Alla inlägg under januari 2009

Av Linda Johansson - 1 januari 2009 20:12

En otäck dikt som gör att det knyter sig i magen och man vill bara gråta.. Stackars ban! Å FY FAN för alla vidriga människor som finns överallt! Vissa borde inte få ha barn...

Mitt nam är Chris, jag är 3 år

Mina ögon är svullna, jag kan inte se.

Jag måste vara dum, jag måste vara dålig.

Vad kunde annars göra min far så arg?

Jag önskar jag vore bättre,

jag önskar att jag inte vore så ful.

Då kanske min mor
 
fortfarande ville ha mig.

Jag kan inte göra något rätt,

jag kan inte alls prata.

Annars är jag inlåst,

hela dagen.

När jag vaknar är jag ensam,

huset är mörkt..

Mina föräldrar är inte hemma.

När min mor kommer hem

försöker jag vara snäll.

Då får jag kanske bara en smäll ikväll.

Jag hörde precis en bil.

Min far är tillbaka från

Charlies bar.

Jag hör honom svära.

Jag hör mitt namn.

Jag trycker mig mot vägen.

Jag försöker gömma mig från

hans onda ögon.

Jag är så rädd.

Jag börjar gråta.

Han hittar mig gråtande,

han kallar mig fula namn.

Han säger att det är mitt fel

att han plågas på jobbet.

Han slår mig

och skriker på mig.

Jag kan smita till slut,

och springer mot dörren.

Han har redan låst den,

och jag börjar stor gråta.

Han tar tag i mig och slänger

mig mot den hårda väggen.

Jag faller till golvet

med mina ben som nästan är brutna,

och min far fortsätter kalla mig fula namn.

Jag skriker 'Förlåt'

men det är försent.

Hans ansikte förvrids till

okänslighet.

Värken. Smärtan

Igen och igen.

Åh snälla Gud, förlåt mig.

Snälla låt det ta slut.

När han äntligen slutar

och går mot dörren

ligger jag där känslolös.

Gråtande på golvet.

Jag heter Chris.

Jag är 3 år.

I natt mördade min far mig.


Du kan hjälpa...

Läser du det här och inte skickar det vidare

ber jag för din själ.

För annars måste du vara en

hjärtlös människa som inte

blir berörd av denna dikt.

Och om du blir berörd,

så gör något...

Därför ber jag dig, skicka den vidare

OM DU ÄR EMOT BARNMISSHANDEL!!!!!

Av Linda Johansson - 1 januari 2009 16:24

Då var det kväller igen då fan va dagarna går fort man hinner jue inte alls med !

Nea kom hem vid 14.00 tiden ungefär tror jag hon var skönt att få hem henne igen det första hon ville göra var att spela TV-Spel så klart hon fick göra det hon har varit lite kinkig sen hon kom hem men nu vet jag varför hon var trött hon somnade nyss i min säng framför TVn så det blir väl sen kväll för mig nu kan jag tänka mig men jag har inte hjärta att väcka henne heller när hon har somnat !

vi ska jue endå inte upp till något speciellt i morgon det enda vi ska göra vad jag vet nu är att handla lite grann behöver lite behöva ha saker !

Sen kanske vi följer med mamma och pappa hem en stund vi får se !

Jag har plockat ner alla julsakerna också skönt att bli av med skiten

jag är inte alls mycket för att fira jul jag gör det för Neas skull

Men nu känns det skönt att det är borta har bara gardinerna kvar i köket som jag ska byta till dom gammla vanliga men det tar jag i morgon !


Är faktiskt väldigt trött funderar på att lägga mig bredvid Nea och sova en stund jag också faktiskt och påbörja maten när vi vaknar kanske blir sent men det får bli så idag iaf !

Nästa gång Nea åker till Daniel åker hon på Onsdag och kommer hem på tisdag veckan efter kommer bli långa dagar för mig men hon vill jue träffa sin pappa också och det tänker inte jag stå ivägen för !

Bara att bita ihop det kommer jue få träffa henne en dag av dom där

dagarna iaf

Ne jag tar och kryper ner med Nea i sängen en stund få se om jag kanske kan sova en stund jag med om det nu blir sen kväller så man orkar hålla sig vaken !

Får se om jag skriver mer senare annars skriver jag i morgon !


Puss&Kram

Av Linda Johansson - 1 januari 2009 12:16

Ja då var det år 2009

gårdagen var väl så där började bra med att jag och Linda satt hemma hos mig och drack och gjorde oss klar

När vi satt ute på balkongen och rökte så blev vi bjuda över till grannen rakt över som jag aldrig pratat med han och hans kompis tyckte att vi skulle komma över men vi kände väl inte rikigt för det då !

vi skulle jue åka till jädefors !

Vid 20.00 hämtade pappa oss för att köra upp oss till jädefors

var en hel del folk där när vi kom men ALLTID ALLTID ALLTID dom samma gammla vanliga är så trött på att ALLTID gå på samma fester med samma folk vill träffa lite nytt folk

hade kul till en början men sen blev det lite trökigt

Dansade och härjade omkring och sjöng singstar

Drack ganska mycket men kände inte av det och det var jue bra iaf :)

dom flesta i landet ligger nog ganska bakis idag men jag klarade mig !

vid 12 slaget gick vi ut och smällde en masas smällare (jag höll mej vääääligt långt bakom eftersom jag fått en smällare i örat av Neas pappaen gång)

Skålade och önskade varandra Gott Nytt År !

Linda och jag hade bestämt oss för att åka hem direkt efter 12 slaget

Kanske gå över till grannarna om dom var hemma !

Emil hämtade oss i jädefors och i bilen blev vi rätt taggade och bestämde oss för att dra på krogen och dansa istället ! Så det blev Lobby

Ibörjan var det kul men det var inte många Svenskar där kan jag säga !

Men när hon började närma sig ett så ville Linda åka hem för hon hade tröttnat så vi sa att vi endå skulle gå över till grannen och kolla om han var hemma men i bilen när Emil hämtat oss igen så kom vi på att porten var jue låst så det var bara att åka hem det och sova !

Men jag hade rätt så kul kunde ha varit bättre !

Men jag ska skaffa mig nya vänskapskretsar iaf eller inte nya men fler

så man inte barar träffar dom gamla vanliga hela tiden !


Nu ska jag äta Nea gumman kommer hem idag också ska iväg och handla lite små grejer som jag behöver också

tur att man inte är bakis annars hade man väl ine orkat åkt och handlat precis!

Skriver mer senare kanske

Lite bilder på festen finns här under inlägget !




Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards