Alla inlägg under januari 2009

Av Linda Johansson - 27 januari 2009 18:58

Godkväll gott folk !


ÄNTLIGEN har min ÄLSKADE unge kommit hem till mej <3

Bara att få krama om henne och pussa henne känns HELT OTROLIGT underbart min fina lilla skatt

Mötte mig i dörren med ett STORT leende det värmer hela mig !

Syndes att hon var glad över att få komma hem igen och att få komma hem till mamma !


Hänt idag då ?

Vaknade vid 10.30 tiden i morse skönt att få sova lite längre men vakna till av att kattfan stod utanför och jamade nå fruktansvärt vet inte när men tror det var ganska tidigt på morgonen runt 08.00 kanske !

Men efter jag skrikit att hon skulle hålla käften så vart det tyst och jag somnade om så skönt !

Sen gjorde jag mej klar och Tommy kom över en stund och snackade lite skit och fikade lite !

Sen kom då Nea hem igen och vi åkte och handlade med mamma och pappa

köpte lite behöva ha saker och lite mat

Nea har varit lite små gnällig och kinkig nu på kvällen klagat på örat

Men jag ger väl henne en alvedon om det inte blir bättre då !

Men nu sitter hon och kollar på barnpogram och vi ska snart ta lite medicin och gå och lägga oss vi är ganska trötta båda två !

Ingen dagis i morgon för Nea hon blir hemma med mej hela dagen !

Ska knata ner till stan och inhandla lite dricka tills nästa fredag när vi åker

Sen hem till mamma och pappa och hälsa på !


Nu har Linda vart och betalat och tagit ut biljetterna så nu är det ingen återväno :P

Nästa fredag bär det av :D längtar som bara fan !


Natti natt See Ya !

Av Linda Johansson - 26 januari 2009 11:06

Godmorgon !


Har mycket att längta till nu känns som det är evigheter men det är snart !

Först kryssningen som kommer bli sååå OTROLIGT kul det blir bara mer och mer folk som hänger på !

Det är bara 10 dagar kvar nu inann det bär av :P Linda ska ner i morgon och betala biljetterna och då är det INGEN återvändo !

(Linda och jag håller på att lära oss att bryta på finska så vi passar in på båten, men antagligen så slänger dom väl ner oss i havet istället)

Sen har jag Neas kalas som jag ser fram emot hennes första rikiga kalas för bara barn ! Så jag har en massa att förbereda där också !

Sen har vi då Maj månad dit längtar jag absolut mest till ! <3

Så det är en massa som kommer hända nu framöver !


Linda sov här inatt åkte över till henne igår drack lite kaffe och umgicks och snackade om allt möjligt ! började toka oss som vanligt som bara vi kan och började bryta på finska och nu kan vi inte sluta prata så :P

Kollade på "Mamma Mia" filmen också har hört så MYCKET bra om den filmen

Så jag fick låna den av Tommy som hade lånat den på videohallen för min skull men vi hann inte kolla på den så mycket för hans lilla söta dotter ville inte sova utan somna vid halv 12 på natten !

Så jag fick låna hem den istället så jag och Linda kollade på den igår kväll

Den var bra men inte så där TOOOK bra och ingen som jag skulle kunna se om och om igen som jag kan göra med en massa filmer men den gick att kolla på ! :D

Sen blev det bestämt att Linda skulle sova hos mig så vi gick över till mig har nog ALDRIG skrattat sååå sjukt mycket när vi gick hemåt och bröt på finska guuud så kul vi hade :)

Och inte vart det bättre när vi kom hem utan vi la oss i sängen på en gång och låg där och bröt på finska spelade in en massa fjanterier på Lindas mobiltelefon (Har en som hon pratat in på finska som SMS signal)

Vi hade svårt att somna igår eftersom vi tokade oss så mycket så vi somnade inte förens runt 02.00

Men sen så sov vi också ! Tills Lindas telefon ringde (07.00 tror jag) jag hörde den i morse men försökte somna om men då började katt fan att skrika som en GALNING  jag vet inte vad det är för fel på henne hon skriker högt och hela tiden blir galen man kan INTE sova

Ska fan slänga ut henne ifrån balkongen !

Linda kantade iväg till skolan och jag har små pysslat lite här hemma badat och bäddat rent i sängen och sopat upp det värsta ifrån golvet i hallen orkar inte städa ! Fy !


Händer idag då ?

