lovefilm.com idag

"Besatt" gammal men jag har jue inte sätt den så jag lånade hem den men jag tyckte inte att den var så bra faktiskt ! handlade mest om när dom satt i rätten och vittnade om fallet en där imellan dom visade hur det gick till och vad som hände tjejen som blev besatt av 6 olika demoner så var den bra faktiskt lite läskigt att den är baserad på verklighändelse !

Alltid lika kul när Linda är här men som vanligt hade hon brottom iväg :(

aja sånt är livet ibland !

Så nu sitter jag och små kollar på Sjukhuset ska ringa mammis en sväng också sen så tror jag att jag går och lägger mej om det inte är något annat bra på TVn ikväll vi får se !


Skriver inget mer ikväll utan skriver mer i morgon istället !

Puss å kram

(Ta hant om varandra)




Av Linda Johansson - 2 december 2008 19:10

Den här låten är till min älskade underbaraste finaste dotter Nea <3



Som solen går upp långt bort i öst
och gör så att livet lever
Är känslan som stannat kvar
I mitt bröst
jag har allting- jag behöver

Med dig blev det här
en annan värld
och jag är så glad att du är här

Vad du än ser
vart du än går
finns du alltid kvar hos mig ändå
vem du än blir
hur du än mår
ska jag alltid lyckas
att förstå

När tiden går framåt
som den vill
och gör så att år försvinner
Så ger jag dig allt
och lite till
men det är mycket
jag inte hinner
vargarna väntar överallt
jag håller dig varm
när det blåser kallt

Vad du än ser
vart du än går
finns du alltid kvar hos mig ändå
vem du än blir
hur du än mår
ska jag alltid lyckas
att förstå

Du vet att det är en galen värld
men bättre än innan du va här

Vad du än ser
vart du än går
finns du alltid kvar hos mig ändå
vem du än blir
hur du än mår
ska jag alltid lyckas
att förstå

Av Linda Johansson - 2 december 2008 12:15

Vad är detta nu då ?

Snö ?

Gud så tråkigt det snöar tätt och blåser på samma gång man blir dyng sur så fort man är ute i 5 minuter men okejj det vore jue kul om det kunde ligga kvar också om det nu måste snöa ! Annars kommer det bli jätte plaskigt och blött och det går igenom skor och stumpor !

Jag är och kommer absolut aldrig bli någon vinter människa jag tycker inte alls om snö , isåfall om det ska snö så vill jag slippa gå ut i huvudtaget !

Gick till och ifrån arbetsförmedlingen idag hade möte där kl 11.00 men fan va blöt jag vart på den lilla biten tar 5 minuter att gå ifrån mamma och pappa till Arbetsförmedlingen där dom håller till men endå blev jag blöt

och är lite små fryssen skulle vilja lägga mej i soffan med en filt över med något varmt att dricka och något bra på TVn

Men det går inte måste ut utlygre EN GÅNG ! måste ut med hunden usch varför kan hon inte gå ut med sej själv ? måste hon ha med sej mej !

men jag lovade mamma att göra det så hon kan åka till mormor sen när hon skjussat mej hem Så jag har inget annat val än att gå ut !

Som tur är så tycker Mollie INTE om att vara ute hon hinner inte mer än att sätta sej utanför här och kissa och sen ska hon in på en gång jag brukar ta en promenad runt kanalen men idag tror jag att jag skippar det faktiskt

hon får kissa utanför sen går vi in !

Pappa slutar 14.00 och han kan gå ut med henne sen när han är hemma !

Taskiga jag men usch neee jag vill INTE ut !


Hämtar Nea på dagis också till 14.00 har ingen aning alls vad vi ska göra när vi kommer hem jag vill inte vara ute och jag tror Nea är trött efter dagis så hon är nog nöjd med att bara vara hemma inne så jag har ingen aning kanske julpyssla lite grann Nea kan få göra sina egna julkort har en massa glitter hemma så kan jag rita en tomte åt henne och skriva godjul

sen kan hon klista och glittra hur mycket hon vill på det så kan vi skicka iväg dom sen ! det kommer nog uppskattas !


Polisen var och ringde på min dörr igår såg att dom var och ringde runt hos dom som bor nära mej och frågade ut dom om dom hade sätt något i lördags så eftersom jag bor direkt över dom som det drabbade så själkvlart så ville dom fråga mej också

Men jag sov jue hemma hos Linda så jag hade inte hört något alls jag visste att det hade varit inbrott hos grannen och att dom krossat fönstrena för dom men nå mer vet jag inte !

Usch obehagligt ligger på helspänn på kvällarna när vi ska sova jag och Nea livrädd att det ska hända igen hos oss eller hos dom drabbade igen !

Man vet aldrig vad folk kan ta sig till dom struntar väl blankt i om man har små barn eller inte ! för dom under som det drabbade har jue också barn inte lika små som Nea men dom har barn iaf och dom har hundar !

Ne någon måste jue göra något åt det här snart ! Det är andra gången det händer på smultronbacken nu en gång hos Linda och en gång nu hos dom under mej och det kanske har hänt fler gånger det vet inte jag !


Ska ta ut hunden nu så det är gjort

Sen slänga sej framför TVn tills mamma kommer hem och skjussar mej hem

om hon inte måste skjussa mej direkt till Nes dagis beroeende på när mamma slutar !


Skriver mer senare idag

Puss å kram


Av Linda Johansson - 1 december 2008 12:21

En av mina kära trogna bloggläsare ville att jag skulle lägga ut dagiskortet på Nea eftersom jag inte har någon skanner som kan göra det åt mej så tog jag ett kort med min kamera det vart inte såå bra men det var det bästa jag kunde åstakomma!

visst är hon söööt ? :D min älskade dotter de <3

Av Linda Johansson - 1 december 2008 10:17

Nea klagar flera gånger om dagen att hon har ont i magen

ibland säger hon att hon har ont i hjärtat också men hon kan jue inte veta på vilken sida hjärtat sitter på men jag har pratat med hälsocentralen ringde nyss dit och dom sa att jag skulle skriva en dagbok vad Nea får för mat och det gäller dagis också att jag måste få veta exakt vad dom äter där ifall det kan vara så att hon inte tål någon form av mat !

Sen skulle vi ta bort skalen på tex äpplen gurka och tomater

och undvika paprika helt !

Så vi får köra på det här nu så får vi se om det blir bättre

ska prata med Daniel också om detta !


Fick också hem dagiskorten på Nea idag hon var sååååå söt mammas unge det

ska behålla allithopa tänkte höra med Daniel om han vill ha nå kort isåfall får han dubbelbeställa och be dom skicka till hans adress om han vill ha några kan jue vara en bra julklapp ifrån Nea för det ska Nea ge mamma och pappa och mormor och morfar i present iaf sen får vi se om bror och satu får ett kort för jag ska välja först sen får mamma och pappa välja :D


Ne nu ska jag ringa runt lite och söka jobb önska mej lycka till nu :)

Av Linda Johansson - 1 december 2008 09:29

Bild på klänningen som jag lovade ! tycker den är jätte fin :)





Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards