Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Linda Johansson - 12 mars 2009 19:15

Nu ska jag ta mej tid att berätta för er om min ÄLSKADE bästaste UNDERBARASTE vän Linda Lindqvist

När vi var 15 och 18 år träffades vi för första gången våra barn var orsaken till detta !

Allt började bra men sluta i katastrof !

Den sommaren glömmer jag ALDRIG hur vi tokade omkring (Ung som vi var)

Åkte båt , festade omkring busade med våra barn och ALLA underbara stunder vi hade tillsammans då !

Men saker och ting förändrades och vi var för olika (just då) det vart mycket bråk och hårda ord !

Det slutade med att vi gick skilda vägar !

Det gick nästan 2 år (trorjag) och ett kalas vart orsaken till att vi träffades igen jag minns det som igår hur jag tvekade och tvekade om jag skulle våga fråga om du ville komma på kalas i vallhov till Nea som fyllde år !

Men du och Hugo kom visst det var lite stelt mellan oss det var inte som vanligt men det var UNDERBART att se dej igen !

Den dagen påbörjade det en LÅÅÅÅÅÅÅNG resa för oss tillsammans

Både svåra stunder och MYCKET bra stunder något byggdes upp på nytt en ny vänskap som blivit starkare med åren som gått !

Något så världefullt och fint tillsammans !

Så mycket vi har upptäckt och upplevt tillsammans vi har färdas på vägen tillsammans och mött motgångar och bra stunder tillsammans !

Men tillsammans har vi kämpat och vi har klarat det tillsammans du och jag !

INGENTING har varit för svårt med den styrka vi haft tillsammans klarade vi av det ! Vi kämpade tillsammans och vi vann !

Vi har gjort ALLT tillsammans

Vi har åkt på resor , vi har festat , vi har skrattat tillsammans gråtit tillsammans av både glädje och sorg !

Minnerna finns där så MYCKET tok vi har gjort tillsammans saker som varit pinsamma men som vi idag kan skratta åt idag !

Vi har upptäckt världen tillsammans och våran resa har varit lång

Men den är LÅÅNGT ifrån över

Krossade hjärtan , brinnande hjärtan svikande vänner bråkiga ungar

vi delade/delar allt tillsammans !

Kommer du ihåg sommaren 2005 ?

när vi nyss träffats när vi åkte båt och vi var tvungen att stanna vid varje liten Ö för att jag behövde kissa ? :D

Och när du skrämde livet ur mej när du tog över ratten till båten jag trodde att vi skulle krocka ! :D

Kommer du ihåg midsommaren i Årsunda ?

När jag nyss hade blivit sviken av Daniel

När jag gjorde ett misstag att åka hem till honom för att han ville det !

Du lät mej åka men hatade både mej och Daniel just då !

När duställde upp när mitt hjärta blev krossat i små bitar

Många gånger hade du velat ruska mej ordentligt

Men du lät mej upptäcka inse och se sanningen hur det igentligen var !

Med det har jag också vuxit samtidigt som jag blev rädd för kärleken

Det finns såååå många minnen det behövs inga bilder eller kort för att minnas dom finns i mitt hjärta där ligger dom tryggt och jag tar fram bilderna ibland när jag känner att jag behöver minnas !

Kort kan försvinna dom kan förstöras och raderas ut men minnen kort i hjärtat dom finns för ALLTID kvar !


Älskade vän jag vill bara att du ska veta hur mycket du betyder för mig !

Jag vill att du ska sätta dej ner och minnas våra stunder tillsammans

Skratta åt dom , gråta eller bli arg !

Kärleken kommer och den kan försvinna lika snabbt så mycket vi har upplevt med krossade hjärtan och tårar som rinner !

Men våran vänskap den kommer ALLTID finnas där , där finns det inga krossade hjärtan

Kom ihåg älskade vän att jag ska följa dej på vägen så dom vi ALLTID gjort

Jag ska ALDRIG svika dej jag följer dej vart du än går även om vägen blir gropig och det blir svårt att ta sig fram så ska jag hålla dej i handen och jag kan leda dej du behöver bara blunda jag leder dej ! På rätt väg igen !


Lita på mej och du ska ALDRIG behöva vara ensam

GLÖM ALDRIG ensam är man stark men tillsammans är man STARKARE !


Av Linda Johansson - 12 mars 2009 14:16

Kände för att lägga ut bilder på min ÄLSKADE dotter hon är så OTROLIGT fin varje gång man ser på henne så stäcker man på ryggen av stolthet "Tänk att det är jag som fått en sådan fin och UNDERBAR liten tjej"

Nea mammas lilla skatt mamma älskar dej till jordens ende och tillbaka igen

Finns inte ord hur stolt du gör mej varje dag och hur UNDERBAR du är som du är en sån stark liten tjej som du är så klarar du precis vad som helst !



Av Linda Johansson - 12 mars 2009 08:55

Godmorgon alla dårar !


Ställde klockan på 07.40 för att mamma och pappa skulle komma med Nea till kl 08.00 Så nu ligger Nea och kollar på TV hon var jätte trött i morse berättade mamma menhon skulle jue envisas med att stanna kvar hos mamma och pappa !

Idag har jag INGEN som helst aning om vad vi ska hitta på faktiskt !

Jag har sån dålig fantasi så det är inte klokt !

Får se om kanske tar och traskar ut senare efter lunch eller om det är någon som har lust att hitta på någonting med oss kanske ?

Det visar sig !


Ibland är det så svårt att veta vad man ska göra !

När man står så handfallen i alla lägen !

Man kan inte göra ett dugg även fast man skulle vilja göra det !

Skrika , säga ifrån , ja vad som helst !

Men det gör inte saken bättre jag VET det och det är därför jag låter bli

Även fast det är svårt att bara stå och se på !

Det bäst man kan göra är att finnas där och lyssna trösta och älska !

För det sånt familjen är till för !



Usch ja tycker inte om när tiden ska gå så OTROLIGT sakta vissa gånger går tiden jätte snabbt så man inte alls hinner med !

Men vissa gånger så går den sakta så att man nästan börjar klättra på väggarna !

Ibland vill man att tiden ska stå helt stilla och ibland vill man att den bara ska springa iväg konstigt det där !

Vi människor har ganska svårt att vara nöjda har jag märkt !

När vi är hungriga då klagar vi över det och när vi ätit och är mätta , så klagar vi över hur mätta vi är !

När det är vinter , klagar vi över att det är såååå kallt och att vi vill ha sommar

Och när det är sommar så klagar vi ibland på hur varmt det är !

Usch vad jag funderar mycket på morgonen jag har så MÅNGA konstiga tankar ! För om jag funderar mycket på morgonen så slipper jag fundera mer på det senare under dagen och låta mina tankar gå till annat smart va ? :D

Jag är kanske inte så dum som jag ser ut endå :P


Dax att underhålla


Presentation


♥ Störst av allt är kärleken ♥

Omröstning

Gillar du min blogg ?
 Ja ?
 Nej ?
 Den är rätt okej ?

Fråga mig

89 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lindajoohansson


Ovido - Quiz & Flashcards