Tommy kommer över om en stund och ska hämta sin film och dricka lite kaffe !

Sen ska jag åka iväg och handla hem lite grann

Efter det blir det nog lungt får se om Linda kommer över sen efter skolan och hämtar lite saker hon glömde i morse kanske vi umgås en liten stund !

Annars blir det bara lungt för min del kanske slår på en film

Saknar min älskade lilla prinsessa så OTROLIGT mycket nu mammas lilla skatten <3

Hon har fått öroninflamation nu också Danne ringde häromdagen och sa att hon hade klagat på öronen och att dom hade tid på hälsecentralen och att han skulle höra av sig när han visste mer !

Det visade sig att hon hade åkt på öroninflamation så nu är det medicin som gäller mammas unge oj vad jag älskar dej du lyser upp min dag

du är en ängel sänt ifrån ovan !

Men i morgon kommer du hem igen och vi har MASSOR att ta igen du och jag !

vi ska ut och härja i snön och vi ska ha massa myskvällar och busa en massa !

Så jag längtar OTROLIGT mycket tills i morgon <3


Ne dax att sätta fart kanske !

Försöka ge sig på och göra ett ansikte kanske !

Skriver mer senare

Puss & Kram


Av Linda Johansson - 25 januari 2009 12:31

Godmorgon / Eftermiddag !


Usch vad det snöar det är jue inte rikigt klokt !

Nu vill jag ha sommar orkar inte se mer snö nu och endå ska det snöa enda tills i morgon !

Ne nu vill jag ha värme så man kan vara ute utan att frysa ihjäl !

Kommer ALDRIG bli någon rikig vintermänniska hatar vintern det enda som är bra med vintern det är julen och Nyår sen så får det gärna vara för min del !


Idag då?

Ska strax hoppa in och duscha och göra mej klar för att invänta mamma och pappa som är hos bror och hjälper han att skotta

ska åka hem till älsklingen (Linda) idag var några dagar sen vi träffades nu

så nu är det verkligen på tiden att vi gör det !

umgås fika och snacka en massa skit och skratta som bara vi kan !

Underbaraste vännen min <3

Så jag blir nog där hela dagen så länge hon vill ha mej kvar så får hon väl slänga ut mig sen när hon tröttnat :P

En vecka i maj ska jag ha Elsa hos mig också för Linda ska åka utomlands faaan inte ett dugg jävla avundsjuk på dej ! inte nå :P

Så det kommer bli jätte mysigt speciellt för Bebis som får ha sin bästis hos sig en hel vecka :)


Ne nu ska jag skutta in i duschen så man blir lite piggare är så sjuuukt trött blev sent igår !

skriver mer senare

Puss & Kram


Av Linda Johansson - 24 januari 2009 09:35

Godmorgon !


Vaknade för en liten stund sedan är fortfarande ganska trött men det släpper väl snart hoppas jag :D

Gårdagen var jätte kul jag gick över till Malin vid 17.00 tiden då hade Malin och Jenny redan börjat med maten lite smått och det luktade SUPER gott eftersom jag inte hade ätit något på hela dagen så jag var OTROLIGT hungrig när jag kom dit

satt och pratade och fixade resten av det som skulle göras av maten !

det var något recept som Malin tyckte vi skulle prova och SJUKT gott var det kyckling och ost och majs och en massa annat som man gör en lasagne av typ en annan form av tacos hade aldrig smakat det förut men såååå OTROLIGT gott det tänker jag göra nästa gång tacos kommer på tal istället för den gammla vanliga tråkig tacosen som man allitd annas brukar göra !

Sjöng en massa singstar och tokade oss (kan tillägga att jag INTE skrattat sååå OTROLIGT mycket på väääldigt länge som jag gjorde igår)

Den ena är fan värre än den andra i min släkt ingen är frisk på en fläck :P Men det är så det ska vara man ska vara lite ding

Ne det var sjukt roligt igår måste börja umgås mer med dom känner jag !



Idag då?

Jag skulle ha behövt gått ner på stan och köpt mej en ny macara men jag vet inte om jag har råd att göra det nu när vi ska iväg på kryssning måste spara pengar har redan betalat in många av räkningarna så det är gjort iaf !

Sen måste jag ha pengar kvar att köpa mat för också fan vad jag HATAR att leva på minimalt om jag endå kunde få ett jobb snart som man kunde få stanna på många av mina kompisar som har fått fast nu ALLA utom jag känns det som det är fan inte rättvist !

+ att det snöar som bara fan just nu blåser och snöar 

Så vi får se hur jag gör !

Ikväll har jag ingen aning det beror på om Tommy hör av sig om jag ska över dit annat så blir jag bara hemma och tar det lungt så kan jag börja med städningen tidigt i morgon så jag har det gjort iaf !


Puss Puss



Av Linda Johansson - 23 januari 2009 15:50

Nu är det iaf bestämt vad som händer ikväll

jag knatar över till kusinen min om en stund :) sjunga lite singstar äta lite gott och dricka och bara umgås

Kommer bli jätte kul det är jag säker på

Och i morgon knatar jag över till Tommy och glor på film med honom istället


Det finns BARA en som jag ALLTID tänker på

Det finns BARA en som får mitt hjärta att slå extra slag

Det finns BARA en som tar andan ur mig

Det finns BARA en som får mig att le utan att jag vet om det själv

Han får mig att må bra !

Han har ALLT det där som jag saknat så länge nu

Och det bäst av ALLT är att mina känslor är besvarade !

Kan det bli bättre än så !

SNART vääldigt SNART är det våran tur !





Av Linda Johansson - 23 januari 2009 10:41

Godmorgon !


Jag vet precis vad jag ska göra idag men endå inte..!

Jag vet att jag ska festa till lite grann men jag vet inte hos vem !

Antingen hos Malin kusinen och så kommer Andra kusinen Jenny dit också vi tänkte sjunga lite singstar och dricka lite grann och umgås

Eller om jag ska gå över till Tommy och som jag nyss tagit upp kontakten med igen efter skolan och dricka lite med han och umgås

När vi fikade igår var det super mysigt vi pratade om allt mellan himmel och jord om ex och om allt !

Så därför vill jag också dit för att jag trivdes bra i hans sällskap men inte på det viset som många nu kanske tror :P

(Jag har en som redan springer runt i mina tankar dagligen som jag tycker mycket om)

Men jag har ingen rikigt bra killkompis (det brukar ALLTID sluta med att dom får andra känslor för mig än just vänskapskänslor och det är såå drygt)

Jag vill kunna ha en killkompis som jag kan prata om allt med och umgås som jag gör med mina tjejkompisar !

Så jag vet inte ALLS vad jag ska göra ikväll Det är svårt vill båda sakerna lika mycket jag har försökt kommit på både negativa och posetiva saker om båda men dom är lika många !

Men något av det ska jag göra iaf ! Vi får se vad det blir helt enkelt !


Sov hos mamma och pappa inatt storebror ringde mig igår och frågade om jag ville ha Emma en liten stund för han låg i ferber och Satu skulle iväg och jobba han ringde precis när jag slagit upp mina stora blå !

Skit trött så fick jag stressa som en tok för han ringde vid 10.00 tiden och Satu började jobba 11.00 Så hon skulle hämta mej och köra ner mej och Emma på stan också innan hon började jobba så det var bara att klä på sig snabbt hann inte duscha inte sminka mej utan jag fick gå i mitt gamla smink !

Är sååå mysigt att ha den där lilla tjejen hon är så gó vi gick runt och strosa på stan ett tag tills mamma kom hem vi gick och åt och hade det jätte mysigt ! Sen springa direkt och möta upp Tommy för att fika hur mysigt som helst det också han är bra go den killen :)

Så min dag var full igår ifrån morgon till kväll ! Så jag låg på soffan sen när Emma åkte hem med Satu och orkade inte göra någoting så jag blev kvar !

Men jag ska åka hem vid 12.00 tiden och göra mej lite klar och äta något kanske för att sen bestämma mej för vad jag ska göra då !


Ne jag skriver väl mer senare iaf :)

Puss och Kram


Av Linda Johansson - 22 januari 2009 17:00

Om jag sa till dig att du är vacker?
skulle du lyssna?
Om jag sa att ditt ansikte är vackert?
skulle du tro mig?
Om jag frågade dig en sak?
skulle du svara nej?

Om jag viskade till dig något du aldrig hört?
skulle du gråta?
Om jag tröstade dig?
skulle du finna tröst?

Om jag skrek till dig att jag dör?
skulle du vända dig om?
Om jag dog?
skulle Du minnas mig?

Av Linda Johansson - 21 januari 2009 21:04

Godkväll !


Vaknade av att klockan ringde 07.30 i morse och fy farao vad trött jag var då ! Ville inget häldre än att ligga kvar i sängen och dra mig

Men jag var tvungen att gå upp för Nea börjar jue på dagis 09.00

Men segt var det vissa mornar är jue så där att man inte alls vill kliva upp

utan man vill ligga kvar ett tag till !

Men upp kom jag iaf efter många moment !

Kusin Malin ringde och frågade om jag ville följa med henne och Jenny (andra kusin) och sola men jag hann jue inte dom skulle gå direkt efter 09.00 och jag var tvungen att gå hem och göra mej klar och sen hämta Nea på dagis och åka ner på stan och lämna in lite papper och sen lämna Nea hos Sandra och sen direkt till stor mötet !

Så tråkigt nog hade jag inte tid men hon ringde senare också och frågade om jag skulle med imorgon och sola men jag har inte råd känner jag

har så mycket annat jag måste ha pengarna till så ska vi på kryssning snart också och där kommer det gå lite pengar också !

Men jag gav henne det förslaget att hon jag och Jenny kunde träffas i helgen och äta lite god mat och dricka lite vin och umgås så hon skulle prata med Jenny om det så skulle hon höra av sig sen !

Iaf så !

Mötet gick väl så där jag tappade humöret flera gånger men det är inte så jävla konstigt blir så trött på alla jävla smilefinkar som finns med där !

USCH falska jävla as ! ¨

Ne jag kommer INTE ha något med dom att göra nå mer än nödvändigt längre jag känner att jag inte ORKAR ha en massa falska människor omkring mig när jag själv är ärlig och inser mina fel och brister !

Jag kan erkänna att jag gör fel många gånger men det kan inte dom !

Och dom skyddar varandra hela tiden dom kan inte ens vika sida en gång ens när dom VET att jag har rätt !

Då är det fruktansvärt dåligt !

Så ja jag exploderade många gånger jag var den som pratade mest enligt alla ja men va fan vi är väl där för att prata ?

Medans det finns dom som inte ens öppnar käften mer än när dom får en fråga !

Det är URdåligt !

Aja mötet gick iaf så där vi vet inte om vi ska ha ännu ett till möte det återstår och se ! Men det lät inte som så iaf !


Nea åkte till Daniel endå faan varför går jag ALLTID med på allting ?

JOOO för att jag är så förbannat JÄVLA snäll

Jag tänker inte bara på mig själv som dom andra gör jämt !

Jag hade planerat att ha myskväll med Nea ikväll innan hon skulle åka !

hade planerat vad vi skulle köpa för gott och vad vi skulle äta !

Men nu vart det ingenting !

När vi skrev det här schemet så sa dom på familjerätten och det kommer fan jag ihåg att jag skulle ha 9 dagar och Daniel 6 dagar

Och nu har idioterna fått för sig att det ska vara 8 dagar och 6 dagar något jag ABSOLUT inte hörde när vi bestämmde dagar !

Det känns som om dom går bakom ryggen på mig hela tiden !

Blir så förbannat less !

Jag ska ta mig en riktig funderare på om jag verkligen ska gå med på det här nya schemat !

Blir så förbannad när folk går bakom ryggen på mig säger en sak först och sen är det en annan sak som gäller !

Ne nu ska jag sluta klaga så mycket !


Men idag har det inte varit någon vidare värst bra dag faktiskt !

Har varit väldigt lätt irriterad och fräst som den värsta katta !

Varit sur och arg på allt och alla omkring mig !

Vet inte varför men ibland har man sånna dagar också !

Hoppas på en bättre dag i morgon iaf

Imorgon ska jag ner på stan och fika med Tommy som blev bestämt förut men då hände en liten olycka med hans lilla tös så vi var tvungen att ställa in det men imorgon 14.00 ska vi mötas och ta en fika

Kommer bli super kul :)

Sen resten av dagen har jag ingen aning om vad jag ska göra det visar sig

Ska skicka tillbaka klänningen också den som jag hade beställt ifrån Ellos den kom idag men den såg inte alls ut som den gjorde på bilden

jag var fruktansvärt besviken på den så jag ska skicka tillbaka den men tröjan behåller jag iaf !

Får se vad jag nu ska ha på kryssningen då får väl ta något gammalt skräp kanske !


Ne nu orkar jag inte blogga mer ikväll ska slänga mej framför TVn nu om det finns något att se blir nog tidig kväller ikväll är jätte trött har varit hela dagen

Natti natt

Puss och Kram

Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards